Hoe doen jullie dat als de kindjes niet mee willen lopen?

Hai meiden,

ik ga iedere dag een rondje kuieren met Dylano, zodat hij toch ff zn energie kwijt kan buiten.
Nu wilt hij vaak de andere kant op, wil ik hem dan goede richting opzetten gaat hij liggen en stampvoeten op de grond. Nu kreeg ik de tip van mijn oom en stiefpa om uit het zicht te gaan. Dan zal tie snel achter je aankomen zeiden ze. Maar nee hoor... Op een gegeven moment zat meneertje in de achtertuin van mensen.
Dan pakken we hem stevig op, houden hem overdwars vast, anders gaat hij slaan en schoppen. Maar dan schreeuwt hij moord en brand, schaam mezelf soms een beetje voor hem.
Hoe doen jullie dit?? Hij kan toch niet zn zin krijgen... Wij zijn baas, maar het lijkt erop of hij de baas is.
Hem heel de terugweg dragen is geen optie trouwens, want met zn 16kg  hou ik dat gwn niet vol

Tips zijn welkom!

Liefs Deb.

Die tips wil ik ook wel... Ik denk dat het gewoon de leeftijd is en het vanzelf wel weer goedkomt. Mette doet precies hetzelfde en daar wordt je doodmoe van af en toe. Als we even gaan lopen dan gaan we niet te ver en laat ik haar gewoon een beetje heen en weer struinen of we gaan naar de kinderboerderij en daar staat een heel groot hek omheen dus daar kan ze alle kanten op zonder dat ze de weg op komt.
Als ik echt gericht ergens heen moet bv naar winkels dan gaat Mette gewoon in de wandelwagen want ze schiet constant de weg op. Ze is er nog niet aan toe om deze afstanden zelf te lopen. We blijven oefenen...

gr.Ing

Hoi Debby,

Hier zitten wij met hetzelfde dilemma. Ik ben op 27 januari 2009 bevallen van een tweeling en wij hebben ook een peutertje van 22 maanden. Veerle kan ongeveer een half uur zelf lopen maar dan moet ik wel goed opletten. Over het algemeen rent ze keurig voor de kinderwagen uit maar als ze haar dag niet heeft kan ze zo de straat op vliegen. Als ik verder ga lopen zet ik haar vaak op het voetenplankje van de duowagen neer, maar daar zit ze niet vast en moet ik haar even zoet houden met rozijntjes etc.

Ik zit erover na te denken om 1 baby in de draagzak te doen als ik ga wandelen en Veerle in de duowagen. Als de tweeling niet meer in de nestjes liggen dan kan ik er een voetenplankje voor zetten, maar of dat een succes wordt durf ik niet te zeggen hoor.

Succes!!

Groetjes, Floor

Hoi,

Alsof je het over Fleur hebt!!!!Fleur is precies hetzelfde!!Als wij rechts gaan, gaat zij links, en andersom!!!Ze mag altijd haar kinderwagen meenemen(alleen als we met zijn   3-tjes zijn,) Zodra zij niet meer wil luisteren, en op de grond gaat zitten/liggen krijsen,schoppen,slaan,dan pakken we haar op, en 1 van ons pakt haar kinderwagen,dan lopen we gelijk naar huis..Dat doen we na 3 keer waarschuwen. Iedereen die op straat loopt kijkt je dan met een scheef gezicht aan, maar daar trek ik mij niets van aan!!Dit kan natuurlijk alleen met zijn 3-tjes, want een boze Fleur in je armen, en een kinderwagentje tillen gaat niet echt samen!!!!
Op den duur zal ze doorkrijgen dat wij het spelletje niet meespelen, maar dat zal nog wel heeeeeel lang duren!!

Groetjes elma, mama van Fleur 22 mnd.

Hoi Debby,

Ook hier een herkenbaar probleem.
Bas mag alleen zelf lopen als ik alle tijd heb. Als we Eva naar school brengen, dan zit hij in de buggy. Op de terugweg mag hij best lopen van mij (tenzij we haast hebben omdat we ergens heeb moeten). Soms is het ook krijsen en gillen als ik hem een bepaalde kant op wil sturen. Ik blijf er dan rustig naast staan. Het is even volhouden.... Ik zeg hem verder ook eigenlijk niets. Kijk niet eens echt naar hem. Nogmaals het kan even duren, maar zodra hij door heeft dat zijn gedrag geen effect heeft, staat hij vanzelf weer op en loopt verder.
Ik merk zelf dat die buien bij Bas steeds korter duren.

Succes,
Karin

Hier ook zo'n dwarse dame van bijna 2! Als het haar uitkomt vliegt ze lekker de andere kant op dan dat mama wil. Ach, ik probeer haar de juiste kant op te sturen en als ze dwars gaat doen en op de grond gaat zitten moet ze dat zelf weten. Ik wacht dan even totdat ze uitgeraast is. Als het te lang gaat duren til ik haar op. Ik vindt het wel vervelend maar weet dat het bij de leeftijd hoort. Het enige waar ik mij aan stoor is aan de reacties van andere mensen die zich ermee gaan bemoeien of je een rare blik toewerpen. Maar die weten blijkbaar niet hoe dwars die ukken soms kunnen zijn...

Hallo allemaal,

Ons zoontje is nu bijna 22 mnd en loopt ook constant de andere kant op!
(behalve als hij met opa en oma loopt, dan loopt hij keurig mee hahaha ???)
En soms als je hem dan de goede kant op dirigeert, kan hij ook erg dwars worden en gaan liggen agghh En ook hij loopt gewoon weg, ook al ziet hij ons niet meer.

Nu denk ik eraan om zo'n loopkoord te kopen bij Prenatal. Zo'n loopkoord zit dan vast aan zijn pols en aan die van mij met ik denk 2mtr. koord ertussen.

Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?

Ik hoop nl. dat dat een beetje gaat werken, want ik verwacht half september een 2e kindje en het is wel handig als mijn zoontje dan gewoon naast mij en de kinderwagen blijft lopen...

Groetjes cvn

Terug
Bovenaan