hoe doen de papa's het?

Hoi mama's,
Veel verhalen over hoe wij het als mama's doen, maar hoe doen de papa's het eigenlijk? Ik vind het helemaal geweldig als ik zie hoe mijn man met Evi omgaat. Hij denkt soms wel dat ze ouder is dan dat ze is, hij wil dan ff lekker gek met haar doen. Ook als ze net de fles heeft gehad hihihi. Hij draait zijn hand niet om voor een goede poepluier, ik mag de fles niet geven als hij thuis is en als we gaan wandelen hoef ik niet te denken dat ik achter de kinderwagen mag lopen. Hij is zo ontzettend trots! En soms doet die dingen anders dan ik zou doen, maar ja ik weet dat hij zijn best doet om het goed te doen dus zeg ik daar niks van (probeer ik dan )

groetjes Sonja

Mijn man is GEWELDIG!!!!!
Hij verschoont luiers, doet Esther in bad als hij 's avonds thuiskomt (echt hun moment samen), blijft straks ook 2 dagen in de week thuis (waarvan 1 thuiswerkdag) en...jawel...hij doet doordeweeks alle nachtvoedingen!!! Omdat ik overdag de zorg voor Esther al heb, doet hij het 's nachts. Lief, he? In het weekend doe ik dan de nachtvoeding, maar dan neemt hij de ochtendvoeding zodat ik uit kan slapen.
Alleen het 'regelwerk' laat hij aan mij over: kleertjes uitzoeken, zorgen dat we de juiste spullen in huis hebben e.d. Maar dat geeft niet, want doet deze controlfreak toch liever zelf!

Groetjes,

Eveline

Mijn vriend is supersupersuper trots, maar heeft het heel erg druk met zijn werk, waardoor het grootste deel van de zorg voor Seth op mij aankomt. Dat vind ik niet erg, maar voor hem is het wel eens zielig, want hij mist af en toe echt dingen.
De eerste maand is hij echt een geweldige hulp geweest. Ik was niet zo mobiel en vaak nog erg moe en ondanks zijn drukke werk heeft hij toch heel veel geholpen met alles. Voordeel is dat hij thuiswerkt, dus wel af en toe even naar boven komt om naar Seth te kijken en met hem te spelen.

mijn ventjes samen is een prachtig gezicht om te zien! hij is er echt helemaal weg van!
hij doet de dingen ook anders dan ik het zou doen, maar ach goed is goed! en soms loopt hij mij zelfs te verbeteren! haha!
hij doet met alle liefde de laatste voeding en staat 's nachts mee op en maakt de fles, die ik dan geef.
hij wil nu iedere avond even gaan wandelen! terwijl hij normaal een hekel heeft aan wandelen!
Niets is te duur of te gek voor de kleine!
ik kan me geen betere vader voor mijn kind wensen!

Anneke

Hai Sonja

Hier doet de papa het 'gemengd'. Vanaf het begin een superenthaousiaste papa, hoor! Laat daar geen twijfel over zijn! Maar we lijken onze visie over opvoeden te delen, maar mijn man heeft moeite met het volgen van deze visie. Enkele voorbeelden van vandaag/vannacht:
voor, tijdens en na de nachtvoeding doorronken, bijna niet wakker te krijgen, want hij is laat naar bed gegaan (voetbal/films er is elke dag wel een reden...). Terwijl we hebben afgesproken dat hij me helpt en de boer en luier doet. Overigens legt hij alles op bed klaar aan mijn kant, want hij wil nog even slapen, zodat ik dan niet lekker kan liggen na het voeden. Pas als hij ook klaar is.
's ochtends wil hij tijdens het voeden even snel douchen. Even snel duurt ruim een kwartier (want lang douchen is lekker...), daarna aankleden, nog even tanden poetsen... Inmiddels heb ik alles al zelf gedaan. Terwijl hij boertje en luier zou doen (zie boven). Na het douchen, klaarwakker, komt hij afscheid nemen van onze zoon die hevig in zijn ogen aan het wrijven is. Na enkele minuten volle en wakkere aandacht van papa kraait en praat hij volop. Maar van slapen is geen sprake meer! Om half acht zit ik dus met een doodvermoeide, maar klaarwakkere zoon. Inmiddels humeurig van de slaap (en ik ook, want ik wilde ook graag nog een uurtje slapen. Ik ben nl wel de hele voeding 's nachts wakker!).
Als hij thuis komt uit zijn werk hetzelfde. Zoon moet eigenlijk slapen, legt hij hem in de box met de mobile aan. 'vindt hij leuk...!'. Ja natuurlijk vindt hij dat leuk, maar hij is moe en moet dus slapen! Dat gaat niet als hij druk vermaakt wordt.

Kortom papa heeft moeite met grenzen inschatten. Dat wist mama al langer, maar bij zoonlief kan ze dat minder goed hebben. Die is nl afhankelijk van zijn papa en mama om zijn grenzen te leren. Op deze manier zie ik er echt tegenop om hem straks een hele dag in de week bij papa te laten. Maar ja, papa moet het ook leren en zal zijn fouten moeten maken. Maar dat is erg moeilijk voor deze mama!!!

