Hoe doen jullie dat? Met middagslaapjes en weggaan?

Hoi Dames,
ik ben benieuwd hoe jullie met het volgende omgaan:

mijn dochter is erg van de ritme hebben we gemerkt, het beste is het als zij haar middagslaapje gewoon lekker in haar eigen bed doet.
Maarja je wilt natuurlijk ook weleens een hele dag weg (winkelen of visite o.i.d.)
Nu is het zo dat als mijn dochter 's ochtends wakker wordt, ik mij douche en aankleed en vervolgens gaan we dan boodschappen doen. Daarna nog even spelen en dan gaat ze rond een uur of 13:00u-13:30u naar bed tot een uur of half 4.
Soms denk ik, ben ik nou zo truttig (terwijl ik normaal nooit truttig ben!) hierin, dat ik dus wil dat ze in haar bed slaapt? Ze slaapt ook weleens in de auto of in de kinderwagen hoor, maar dan moet ze echt heel moe zijn en dan is ze meestal na een halfuurtje alweer wakker. En soms slaapt ze dan 's nachts heel onrustig.

Nou ik ben dus benieuwd of jullie je ook zo aan het schema van je kind houden of dat jullie dat niet doen,
groetjes van Sonja

Hoi Sonja,

Lastig he die slaapjes.
Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Ik laat Anne-Sophie ook altijd in haar eigen bed slapen, of bij oma, maar verder wil ze nergens slapen ook niet in de kinderwagen. En nu is het zo dat ze nog twee keer op een dag slaapt dus heb ook altijd het probleem nooit eens een hele dag weg te kunnen. Dit doe ik dan ook echt niet want net wat jij zegt: als ze overdag niet goed slaapt is het 's nachts een onrustige nacht.
Ik had steeds voor mezelf zoiets: als ze groter is komt het wel en kunnen we weer lekker weg. Maar nu is het zo dat de 2e er al is (13 weken) dus zit ik voorlopig nog thuis. Jammer maar niks aan te doen. Ik wil liever thuis zitten en dat de kids lekker in hun vel zitten dan dat ik onrustige nachten heb. Ik zeg steeds tegen mezelf: even doorbijten, er komt een tijd dat je weer lekker daagjes weg kan.

Groetjes Marianne

Hoi Sonja,

Ik ben ook erg van het slapen in zijn eigen bedje! Als we eens een dag weg gaan, dan kan het niet anders, maar als het even lukt, dan ligt Bas van 11.00 tot 14.00 uur (of soms zelfs nog iets langer) in zijn eigen bed.

Nu scheelt het misschien dat ik ook nog een dochter heb die naar school gaat. Daardoor ben je toch wat meer in en om het huis (al dat halen en brengen...). Ik laat Bas liggen als ik Eva ga halen of brengen. Zo belangrijk vind ik zijn slaapje!

Als we dan een dag weg gaan en hij kan niet in zijn eigen bed slapen, dan proberen we vaak rond 11 uur weg te rijden, zodat hij in de auto slaapt (dit lukt goed). Maar aan zijn 3 uur slaap komt hij dan natuurlijk niet. Ook slaapt hij dan nog ergens een half uurtje in de buggy ofzo, maar dan moet hij wel héél moe zijn.

Ik vind het dus absollut niet truttig. Die slaapjes worden steeds korter en met 3,5 jaar gaan ze er meestal helemaal vanaf (al slaapt mijn dochter van 4 ook nog wel eens het 's middags). Dan kun je weer makkelijker dingen het 's middags plannen.

Groetjes, Karin

Lotte slaapt ook alleen in haar eigen bedje en wij plannen de andere activiteiten daar gewoon omheen. Dat is inderdaad wel eens lastig, maar haar slaap gaat voor, want ze heeft het heel hard nodig.

Als ze een keer niet goed slaapt is ze soms wel 2 hele dagen daarna van slag en dat wil ik absoluut niet.

Groetjes, Marisa

Hoi Sonja,

Heel af en toe wijken we er wel vanaf omdat we echt niet anders kunnen, maar dit gebeurt echt zelden. (1 keer in de paar maanden ongeveer)
En verder ben ik ook 'truttig' want ik wil ook dat ze genoeg rust heeft.

groetjes Maris

hoi hoi

ik moet zeggen dat ik me er ook zo veel mogelijk aan probeer te houden hoor
omdat ik merk dat het het fijnste of beste is voor Ryan

als ik naar mijn ouders of zus ga is het geen probleem dan leg ik hem daar even op bed en daar slaapt hij prima omdat hij dat gewend is

ook ik ga vaak shoppen of boodschappen doen net voor of net na het slaapje

ach ja het is nog maar even , voor je het weet slapen ze s'middags niet meer
want het gaat al hard zat vidn ik hihihi

groetjes moekje

Hoi allemaal,
Een middag dutje is het hier niet..Lieve slaapt, zelfs nu met dik 15 mnd, gewoon nog twee keer.
De ochtend van half tien, tot half twaalf / twaalf uur.
en de middag van even voor 4 tot half zes..maak ik haar wakker..
Ik heb ook twee kids op school, dus deze tijden zijn handiger dan een keer tussen de middag.
Ik ben zeker 20 min per breng of haal moment weg, dus laat haar niet thuis in haar bed dan.
Probeer daarom ook voor half tien de dagelijkse boodschappen te doen, en anders tussen 13  en 15 uur.
Ze is er ook zo aan gewend, gaat super.
Maaaar..in het weekend slaapt ze uit tot dik 9.00 en dan gaat ze vaak van half twaalf tot half drie slapen, en dan gewoon pas weer om half acht.
Dus ja,ik hou er zeker rekening mee.
Ze slaapt zelden ergens buitenshuis, en zeker niet als ze niet in bed ligt.
Gr Rina

Terug
Bovenaan