Hoe dik is jouw buik???

Hoi allemaal!
Ik heb even een vraagje. Ik ben nu ruim 15 weken zwanger van een tweeling (eerste zwangerschap) en maak me een klein beetje zorgen. Heb volgens mij al een redelijk buikje, maar heb nu net vandaag een aantal keer te horen gekregen dat dat nog wel meevalt.
Hebben jullie al een echt dikke buik, of net als ik een beginnende buik? En maken jullie je ook zoveel zorgen of alles wel goed gaat daarbinnen?

Lieve groetjes Nicky

Hoi Nicky,

ik ben nu 15 weken en 2 dagen zwanger en mijn buik begint nu meer te groeien.
Ik maakte me ook erge zorgenom de kleine of alles wel goed gaat daar binnen.
De placenta ligt ook achter de kleine, vandaar dat mijn buik al dikker is.
Het ligt ook aanje bouw enz.
Elke zwangerschap is anders.
Binnenkort gaat je buik echt groeien.
Is meestal vanf week 14/ 15 dat andere mensen het ook gaan zien.
De kleine groeit nu ook meer dan in het begin.
Toen waren het milimeters en nu centimeters per week.
Mijn schoonzusje is 9 bijna 10 weken verder met haar zwagerschap en krijgt nu pas echt een buikje.
Het komt allemaal wel goed.
En heb je al een echo gehad of controle bij de verloskundige dan hoor je ook de hartjes en weet je ook dat alles goed gaat.

Groetjes Fanny

Hoi meiden,

Ik ben a.s zaterdag 16 weken. Je ziet wel iets maar het is nog steeds meer vet en opgezette darmen etc dan dat het een babybuik is. Dat komt echt straks pas. Geen zorgen dus. Ik voel me wel wat opgeblazen maar dat zijn gewoon de hormomen haha. Straks klagen we als onze buik zo groot is en we gaan waggelen. Nog maar ff genieten van het kleine buikje hihi.

Groetjes Petra

Hoihoi,
geen zorgen maken om de dikte van je buik hoor. dat is echt per persoon verschillend. Ik ben nu 15,5 week zwanger van de 3e en met de ervaring van de eerste 2 weet ik gewoon dat ik in het begin heel hard groei. Daarna stabiliseert het bij mij wel weer. Mijn buik is nu dan ook al best wel dik. Jammer dan. Het ergste vind ik de opmerkingen van mensen om je heen.
Zo   nog maar 15 weken? Dan heb je al een heel dikke buik.
Ja of ik daar wat aan kan doen.
Juist die opmerkingen maken vaak ook onzeker.
Het is dus echt per persoon verschillend en als je bij de vk de hartjes weer hoort weet je dat het wel goed zit. Ook wordt daar je buik echt wel in de gaten gehouden. als ze het niet vertrouwen sturen ze je zo door.

groetjes Lies

Hallo,

Fijn om dit te lezen. Ik ben 15 weken zwanger en mijn buik begint ook dikker te worden. Ik heb ook het idee dat het darmen en vet zijn en dat de baby veel lager ligt. Ik was al bang dat ik te veel aan het eten ben!! Maar het hoort dus zo..

Ik ben a.s. zaterdag 17 weken zwanger en ben een aantal weken geleden begonnen met groeien.

Dit is mijn buik nu:

Ik weet natuurlijk zelf ook wel dat hier sprake is van een beetje van de baby en een beteje van mezelf haha. Ik maak me geen illusies.

Hey Nicky,
Ik ben vrijdag 14 weken en ook van 2 in verwachting. (Ook 1e zwangerschap) Ik zie wel dat mijn lichaam aan het veranderen is maar een het is nog maar ienie mienie buikje. Mijn vriend zij dat hij van achter kan zien dat ik meer vet op mijn  heupen aan het creëren ben.
's avonds is  mijn buik wel wat dikker maar dat is normaal ook. Maar het lijkt wel op een zwangerschapsronding haha!

Groetjes Suus

Fijn dat jullie gereageerd hebben. Vind het ook zo spannend allemaal!
Morgen controle in het ziekenhuis en daar ben ik best een beetje zenuwachtig voor...al die nare verhalen die je tegenkomt, die vallen nu extra op natuurlijk!

Terug
Bovenaan