Hoe doen de decemberbaby's het??

Hoi meiden,

Met deze baby gaat het ook erg goed. Wel vind ik dat ie enorm druk is af en toe. Maar dat zal ook wel komen omdat ik hele lange drukke dagen heb ivm de geplande verhuizing van as zaterdag. Ik heb zoveel te doen dat die kleine als ik eindelijk even zit enorm te keer gaat haha. As donderdag ga ik voor de laatste keer naar mijn huidige vk voor controle en dan zullen we zien wat ze zegt over de groei etc. Ik vermoed wel dat alles oke is. Hoe mijn kindje ligt weet ik niet. Wel weet ik dat ie pas geleden is gedraaid want hij was enorm aan het verbouwen in mijn buik en lag ineens dwars! Auw, benauwd dat ik het had. Gelukkig schoot ie niet lang er na door naar zijn nieuwe postie en daar is ie niet meer uitgekomen ook. Hopelijk met het hoofdje naar beneden dus hihi, maar dat is even afwachten.

@ bibi, ik heb ook het gevoel dat mijn kindje eerder gaat komen! Mijn dochter was 3 weken voor de uitgerekende datum geboren en mijn zoon 1 week voor de uitgerekende datum. Maar afgezien daarvan heb ik gewoon een voorgevoel dat het wel eens eind november zou kunnen worden.

Ik ga gauw aan de slag....er wacht nog wat inpakwerk. Groetjesssss Peet

Hier gaat ook alles wel goed. ik voel ons meisje in ieder geval genoeg bewegen en dat is een goed teken. Wel vind ik zelf dat mijn buik aardig laag is (heb het gevoel dat het weer wat is gezakt naar beneden) en ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken ("oh komt vast veel eerder" zeggen sommige mensen)   ach ja, ik vraag het de vk wel, want daar gaan we morgen weer naartoe

Ik heb geen idee in welke houding ze ligt...ik kan het gewoon niet goed voelen, al schopt ze de laatste dagen minder tegen mijn ribben en heb ik juist meer last van brandend maagzuur. Ik hoop dus dat de vk ook daar morgen wat meer over kan vertellen.

verder zijn we hier op zich wel "klaar" voor haar komst. Nog een paar kleine dingetjes kopen (extra lakentjes, emmer  etc) en de kinderwagen in elkaar zetten en dat was het dan wel. Ik hoop natuurlijk dat ze toch minstens tot 37 weken blijft zitten.  

Haha erg lief, manlief vertelde me van de week dat we toch echt maar vast de tas (voor het ziekenhuis) klaar moesten  gaan zetten. dat wil ik dus aankomend weekend ook gaan doen. Ik heb er zin in!!!  

hoi hoi,

Hier vorige week ook die prik gehad ivm met rhesus, het viel me echt mee helemaal geen last van gehad! Had meer last van het bloedprikken een paar dagen eerder omdat die vrouw eerst verkeerd prikte in mijn ene arm en lekker met die naald op zoek ging naar een ader en daarna alsnog mijn andere arm moest pakken grrrrr

Verder heb ik geen last meer van maagzuur, las ergens dat dat overgaat als het kindje in gaat dalen, dat kan dus wel kloppen hier!

Ze ligt met haar beentjes rechts dus geen last van voetjes tegen mijn ribben, maar goed ze zal dadelijk alle ruimte gaan benutten hoe groter ze wordt. Ze ligt nu wel heel laag tegen mijn blaas, dus constant het gevoel dat ik naar de wc moet blhhhh maar goed ik weet dat ik niet echt moet.

Ze beweegt iets minder dan normaal, maar eerst was het een ware acrobaat en nu ze wat zwaarder/groter wordt voelt dat bewegen ook niet meer zo fijn als eerst.

volgende week weer naar de vk nu om de 2 weken dan testen ze mijn urine ook voor het eerst op eiwit enzo dus ben benieuwd!

liefs daantje

ps ik ga dat koffertje ook vast klaar zetten hoor, heb echt een voorgevoel dat het eerder komt en het kan maar klaar staan he?!

Hier ook alles prima. Kindje beweegt heel goed en kan heerlijk met de kont tegen mijn ribben wrijven en ondertussen met de voeten trappen linksonder in de buik.
Heb wel veel maagzuur, maar voor de rest gaat het best goed.

De ziekenhuis tas wil ik komend weekend ook alvast  klaar zetten. De vorige bevalling duurde 2 uur vanaf de eerste wee, dus dan hebben we geen tijd meer om dan te pakken, aangezien we een half uur naar het ziekenhuis moeten rijden . Wil  deze keer wel wat langer over de bevalling doen .   We moeten minimaal 24 uur voor controle blijven, dus ook wat extra kleding mee.

Bijna alles staat al klaar en is lekker fris gewassen. Alleen de plank boven de commode moet nog worden opgehangen en de gekleurde was moet nog even gedraaid worden. Geeft wel een lekker gevoel.

Groetjes Noah

hoi, ook de baby van mij ligt erg hoog. mijn buik begint gewoon onder mijn borsten. heb heel veel het zuur en heb een behoorlijke buik, ook dit komt door teveel vruchtwater. is niks erg bij mij volgens verloskundige. en bij onze praktijk zeggen ze dat de baby kan draaien tot de bevalling begint dus volgens mij hoef je je daar nog niet druk om te maken. onze tweede lag pas goed met 38 weken en ingedaald dus... succes ermee

Hai Meiden,

Hier ook een zwangere uitgerekend in december.
Ons kindje ligt heerlijk te spartelen en voetbalt er lekker op los (ben nu 30 weken, dus ben benieuwd of het al een beetje in positie gaat liggen). Donderdag weer naar de VK ben benieuw hoe hij ligt... best lastig om te voelen of het nu een elleboog of een knietje is ha ha...

Nog suggesties voor leuke jongensnamen? We hebben al een dochter van 3 1/2 genaamd Michelle (overigens wil zij haar broertje hartje of prinsje noemen, maar dat vonden wij toch niet zo stoer ha ha).

Benieuwd naar jullie reacties.

Lieve groetjes
Dara

Hier gaat ook alles goed. Vandaag bij de vk geweest: ons meisje ligt mooi met het hoofdje naar beneden. Het kan nog veranderen natuurlijk, maar de vk achtte die kans niet erg groot. Hoera!

@Dara: hihi, hartje...wel erg lief bedacht, maar je hebt gelijk..niet echt stoer. Tja.. ik vind het geven van tips over namen altijd erg moeilijk omdat ik geen idee heb wat iemand mooi vind. Ik ben echt wel een van hollandse/germaanse namen... een ander niet...

Nou, de kleine doet het super. Ben net bij de vk geweest en heb een groeiecho gehad. Het groeit goed, zelfs zo goed dat ze verwachten dat het een flinke 8-ponder wordt .
Onze eerste was een flink, ook dik 8 pond, dus ik weet wat me te wachten staat. Ik ben toen ingeknipt en volgens de vk gaat dat nu hoogstwaarschijnlijk weer gebeuren, lekker vooruitzicht,  maar niet heus  . Alles gaat heel goed, dus dat is nog altijd het belangrijkste. En eindelijk konden we het geslacht zien, YES , we krijgen een jongen !! Gaaf, hè, ik vind het helemaal geweldig.

Terug
Bovenaan