Hoe doen jullie dat met doorslapen!!!!

Je kan het doorslapen hooguit een klein beetje sturen, maar je kunt ze niet "dwingen". Het valt me op dat er hier relatief veel kindjes al een hele lange nacht maken. Dat is echter niet de gemiddelde norm ........ maar wel heel prettig als het bij jouw kindje wel zo is.

Het is heel normaal dat de kleintjes tot 6 mnd nog een nachtvoeding willen hebben.
En het is ook heel normaal om nog veel langer een late voeding te geven. Bij Laura hebben wij denk ik wel tot bijna  9  a 10 maanden  een late voeding gegeven. Dan wisten we zeker dat ze 's nachts gewoon lekker doorsliep. Op een gegeven moment kan je wel het tijdstip gaan vervroegen. Houdt er echter wel rekening mee dat ook de kleintjes moeten wennen aan een ander ritme, als ze dat zelf niet aangeven.

Overigens is het ook zo, dat je beter een late voeding kunt geven (en dan gewoon wakker maken daarvoor als dat nodig is). Sla je deze over, dan komen ze vaak 's nachts en gooi je hun hele slaapritme door de war!!! Ze moeten in eerste instantie leren dat ze van 23 uur  tot 7 uur  gaan slapen en daarna van 19/20 uur tot 7 uur (en dan bedoel ik dat ze dat eerst doen met voedingen tussendoor en later zonder voedingen).

Ruben is echter heel anders dan zijn zus Laura. Hij sliep met 14 weken opeens door ..... dus om 22.30 een voeding en dan om 7.30 (of nog iets later) kwam hij voor zijn ochtendvoeding. Jeetje ...... wij waren echt verrast! Hadden we nooit op gerekend. Overigens is doorslapen als er langer dan 6 uur tussen 2 voedingen in zit ....... en dat doet jouw kindje wel. Alleen wij noemen het doorslapen als we zelf ongeveer 8 uur slaap kunnen pakken!!!
En al die kindjes hier die al een half jaar oud zijn ...... daar kan je het nu nog niet mee vergelijken hoor. Moet zelf ook vaak even bedenken dat er soms wel 2 of 3 maanden verschil zit tussen de leeftijd van Ruben en die van anderen hier.

Succes met de gebroken nachten!!

Groeten, mam van Laura en Ruben

Hier werkte het langzaam vervroegen van laatste fles ook goed. Van 23:00 uur naar 21:00 uur in een paar weken tijd. We moeten hem wel vaak wakker maken voor die fles, maar als we dat niet doen dan loopt het altijd spaak...
Veel succes!

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan