hoe doen jullie dat met 2 of meer kids

vroeg me af hoe jullie het doen als de oudste naar school moet en de jongste slaapt.

ik moet nu dus iris brengen en halen op de psz. levi moet dan mee. dus hij ligt heerlijk in bed te slapen dan moet ik hem dus even wat voeding geven anders huilt hij de hele weg. soms slaapt hij dan verder en soms is hij dan klaar wakker.
dan kan ik hem dus eigelijk niet neerleggen in bed omdat we dan 2 uur later er weer heen moeten. 's morgens gaat het beter dan dat ik iris smiddags weg moet brengen.

Hoi

Ik heb ze altijd meegenomen. Gewoon uit veiligheids overwegingen. Alleen thuis laten was voor mijn geen optie. Stel dat er wat gebeurd (inbraak, brand) of met mij onderweg....

Dus ik koos ervoor Chris zijn slaaptijden gelijk met de schooltijden te laten lopen. Dat ritme zat er al heel snel in.

groetjes Pascal

ps ik weet dat hier in het dorp wel ouders hun kleintjes laten liggen hoor...maar ik vind dat niet prettig.

Hoi hoi,
Ik heb Milan toen hij heel klein was altijd meegenomen en net zoals Pascal zaten de slaap/schooltijden er zo in. Nu leg ik hem om 12.45 uur in bed en als hij slaapt doe ik alles op slot en gaan we snel naar school (5min.fietsen) Ik weiger dan ook om met moeders te praten ik pees me een ongeluk om weer thuis te komen. Heb altijd mobiel mee en weet dat mijn zusje er is (woont achter ons). Maar om half drie haal ik hem er zeker weer uit, want dat vind ik zelf niet prettig, want dan worden er speel afspraken gemaakt en ben je toch langer op het plein....
Maar slaapt hij niet om 12.45 gaat meneer gewoon mee op de fiets en leg hem om half 2 op bed en gaat hij er na een uurtje weer uit.....

Ik durfde bij mijn oudste nog niet eens de vuilniszak beneden in de container te gooien als ze sliep. Ik was zo bang dat (we woonden in een apartement op de bovenste verd.) ik de sleutel zou kwijtraken ofzo en er niet meer in zou kunnen ofzo. Nu woon ik in een dorp (in Frankrijk) en breng ik Eline gewoon te voet naar school als mijn jongste slaapt (Hier gaan ze al met 2,5 naar school).

Op het begin was ik daar superstressy over, maar het went en de sociale controle hier is heel groot dus ook dat scheelt. Als me iets overkomt weten ze Célya wel te vinden zeg maar. Hier doet iedereen die ik ken het zo. Ze vonden het maar raar dat ik haar eerst altijd wakker maakte. Nou slaapt zij ook supergoed en vast terwijl Eline altijd heel onregelmatig wakker was. Dat scheelt ook wel moet ik zeggen. Ben nog nooit thuis gekomen dat Célya aan het huilen was. Het was wel even eng om haar achter te laten hoor, maar alles went hè :)

Liefs Leine

Hallo,

Ik heb dan wel geen 2 "echte" kinderen, maar wel een peuter en een hond. Omdat mijn vriend onregelmatig werkt, moet ik wanneer hij avonddienst heeft, de hond uitlaten.
Voor geen goud laat ik Fabio alleen! Ik zou me geen raad weten als er net dan iets gebeurd (idd brand o.i.d) Of dat Fabio gaat huilen en mamma komt niet om hem te troosten.
Ik heb het geluk (in dit geval dan hihi) dat mijn schoonouders om de hoek wonen. Mijn schoonvader komt dan even hier zitten zodat ik op mijn gemak de hond kan uitlaten.

Ik heb ooit eens op TV gezien dat een stel uit Capelle a/d Ijssel samen de hong gingen uitlaten ´s avonds en hun peuter alleen thuis lieten. Het kind is toen ontvoerd!! Dit is misschien wel een extreem voorbeeld, maar in zo´n wereld leven we schijnbaar...

Dus hier laat ik Fabio geen seconde alleen hoor!

Groetjes van Cissy

Ik heb Mare meestal meegenomen naar de PSZ, maar ik het ook een tijdje haar laten liggen. Dan sms'te ik mijn schoonzus (woont 2 huizen verder), dan wist ze dat ik weg was. Als ik dan weer terug kwam, stuurde ik weer een sms en was het weer klaar. Ik vind het wel een beetje eng, maar het is wel gemakkelijk zo, want ze slaapt er een stuk beter door!

Succes met je keuze!

gr. patty

Hallo,

in het begin toen Linsey nog in de kinderwagenbak paste legde ik haar daar in te slapen en nam haar ook zo mee in de auto....ik weet dat het niet veilig is maar zette haar helemaal klem tussen dashboard en stoel.....

nu past ze allang niet meer in de bak dus als ik Yoëll nu naar school breng komt mn moeder hier ff of mn moeder of schoonvader brengt Yoëll naar school of ze halen hem op.....ligt eraan hoe lang mevrouw slaapt hahaha...maar goed dat scheelt natuurlijk dat ik vaak iemand heb die wil oppassen....en anders maak ik dr wakker en neem dr mee....

Maar het is idd errug vervelend....

Danae ging altijd gewoon mee. Desnoods legde ik haar in de wagenbak te slapen. Of liet haar in de wagenbak liggen als ze tijdens het lopen in slaap viel. Natuurlijk probeerde ik de slaaptijden zoveel mogelijk af te stemmen op het ritme van Thom. Nu nog steeds. 's-Middags slaapt ze nog even. En al bijna 2,5 jaar is dat van 13.20 tot 14.45 uur. (ze is van eind mei 2006) Daar doet ze het prima mee.

Ga binnenkort maar eens beginnen met afwennen. hiervan. Ze slaat tegenwoordig wel vaker een middagslaapje over. Volgend jaar Mei mag ze gaan wennen op de basisschool.....

Groetjes, Cathy

Terug
Bovenaan