Hoe doen jullie dat? Met middagslaapjes en weggaan?

Ik probeer wel zoveel mogelijk rekening te houden   met Eline's slaapjes. Ook ik vind het bedje toch wel erg belangrijk. Tot een week geleden sliep ze nog twee keer per dag. Dan is het wel lastig om nog dingen te plannen. Want de oudste gaat naar school, en de uren dat Eline dan wakker was, moest ik thuis blijven voor de oudste (tussen de middag)

Nu slaapt Eline van 11.00 - 13.30, dan kan je tenminste ook nog eens een keertje weg.

Ja, en soms moet ze eenmaal mee, al zou ze eigenlijk moeten slapen, zoals met de zwemles van de oudste...

Nou ik vind het prettig om te lezen dat ik dus niet de enige ben die graag wil dat dr kleine in dr eigen bedje slaapt (of bij oma).
Ik dacht eerst dat ik er een beetje truttig mee omging maar niet dus!
Groetjes van Sonja

Ik was ook in de veronderstelling dat ik de enige was die hierover zo moeilijk doet! Wij plannen 'uitjes' zoveel mogelijk in de ochtend of na 15.30 uur.

Een enkele keer komt het voor dat ze niet kunnen slapen. 2 Weken geleden waren we naar Scheveningen geweest. Gelukkig was het super weer en hadden ze heel wat afleiding, maar in de auto viel de jongste gelijk in slaap (het was toen 17.00 uur). We wilden eigenlijk naar de Mac, maar hebben dat toch maar gelaten, want met 2 vermoeide kinderen op zondag naar de Mac?? Dat is vragen om troubles. We zijn naar huis gereden, eerst nog langs de macdrive en thuis alles opgepeuzeld! Al met al een hele geslaagde dag geworden!

x

Ze zeggen sowieso dat rust, regelmaat en reinheid erg belangrijk is. Dus   tuttig is het zeker niet.
En het ligt zeker aan het kind zelf! Feline heeft het echt wel nodig, anders is ze helemaal van slag.

groetjes Maris

Hoi Sonja,

Truttig is het zeker niet want jij kent je kind het best. Als zij er niet tegen kan dan hou je daar gewoon rekening mee.
Nu moet ik wel zeggen dat wij er makkelijker mee om gaan maar dat Marissa ook een kind is die dat goed aankan. Als het kan dan laten we haar wel in bed slapen en ik doe dan ook 's ochtends mijn boodschappen en ga eventueel na haar slaap naar de stad. Maar komt het niet uit en gaan we langer weg dan vinden we het geen enkel probleem dat ze in de wagen slaapt. Ze slaapt dan wel altijd korter maar dat haalt ze 's nachts in. Ze wordt daar ook helemaal niet vervelend van. Nu is het voor ons ook wel makkelijker om weg te gaan omdat ze altijd pas om 22.30 naar bed gaat. Verjaardagen in de avond kan ze gewoon mee naar toe. Het enige dat ze niet mee mag en we dus oppas hebben is als we naar het stadion gaan. En dit alleen maar omdat ze echt nog te klein is om 90 minuten op een stoel te zitten. Zoals je gezien hebt ben ik tot nu toe wel de enige die er niet moeilijk over doet en daaruit blijkt ook wel dat je geen zeur of zo bent. Ieder doet het op zijn eigen manier en ik denk ook dat iedereen kijkt naar wat het kind aan kan

groetjes Linda

hallo allemaal

Nou ik hoef er eigenlijk ook geen rekening mee te houden, of echt goed te plannen, want Jayden slaapt echt overal!! Als we gaan winkelen dan valt Jayden gewoon in de wagen in slaap ook wel 1,5 uur en in de auto slaapt hij meestal al na 10 min a 15 min.
Ook als ik op visite ben bij een vriendin leg ik hem daar in de wandelwagen, of ie nou van hem zelf is of niet, hij valt in slaap. En als ik op een verjaardag ben dan leg ik hem ook in de bugaboo even met hem heen en weer rijden en hij slaapt.
Niet dat ik nu elke dag weg ben en elke week veel verjaardagen heb want 5 van de 7 dagen slaapt hij smiddags gewoon in zn bedje, maar hij is het wel gewend dus als wij iets gaan doen, ik deed dit dan ookal van baby af aan, en ik ben er eigenlijk ook wel blij mee want ik kan hem gewoon gezellig meenemen en hij vind alles best!! hihi

xxxjes

Merel vertikt het ook om ergens anders te slapen dan thuis. Wel in de auto en heel soms bij de oppasoma
Ik probeer en zoveel mogelijk rekeningmee te houden maar ja dat gaat nu eenmaal niet altijd.

Als ik bv 's middags moet werken is ze toch cht bij oma.
Die legt haar dan wel in bedje in de hoop dat ze even gaat slapen maar meestal speelt ze alleen maar.
Als we verder weg op visite gaan proberen we het altijd zo te regelen dat ze in de auto in slaap valt.
Dus weggaan op de tijd dat ze normaal naar bed gaat.
Slaapt ze in elk geval (meestal is het een uurtje rijden ) een uurtje.

als ik wil winkelen probeer ik 's ochtends te gaan en gaan we in de buurt op visite haal ik der iets eerder uit bed en gaan we laat in de middag.

Gelukkkig slaapt Merel 's nachts wel altijd als een roosje.   en heeft ze de middag daarvoor bijna niet geslapen merk je dat alleen door dat ze 's ochtends later begint te kletsen tegen zichzelf.

Terug
Bovenaan