hoe doen alle kleintjes het

Vroeg me af hoe het bij iedereen met de kleine/ kleintjes gaat.

Hier geen klagen. We hebben een rustig tevreden meisje. Ze is al erg allert en kijkt pienter om zich heen. Ben erg benieuwd wat voor karakter ze heeft. Zat de baby foto's van de oudste te kijken. Gek als je dan nu weet wat voor mensje dat hummeltje is geworden. Ik kan niet wachten in dat bij deze dame ook te zien.

5 dec moeten we voor het eerst naar het bureau. Ben benieuwd. Ik merk dat ik nu makkelijker ben dan bij de eerste. Veel rustiger.

Hoe is het bij jullie?

Morning,

Nou hier gaat ook alles super goed. Ook wij hebben een heel lief rustig en tevreden meisje.
Slapen nachts gaat ook steeds beter. Vannacht zelfs al een rukje van 23.15 tot 3.30....helemaal top!

Ik zelf ben ook weer een beetje boven jan.
Gister kraamhulp uitgezwaaid. Beetje dubbel. Aan de ene kant heel lekker...gewoon weer je eigen doen.
Aan de andere kant echt een afsluiting van een periode.

Maar nu gaat deze mama van drie t weer lekker zelf doen!

En de jongens reageren ook super hoor. Het draait eigenlijk allemaal gewoon door.

Nu gaan alle leuke dingen komen.
Tutten, wandelen, voor t eerst op visite, zelf weer ff de deur uit. Heerlijk!!

Hier gaat ook alles prima. Ze groeien alletwee als kool! Zijn alweer 5 1/2 week oud.
We hebben nu nog 1 nachtvoeding. Die zijn het pittigst. Mijn man moet doordeweeks ze rond half vier uit bed, dus ik doe de nacht alleen. Vaak kunnen we alleen de voeding van 23:00 samen doen.

Wat ik lastig vind is er even uit. Wat een gedoe. Met een kleintje gaat dat makkelijk maar twee?

De kleine meid krijgt fysiotherapie, omdat ze zich erg overstrekt. Gelukkig pikt ze dat heel prima.

Wat ik wel zielig vind zijn die darmkrampjes. Dan kijken ze je zo hulpeloos aan! Gelukkig wordt het iets minder.

De oudste is supertrots en wil heel graag helpen.!

Dus over het algemeen gaat het super hier!! :)

Nou icmf, 1 nachtvoeding is al beter dan 1.00 uur en 4.00 uur in ieder geval. Dat hebben wij afgelopen week gehad.

Kan me voorstellen dat t echt lastig is om de hort op te gaan met twee. Poeh!

En die krampjes...ja dat is heel zielig. Heeft mijn tweede erg veel last van gehad. Meestal duurt t toch echt 3 maanden voordat t echt over is.

Geef jij er iets voor?

Mama3007,
Ik geef cinababy van vsm. Daar wordt het wel minder van.
Wij hebben ruim twee weken twee nachtvoedingen gehad. Met totaal acht voedingen op een dag. Elke drie uur weer.
Geef je borstvoeding?

Oh ja dat ken ik. Gaf ik ook destijds. Hielp wel iets maar hij had er echt veel last van. Uiteindelijk moesten we gewoon die drie maanden uitzingen.
Toen gaf ik bv en werd daar zo onzeker van. Dacht elke keer dat hij die krampen kreeg van wat ik gegeten had.

Nu geef ik fles...veel relaxter vind ik zelf.
Hebben idd nu nog om de drie uur, maar vannacht zat er dus al iets meer tussen.

Als je straks op laatste voeding om 23.00 uur zit en dan nog een nachtvoeding rond 3 a 4 uur dan heb je al heel veel gewonnen.

Maar jij moet t dus allemaal 2x doen. Hoe doe je dat überhaupt? Lijkt me wel even puzzelen.
Geef jij fles of borstvoeding?

Ik geef flesvoeding. Ik begin altijd met degene die zich het eerste meld. De andere heeft dan pech. Enige nadeel, is dat die dan soms een half uur moet wachten. Vaak gepaard met veel gehuil dan. Ik kan ze ook niet tegelijk de fles geven, want zoonlief heeft een zeer slechte techniek met drinken en heeft dus alle aandacht nodig.
Als ze tegelijk zich melden, begin ik met degene die het snelst overstuur is en dat is dochterlief. Echt een pittig ding is dat.
Als we samen thuis zijn, dan maakt het natuurlijk niet uit, maar van de zes voedingen doe ik er gemiddeld vijf alleen.
Ik kan dan ook altijd uit naar de weekenden, want dan zijn we samen thuis!

Pittig hoor, ICMF, petje af! Om de 3 uur voeden en dan ook nog 2 voedingen achter elkaar. Weet nog van mezelf dat ik dan ook nog druk was met de oudste corrigeren. Hopelijk heb je af en toe hulp van je moeder of schoonmoeder? Veel succes in ieder geval!
Liefs

Terug
Bovenaan