Verder is mijn man een super enthousiaste papa, want ik wil de positieve kant ook even belichten! Hij geeft volle aandacht, speelt, doet boertjes, luiers overdag met volle overgave. Hij doet onze zoon meestal in bad, dat is papa's ding met hem en stopt hem meestal 'savonds in bed omdat mama dan moe is van de hele dag (onze zoon heeft een dubbele liesbreuk en is daardoor wat hangerig onrustig en humeurig. Niet gek, maar wel erg vermoeiend).
Uiteindelijk ben ik best tevreden met hoe mijn grote vent met mijn kleine vent onmgaat!

Hoi,

ook hier een superlieve, supertrotse vader! In de eerste week durfde ik niet met Laura rond te lopen, omdat ik met 41 graden koorts zelf ook een beetje spagettibenen had. Zeker 's nachts durfde ik het niet aan. Dus deed hij iedere luier die de kraam niet deed en hij deed ieder boertje, het bad en de kleertjes uitzoeken en aankleden. Ik had maar een paar pakjes gekocht omdat ik zo weinig leuke unisex kleertjes kon vinden en dus is hij een paar dagen na de geboorte zelfs allemaal kleertjes gaan kopen. Van alles wat ik nooit uitgezocht had, maar het stond zo leuk en ik was zo trots op mijn vent, dat hij alles in z'n eentje deed!

Het enige nadeel daarvan is, dat hij de week daarna steeds als een bezorgde moeder over mijn schouder stond te kijken of ik die luier wel goed aandeed en of ik het wel goed deed met het badderen. De temperatuur van het water werd zelfs gecontroleerd. Nou had ik al veel meer ervaring met babies dan hij, dus was hij in het begin nogal strikt. Was er gezegd dat Laura om en om op de andere zij gelegd moest worden. Dus ook al had ze drie uur op haar linkerzij gelegen en een kwartier op haar rechterzij, hij legde haar na de verschoning op haar linkerzij en ik kreeg op mijn donder als ik haar dan op de rechterzij legde. Zo schattig!

Nu ligt het grootste deel van de verzorging bij mij, maar hij geeft nog steeds graag een flesje en als hij 's morgens eerder wakker is, dan geeft hij het eerste flesje. Verder is hij ook wel eens te onstuimig direct na de fles en als de kleine naar bed moet, maar hij leert snel en heeft nu ook door dat hij dat beter niet kan doen. Vanavond heeft hij even opgepast terwijl ik boodschappen deed en toen ik terugkwam zat eindelijk de fles erin (daar was ik voor het boodschappen doen ook al een uur mee bezig geweest).

Groetjes Ilona

Hoi,
als ik het zo lees mogen we allemaal in onze handjes knijpen met de papa's. Ik hier ook. Papa wist nog eerder hoe hij het flesje moest maken, hoe hij Quinn moest verzorgen etc. dan ik. Ik kon dan ook niks de eerste dagen, dus hij moest ook wel. Maar anders had hij het ook gedaan hoor! Was ook veel bezorgder dan ik de eerste dagen.
En hij heeft ook vaak goede raad  voor mij. Maar andersom ook..... dus wat dat betreft zijn we wel aan elkaar gewaagd.

Het grappige is dat peetoom (het broertje... ahum die is ook al 27, maar het blijft altijd het broertje) ook alles al meteen mee heeft geleerd van de kraamhulp. Die was ook  de eerste dag toen we thuis waren in huis voor hand en spandiensten. Zijn vriendin sloeg stijl achterover toen ze hier kwam en de beide heren druk in de weer zag met verzorgen, poetsen, boodschappen etc. Thuis ruimt peetoom namelijk met moeite af en toe zijn kamer op (woont nog bij papa en mama in). Ze was wel blij dat het dus perspectief biedt voor de toekomst.

Papa doet soms idd dingen op een andere manier dan ik, maar ik vind het prima. Ieder zijn eigen ding. De regeldingen doe ik ook trouwens, maar dat doe ik graag. Lekker alles in eigen hand. Plus dat het allemaal anders ook dubbel zoveel geld zou kosten. Ik ben van de koopjes en struin daar graag de winkels voor af. Vind ik echt een sport, zo leuk en veel mogelijk kopen voor zo min mogelijk geld. Papa is meer van "als ik het nodig heb dan koop ik het meteen in de eerste de beste winkel waar ik het vind". Met het gevolg dat hij alles voor de normale, vaak duurdere, prijs koopt.

Even nog een tip voor Woedel: laat je man vast oefenen met dingen alleen doen een halve of hele dag dan merkt hij vanzelf wat wel en niet goed werkt.
Papa hier merkte na een hele dag met Quinn pas goed hoe vermoeiend het is en hoe weinig je soms gedaan krijgt. Hij wist dit al wel, maar het zelf ervaren is toch anders.
Zeker als je dan ook nog iets zou doen, zoals hij zelf doet bijvoorbeeld ook gaan douchen terwijl je hebt gezegd dat je de luier en het boertje zou doen of iets anders misschien wat je zelf nog irritanter vind. Vaak hebben mannen het niet eens door hoe vervelend het is.

Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan