Hoe doen jullie dan nou? ( op visite gaan e.d.)

Hoi Dames,
ik wil graag weten hoe jullie het doen met verjaardagen of ander visite 's avonds?
Daniëlle is een kind dat echt haar slaap nodig heeft anders gaat ze 's nachts lopen spoken. Wij nemen haar daarom niet mee naar verjaardagen die 's avonds pas om 20:00u beginnen, dan ligt zij nl. al in bed. Soms brengen we haar naar opa en oma, zodat mijn vriend en ik samen naar de verjaardag kunnen of 1 van ons gaat (meestal mijn vriend) en dan blijft er 1 bij Daniëlle thuis.
Vrienden van ons zeggen steeds, we zien Daniëlle nooit meer, neem haar toch eens mee. Dan denk ik nou als jullie haar zo graag willen zien komen jullie maar bij ons op visite.
Ben ik nou zo een zeikerd of zijn er meer moeders die verjaardagen vermijden met hun kleine?

Hoor graag beide kanten,
groetjes van Sonja

Vind het een beetje vreemd dat mensen denken dat alle kinderen zo laat op kunnen blijven! Volgens mij zijn dat echt uitzonderingen.

Als er een verjaardag 's avonds is dan gaat of vriendlief of ik en bij uitzonderingen vragen we opa/ oma om op te passen.
Maar vaak zeggen die vrienden, blijf maar eten en dan gaan we na de koffie weer naar huis. Dan hebben ze Jennifer ook ff gezien.

Ik zit ff te denken maar dan zijn het toch vaak vrienden zonder kids. Want vrienden met kids vieren het ook overdag en tja dan is de keuze makkelijk.

Gr. Ilone

hoi

ik neem Bram absoluut niet mee s'avonds naar een verjaardag of op visite dat rond 20 uur begint, Bram gaat meestal rond 19 uur naar bed en ik ga hem echt geen slaap onthouden omdat papa en mama iets anders hebben
wij zorgen meestal dat we oppas in huis hebben en als we geen oppas hebben gaat 1 van ons naar de verjaardag toe s'avonds of we gaan in het weekend overdag met z'n 3-en

liefs ilona

Hoi Sonja,

Ik vind het ook wel raar hoor dat mensen verwachten dat je je kindje zo laat nog meeneemt.
Wij doen dat ook niet hoor met Sven. Wij doen het net zoals jullie. Eén van ons twee gaat of er komt iemand oppassen.
Laatst vierde een nichtje van ons haar verjaardag. Dat was vanaf 19:00. Toen hebben we Sven wel meegenomen want het was een vrijdagavond dus we hadden het er op gegokt. Uiteindelijk ging dat heel goed en zijn we tot 20:30 gebleven. Gelukkig heeft Sven toen niet liggen spoken 's nachts en heeft ie 's ochtends een beetje uitgeslapen.
Maar dit was wel een uitzondering hoor!
Ik heb ook zoiets van: als jullie Sven willen zien, dan kom overdag maar een koppie koffie halen!

Groetjes,
Maike

Lotte's bedtijd is 19.00 / 19.30 uur. Dan is  ze ook gewoon echt op. Ik begrijp niet dat er uberhaupt moeilijk wordt gedaan. Kinderen hebben toch altijd een bedtijd? Maar goed, dat zullen dan hoogstwaarschijnlijk wel mensen zonder kinderen zijn die dat zeggen en in onze vriendenkring worden die schaars.

Op visite gaan is met Lotte een hele onderneming, want Lotte wil alleen door mamma op bed gelegd worden. Ik kan dus pas weg als ze slaapt. Als ze tussentijds wakker wordt kan ik ook echt weer terug, want niemand krijgt haar meer in slaap. Dus ook uit eten samen, of wat dan ook, kan alleen vanaf 20.00 uur en moet in de buurt zijn, zodat we snel weer thuis kunnen zijn als het moet. Het is niet anders... Ze zal wel makkelijker worden m.b.t. oppas als ze iets ouder wordt.

Groetjes, Marisa

hey hallo,
nou deze ervaringen hebben wij ook in de familie en ik vind t zooo ongezellig als mn broer weer eens alleen op een verjaardag komt omdat mn schoonzus bij de kids moet blijven.

Voor een verjaardag van vrienden/familie een oppas in huis te nemen vinden wij niet nodig, dit doen we liever als we iets leukers met zn tweetjes willen doen, dus wij hebben jelte vanaf kleins af aan overal mee naar toegenomen en overal het campingbedje gestalt.
Zo is hij hier aan gewend en als we nu ergens een verjaardag hebben, vragen we of we iets eerder mogen komen, zijn we rond 19u daar, kan hij daar ff wennen en gaat hij dan ook daar naar bed.

Nu is Jelte ook makkelijk en kunnen we em best tot 21u ophouden, maar vinden we ook niet echt nodig en gaat hij gewone tijd, tussen 19-20u naar bed. Zo hebben wij weer heerlijk met em kunnen showen, hebben vrienden em weer gezien en hebben wij een gezellige avond zonder opa/oma of oppas te hoeven inschakelen.

Groetjes Saskia (mv Jelte 9-6-07)

Met kerstdagen bijv. nemen wij wel een campingbedje mee naar opa en oma, zodat Eline naar bed kan. Maar naar verjaardagen nemen we zeker de kinderen niet mee. Of we regelen oppas, of 1 van ons gaat.   En als vrienden het dan zo belangrijk vinden om de kinderen te zien, of het ongezellig vinden dat maar 1 van ons komt, dan doen ze toch 's middags de verjaardag vieren?

Kijk, op zich kunnen we Eline nog wel meenemen met een campingbedje, maar we hebben er ook nog 1 van 7, die gaat echt niet in een vreemd huis in bed liggen slapen, die wil dan meefeesten. En ik hou er eigenlijk ook niet zo van om Eline laat op de avond nog uit bed te trekken omdat wij naar huis gaan.

Nou, mijn dochter gaat ook gewoon thuis naar bed hoor! Ik heb wel vrienden die hun kleintjes meenemen op visite 's avonds en die daar dan op bed leggen. Als ze naar huis gaan maken ze de kids wakker, hijsen ze ze in de auto en vervolgens thuis weer in bed. Prima, iedereen moet dat zelf weten maar ik vindt dat persoonlijk helemaal niks!
Gelukkig hebben de meeste vrienden en familie zelf ook kleintjes en worden dingen dus vaak overdag gevierd. Maar ook dan zit je met het het middagslaapje. Ik ben vrij consequent en merk heel sterk dat als ik mijn dochter uit haar ritme haalt ze daar last van heeft. Ze wordt dan vervelend, hangerig etc. Dus ik plan zo veel mogelijk om haar slaapje heen, ze heeft het gewoon hard nodig.
'Vindt het wel vervelend als ik daar opmerkingen over krijg of toespelingen (bv van schoonmoeder en schoonzusje). Die denken dat het aan mij ligt dat ze dan gaat zeuren omdat ik te consequent ben en dat ze geen ritme nodig heeft, want het kind moet zich aanpassen aan jou ritme en zo leert ze dat nooit bla bla bla. Dat is wel irritant!
Mijn schoonzusje is nu zwanger van haar 1e dus ik ben benieuwd of ze zelf zo ontzettend makkelijk gaat worden met haar kind of dat ze toch ook in een ritme komt en rekening houdt met de kleine. Dan zal ik haar eens wijzen op haar eigen woorden van de tijd dat ze nog geen kinderen had....

Terug
Bovenaan