Hoe doen jullie dat; badderen

A

Anoniem

Guest
Hoi!
Ik vraag het me steeds vaker af; ik doe Lara nog steeds in het kleine badje, op de standaard in bad. Zo: (met neefje in het rode badje)

Maar dan moet ik haar wel continu vasthouden, anders glijd ze gegarandeerd binnen 3 seconden zo lelijk onderuit dat ze acuut een badtrauma krijgt! We hebben een standaard V&D badje, zonder antislip bodem ofzoiets. Normaal op de grond enzo kan ze prima rechtop zitten, maar in zo'n glad badje glibbert ze alle kanten op. Zelfs als ik haar vasthou moet ik nog goed opletten zo snel beweegt ze!
Ik weet dat er speciale badzitjes en badjes met antislip bodem zijn, maar om die nu nog te gaan aanschaffen vind ik ook nogal wat.

Dus, hoe doen jullie dat? En wanneer is het waarschijnlijk dat ook Lara los in bad kan zitten?! Ervaringsverhalen of tips zijn hartstikke welkom!

Jacoline mv Lara (30-11-2006)

Hoi Jacoline,

Wat een leuke foto zeg.
Maar om even op je vraag terug te komen; Thomas (12-11-2006)  zit al een paar maanden zelf in het badje zonder dat ik hem hoef vast te houden. Wij hebben een douchecabine en het badje staat in de cabine op de grond. Ik doe de schuifdeuren zelfs dicht om het daar lekker warm te houden en ik ga dan voor de cabine zitten om Thomas in de gaten te houden en lekker tegen hem te kletsen of gewoon naar hem kijken en genieten.
Als hij dan een tijdje gespeeld heeft ga ik hem met een washandje wassen en dan gaan we ook nog even liggen zodat hij met z'n oortjes in het water ligt.
Soms gaat hij ook wel eens staan maar dan grijp ik in en help ik hem weer te gaan zitten. Maar verder gaat het dus prima.
't Is voor jou te hopen dat Lara ook wat grip krijgt in het badje want de hele tijd vasthouden lijkt me best zwaar.

Succes in elk geval,

Ida

Elsa zit al een tijd in het grote bad. Ze ging continue staan in het kleine badje, dus dat was niet meer vertrouwd. In het grote bad doen we een klein laagje water en dan speelt ze daar lekker in.

Groetjes Vlindertjes

hoi wat je ook kunt proberen en volgens mij zijn die ook niet zo heel duur is een antislipmatje volgens mij heb je ze ook voor bijvoorbeeld in de gootsteen voor het afwassen wilde het zelf ook gaann proberen maar ben er nog niet aan toe gekomen eentje te kopen dus helaas ook geen ervaring nog als ik morgen tijd heb haal ik er één dan vertel ik ook wel even of het iets is
ik heb een tweeling en een man van 1.98 die dus ook niet bij het badje gaat staan dus erg lekker voor mij haha

groetjes Elena

Onze dochter doucht eigenlijk meestal met papa maar als hij er niet is zet ik Aimée met dr kleine badje in het grote bad (want voordat ons 'familiebad' vol is zijn we een uur verder!)
Ik vind op het standaard sowieso geen succes meer aangezien alles daarna zeiknat is van het plonsen en spetteren!
Ik heb bij prenatal een antislip matje (speciaal voor een babybadje) gekocht die je er inlegt, aan de onderkant zitten zuignapjes dus hij blijft er stevig inliggen en daar zit ze prima op. Uiteraard kan je alsnog niet weglopen maar heb je wel je handen vrij om dr lekker te wassen of mee te spelen!
Ook heb ik een gootsteen antisipmatje gekocht bij de Euro winkel want afgelopen zomer zat ze vaak lekker in de gootsteen te badderen, die zou je ook prima kunnen gebruiken in je badje alleen is die dan wel n stuk kleiner dan de bodem van je badje!
Volgende stap waar wij nu mee bezig zijn is een antislipmat in de douche want onze kleine wilt nu ook staand douchen en ik ben als de dood dat ze uitglijdt in de douche.... pfff wat worden ze groot....!

Liefs L81

Hoi,

Wij zetten Heather onder de douche in het grote bad. Stop erin en klaar is kees. Uitglijden gebeurt eigenlijk niet.

Wat ook heel handig is, is een badring. Soort van plastic bovenkant van een kinderstoel met zuignappen. Kindje erin, afspoelen en je bent klaar.

Groetjes, KT

en zo gaan die van mij iedere avond in bad en heerlijk slapen ze daarna

Terug
Bovenaan