Hoe doen jullie dat met jus?

Aangezien jullie waarschijnlijk  al een stukje verder zijn met zelf eten, dan maar hier de vraag!
Kyan wil nu steeds meer zelf eten, met vork is nog niet echt succesvol want hij is meer druk met op de bodem tikken van zijn bordje ipv een schep beweging te maken!
Hij pakt dus boontjes en dergelijke gewoon met de handjes, nu kan ik natuurlijk ook de aardappeltjes in stukjes laten en niet prakken maar hoe doe ik dat dan met jus?
Dat blijft niet hangen aan blokjes....
En prak ik de aardappels en doe er jus overheen dan kan hij het niet makkelijk met zijn handjes eten.
Is niet erg op de dagen dat hij wel af en toe een lepeltje gevoerd wil krijgen maar helaas komen die steeds minder vaak voor......

Hebben jullie bruikbare tips voor me??

Groetjes Saskia

Hoi Saskia,

Nou hier komt de tip: geen jus over de aardappelen!!

Jennifer vind aardappelen erg lekker en ik snij ze gewoon in stukjes.
Zij eet al best wel een tijd zelf, maar het wil nog niet echt lukken met een vork of lepel. Ja het toetje doet ze prima met een lepel, maar het avondeten niet. Wij laten haar gewoon met haar handjes eten. En als het echt niet met de handjes kan dan helpen we haar. Gebruiken dan 2 lepels. Zij houdt een lepel vast en met de andere lepel schep ik het erop...

Succes gr. Ilone

He hoi,

Alice gaat sinds kort ook steeds meer zelf met de handjes eten. Snij nu ook de aardappels gewoon in stukjes en dan zonder jus. Het is toch geen ramp als ze geen jus krijgen?

Groetjes Alberdien

ik zou ook zeggen zonder jus onze dochter van 22m krijgt het ook niet... en ze vraagt er ook nooit om.. als der eten een beetje droog is doe ik er een beetje melk door.

groetjes jess

Nou ik ben nog wel een beetje fan van jus, aangezien Kyan nog wel eens een beetje verstopt zit...
Daarnaast moeten toch ook juist goede vetten binnenkrijgen??

Groetjes Sas

quote: djesslyn en jay reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-03-2009 17:23:08'));

ik zou ook zeggen zonder jus onze dochter van 22m krijgt het ook niet... en ze vraagt er ook nooit om.. als der eten een beetje droog is doe ik er een beetje melk door.

groetjes jess

Maar als ik er melk doorheen wil doen heb ik hetzelfde probleem: vocht op  blokjes dat niet blijft hangen of geprakte smurrie wat lastig eet met de handjes haha!

Groetjes Sas

Hoi,

ookal krijgt Alice nu even geen jus op haar aardappelen, ik ben ook wel een fan van jus. Alice is aan de dunne kant dus mag van mij gerust jus maar ik ga er vanuit dat ze toch ooit wel een keer met een lepel gaat eten dus in de tussen tijd maar even geen jus en de aardappelen in blokjes met de hand eten!

Groetjes Alberdien

Hai,

Jesse krijgt wel een beetje sju over zijn geprakte aardappelen, ik vind het anders zo droog.
Jesse eet met een lepel, maar soms ook met zijn handjes, Ik denk als hij maar eet.\
Als hij met zijn handjes eet, zeg ik eten doe je met je lepel, dan pakt hij hem ook wel weer, maar het gaat bij ons prima op deze manier.

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan