Hoe doen jullie dan toch?

Hallo!

Ik heb even een vraagje aan jullie!
Mijn dochtertje is inmiddels 6 maand oud. ' S morgens slaapt zij maar een uurtje en 's middags ook. Op zich niks mis mee maar als ze er uit is wil ze echt helemaal niks!
Niet in de box, niet in de wipstoel, niet op de arm. Echt helemaal niks dus..
Ze moet zich toch ook zelf kunnen vermaken?
Hoe doen jullie dat eigenlijk?

Groetjes en alvast bedankt!
 
Ha, een heel uur, da's veel vergeleken met mijn zoontje! Mijn zoontje sliep toen vaak maar twee keer een half uur.

Kleine kindjes hoeven niet echt vermaakt te worden. Ze vinden namelijk ALLES interessant. Ik deed hem dus in een draagdoek en ging gewoon de dingen doen die ik te doen had. Stofzuigen, eten maken, opruimen, boodschappen doen etc.
Doe ik nog steeds zo, nu gaat hij ook meer en langer zelf spelen, maar als hij het zat is, maar nog niet moe: hup de draagdoek in!
 
nou hoe deed ik dat, even denken (mijn zoon is 1,5) Ik dacht heel vaak bij mezelf 'dit is een fase, het gaat weer over'. Mijn zoon was helemaal niet vervelend hoor maar inderdaad had hij ook van die fases dat ze alleen maar bij je willen zijn, hij wou me gewoon altijd zien. Dus ik droeg hem veel in de draagzak, ideaal dan heb je toch je handen vrij, of tijdens het koken bijvoorbeeld zette ik hem in het wipstoeltje in de keukendeur zodat hij me kon zien, ideaal. En hij kan  zichzelf prima  vermaken, maar met 6 maanden wil je toch alleen maar mama... het gaat weer over, (en dan komt het ook weer een paar keer terug.)groetjes
 
Leuk om te lezen dat niet alleen Jamey zo is. Ik heb het in het oei ik groei boek opgezocht en rond deze tijd zitten ze rond een "sprongetje". Dan willen ze alleen maar op schoot en het liefst bij mama/papa. Heel normaal dus. Gaat - volgens het boek dan he  - gewoon over en dan breekt er weer een nieuwe fase aan.
Sterkte!
Groeten, taatje, mama van Jamey (26-9)
 
Hallo!

Mijn dochtertje is nu ook 6 maanden en heeft precies hetzelfde!
Ze slaapt vergeleken met andere kindjes ook weinig en is ze wakker dan is niets goed!
In de box begint ze heel zielig te huilen,
op de arm wil ze toch liever spelen dus begint ze te huilen.
In de wipstoel is niet leuk want dan kan ze geen kant op,
kortom niets is goed!

Volgens mij is het zo'n fase waar ze doorheen moeten!

Wel grappig, ik herkende je verhaal meteen! mijn dochtertje doet het nu sinds een dikke week! hoop wel dat het snel weer over gaat!!!

groetjes Maya
 
Hai meiden,

Ik heb een dochtertje van 3 maanden en ook zij heeft een tijd heel wienig geslapen overdag. Ik dacht dan dat ze misschien niet moe was, maar eenmaal uit bed was ze niet te genieten en daar maak ik toch echt uit op dat een kind nog moe is. Ik heb toen het boekje Regelmaat en Inbakeren van Ria Blom gekocht. Wat een goeie tips stonden daarin zeg! Het heeft mij echt geholpen. Soms kun je gek worden van te veel informatie, maar in dit geval vond ik het zeker de moeite waard. Vanaf dat moment ben ik haar gaan inbakeren met een badcape om haar heen gewikkeld zodat haar handjes langs haar lijfje vastliggen. Isis is veel en veel rustiger geworden en slaapt vaak wel 3 uur achter elkaar. Ik was wel eens bang dat ze daardoor snacht niet moe genoeg zou zijn, maar dat was echt niet het geval. Een kindje van 3 maanden heeft zo'n 18 uur slaap per dag nodig, dat is echt veel, maar ze komt er nu wel aan. De uren dat ze nu wakker is heb ik echt een gezellige lachebek in huis! Natuurlijk is ze met periodes nog wel eens onrustig (verkoudheid, prikjes), maar het is echt verbeterd! Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, want je bent zelf ook tien keer blijer als je kindje het naar z'n zin heeft.
Succes!

Groetjes Marieke.
 
Hoi moeders

Bij ons is het precies andersom, renske is nu 6 maanden en slaapt juist heel veel tussen de voedingen, meestal zo'n 2 uur.
Ik maak ze wakker en geef ze vrij snel daarna de fles, en daarna doen we lekker spelen, ligt ze in de box, op een kleed met baby gym, lekker wandelen, etc. en na een uurtje of 2 begint ze in de ogen te wrijven, 1e teken van moe worden en dan   gaat ze naar bed. Soms slaapt ze natuurlijk wel wat korter, maar meestal toch wel 1 1/2 uur. Vind ik best veel, maar ja, als ze het nodig heeft, t is wel lekker, kan ik tussendoor nog wat doen.

groetjes margo
 
Hallo,

Heel herkenbaar, mijn zoontje is nu 9 maanden en slaap overdag heel weinig eigelijk al vanaf het begin..
Ik neem mijn zoontje mee als ik het huis opruim, hij gaat net als ik van kamer naar kamer ik leg hem gewoon op de grond met wat speeltjes dan is hij het liefste kind.
Zo kun je opruimen en voelt hij zich toch niet alleen.
Maar ik heb ook momenten dat ik hem expres even in de box leg, hij zal toch ook moeten leren om zich zelf te vermaken ook als ik even de kamer uit ga..

groetjes mary jane
 
Terug
Bovenaan