Hoe doen jullie dan toch?

Hoi,

Ik heb een dochter van 6 1/2 maand oud en ik doe al een hele poos dat ik haar 's ochtends tussen 7.30 en 8.00 uur uit bed haal, en dan doe ik haar tussen half twaalf en twaalf uur in bed tot half vier (om drie uur is ze wakker) in bed en dan houdt ze het vol tot   tussen 19.00 en 19.30 uur. Misschien een idee???

Groetjes,

Sandra.

P.S.: Toen ik daar mee begon hield ze het eerst vol tot tien uur maar dan lag ze meestal in de kinderwagen een half uurtje te slapen terwijl ik de hond uitliet. Maar langzaam maar zeker wordt dat steeds later. Maar nu moet ik bekennen dat we een vrij gemakkelijke baby hebben die zichzelf prima vermaakt, ook als ze in bed wakker is. Na half vier geeft ze aan dat ze uit bed wil.
 
2 keer een uurtje slapen is eigenlijkniet voldoende dus dat verklaard inderdaad waarom ze tussendoor niet vrolijk is...niet uitgeslapen!!

Ik heb inderdaad kyan vanaf 7 weken ingebakerd...vis de methode van Blom...en hij sliep super!!
dit heb ik tot 4 maanden gedaan

het boekje is leuk om te lezen, je leert je kindje zo beter kenen en ziet eerder wanneer hij/zij moet slapen!!
 
Thimo is nu 6,5 maanden en hij slaapt 2 en soms 3 keer op een dag. In de ochtend en middag slaapt hij vaak nog 2 uur en in de vroege avond vaak ook nog een uurtje. Als hij wakker is dan kan hij zich prima in zijn eentje vermaken in de box of op een kleed. Vaak gaat hij ook mee in de wandelwagen als ik de hond uit laat en we spelen ook veel samen, op schoot of op het kleed.
Als ik het zo hoor dan is Thimo wel een makkelijke baby die zich goed zelf kan vermaken en ook heel goed nog slaapt.

Groetjes,
Natalie
 
He hoi,

Ik denk ook aan groeisprong, heb er net eentje doorgemaakt met dochter van 4 maanden. Ik ken het boek van Ria Blom ook en vind dit niet volledig, zij heeft helemaal geen aandacht voor groeisprongen. Er wordt maar op gehamerd dat kindjes zoveel slaap nodig hebben, maar niet alle kindjes zijn hetzelfde! Die van mij heeft echt minder slaap nodig dan in de boekjes staat. Ik ben een tijd bezig geweest van 'ze moet slapen, ze moet slapen' maar dochterlief vertikte het. Wel klopt het dat als ze chagerijnig zijn, ze vaak niet goed uitgerust zijn. Maar dit kan komen door een groeisprong en dan kun je inbakeren en regelmaat geven wat je wil, ze willen dan toch bij mama zijn en gooien hun ritme overhoop. Ik heb meer gehad aan het boek 'de tevreden baby'van Gina Ford, gaat ook uit van regelmaat, maar is realistischer wat betreft de uren slaap overdag. 's ochtends een kort slaapje, 's middags rond 12.00 uur wat langer en zorgen dat ze de voedingen binnenkrijgen op vaste tijden. Staan handige schema's in. Misschien kun je het eens lenen? En verder, het zal vast vanzelf over gaan....

Jootje
 
Hoi,

Misschien een late reactie. Maar mijn zoontje van 3 maanden wilde in het begin ook niet veel slapen. Maar ook mede door het boek van ria blom en door 2 telefonische consulten van haar is mijn zoontje zoveel veranderd  het is zo'n lief en vrolijk  kind geworden. En hij zit zo goed in zijn velletje.
Het belangrijkste voor een kind is regelmaat. Inbakeren doe ik ook niet hoor.
Er wordt idd. niet ingegaan op de sprongetjes die een kind doormaakt. Maar als je deze 2 boeken combineerd zijn het prima boeken. Je moet er natuurlijk niet alles letterlijk uit over nemen. Maar eruit halen wat voor jou het beste werkt.
Ik geef het boek een dikke 10.
Omdat ik gewoon zelf gezien heb dat het werkt. Je moet er alleen wel wat tijd en energie aan besteden en niet te snel opgeven.

suc 6
 
Terug
Bovenaan