hoe doen de papa's het?

Hoi allemaal!

Wat leuk om te zien hoe jullie mannen zich 'er door heen slaan' maar er ook van weten te genieten!
De 1 heeft er meer mee dan de ander..maar dat zal normaal zijn..sommigen staan dag en nacht klaar voor vrouw en de kleine, anderen slapen liever door want ze werken de hele dag en idd..die voetbal wedstrijd was wel laat

Voor degenen die mijn eerdere klaagstuk al hebben gelezen, er komt schot in de zaak hoor! Hij doet nog steeds geen (nacht) voedingen, laat staan dat hij weet hoe men een flesje maakt (en dat terwijl het toch duidelijk beschreven staat op de achterkant mocht ik geen zin hebben om het uit te leggen) alleen als ik écht weg moet (oudste halen van school) en ik maak een fles, dan wil hij die wel even een kwartiertje vast houden..een schone luier kan dan ook nog wel maar dat is tot nu toe allemaal op 1 hand te tellen, maar goed..iets is beter dan niets denk ik dan maar.

In bad doen..ehm nou douchen wil hij wel met haar, maar dan altijd net op van die tijden dat ze zou moeten slapen en ik wil niet dat hij haar uit het ritme haalt (voor zover dat al bestaat) dus daar steek ik dan weer een stokje voor.. verder is alleen het beste goed genoeg..ik heb vanmiddag een mobiel gekocht voor boven haar bedje en dat ding was duur (echt wel..hadden ze vroeger niet, kreeg je gewoon een opwind vogel aan een touwtje ofzo) maar daar zegt hij dan ook niks van..wat haar betreft kan ik kopen wat ik wil, maakt m allemaal niks uit want het is wél zijn oogappeltje

Als we buiten lopen, neemt hij regelmatig de kinderwagen over, ook geen probleem en nu ze van mij vaker in bed moet blijven liggen kan hij haar niet meer "wakker-spelen" als ze al doodmoe is..dus da's voor mij weer beter maar hij mist haar dan wel..

Ach dames, alle mannen zijn anders..ook de langslapers onder hen zijn ongetwijfeld trots op hun kleintje maar vergeten zichzelf soms een tandje achteruit te zetten in het belang van mams..Als de kindjes wat actiever worden en er meer interactie kan ontstaan draait de boel vaak heel snel bij en zijn ze er helemaal niet meer bij weg te slaan, dus ik geniet nu extra van alle aandacht die ze van mij krijgt en ik van haar maar soms...zou ik ook wel eens een voetbal-kijkende-papa willen zijn

Groetjes Moniek

Hoi,

Mijn man is ook een superpapa, is helemaal gek op zijn ventje. Maar ik herken ook wel wat dingen in het verhaal van woedel... Vooral dat laat naar bed gaan en dan mopperen dat-ie moe is de volgende ochtend... (voetbal, het zou verboden moeten worden, ha, ha!) Ik merk ook dat hij wat meer met hem "aanteut" dan ik, hij kan rustig 15 minuten wachten op een eventueel boertje, terwijl ik Christian dan al lang en breed in de box of bed gelegd zou hebben. Of hij heeft hem op schoot in de avond (hij geeft de laatste voeding, da's onze deal) en blijft dan rustig een half uur zitten wachten ("tja, ik krijg hem niet wakker"). Duh, natuurlijk wordt zoonlief niet zomaar wakker als hij warm en geborgen bij papa in de armen ligt in het half duister om 23:00 uur... Ik zou na 2 minuten al begonnen zijn met koude washandjes in gezichtje, sokjes uit, wat dan ook om hem toch wakker te krijgen... Aan de ander kant, als Christian ligt te huilen in de box duurt het voor mijn gevoel soms een eeuwigheid voordat papa in actie komt
Het zal wel te maken hebben met het feit dat ik nu nog de meeste zorg op mij neem, ik doe de dingen daarom liefst snel en efficient. Ik neem aan dat papa vanzelf ontdekt dat zijn manier veel tijd kost als je zo 6 voedingen op een dag moet doen... Ik bedoel als je maar 1 voeding doet, vind je het ook niet erg als je daar een uur over doet, neem ik aan.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (6,5 weken)

Hier nog een super papa alleen beetje onzeker. Hij laat het liever aan mij over omdat hij denkt dat ik het beter kan dus nu trek ik me helemaal terug als hij iets doet (eerst hing ik er met mijn neus bovenop tja dan zou ik ook zenuachtig worden als hij met zijn grote handen zo`n klein friemel armpje in zijn truitje moet worstelen) Het gaat steeds beter en nu hij al iets groter is kan hij ook iets meer hebben. Ik vind het erg leuk als hij de fles geeft en tegen Teun praat,in het begin zei hij niks maar nu komen er hele verhalen uit, Teun zit dan bij papa op zijn knie en dan voel ik me super gelukkig met mijn 2 mannen!
Mini en maxi. Groetjes Mikkie.

Hoi,

Aangezien dit ons tweede kindje is, wist ik al wel hoe hij als papa is: helemaal geweldig.  En nu we twee jochies hebben en ik hem bezig zie, ben ik nog verliefder op hem. Hij is een liefhebbende, zorgzame papa die altijd voor ons klaar staat en alles voor ons over heeft. Hij zorgt net zo hard als ik en er is niets wat hij niet kan of wil doen. Ok, de borstvoeding in de eerste weken heb ik gedaan..... Ik voel me dan ook stinkend rijk met drie van die leuke kerels in huis!

groetjes Dionne/vis78

Hai Veerle

Bedankt voor je tip. Je hebt wel gelijk, maar dingen 'fout' zien gaan en het laten gebeuren, is niet mijn sterkste kant... We hadden wel zo'm situatie deze week:
Loek heeft een (dubbele) liesbreuk en huilt daardoor regelmatig ontroostbaar. ik ben hele dagen alleen als mijn man werkt en los dat dan alleen op. Laatst stnd hij voor zo'n huilbui toen ik onder de douche stond. Na enkele minuten (ik was me al aan het afdrogen, want ik had het gehoord) sommeerde hij me boos bij hen te komen staan zodat hij het niet alleen hoefde te dragen. Dat ik niet aangekleed was en het koud had, maakte NIETS uit...
De dag erna lag ik in bed met een weer huilende Loek en wat deed lieve papa? Zich uitgebreid scheren. Een opmerking mocht niet baten. Daarna heb ik de kraan dichtgedraaid en hem half geschoren meegetrokken en hem gezegd dat hij zichzelf ook aan zijn eigen eisen moet houden: a la minurte de partner bijstaan en alles laten vallen, ook al is dat ongemakkelijk! Nou, hij vond deze situatie echt anders dan toen hij het mij vroeg. Maar wat er nou anders aan was, is mij nog steeds niet duidelijk.

Ik klaag nu wel enorm, maar het is buiten deze incidenten echt een hele lieve papa, hoor! Hij neemt voor alle doktersafspraken vrij om er bij te zijn, speelt en knuffelt als de beste!
Laat ik niet alleen maar klagen. Het is alleen soms best zwaar. Ik snap die fris uitziende, opgemaakte fruitge moeders met kleintjes tot 3 maanden echt niet. Hoe doen die dat???? Ik ben alleen maar bekaf en kom bijna nergens aan toe. Of zou dat aan alle gedoe liggen die wij hebben met de liesbreuk?

Terug
Bovenaan