Hoe doen jullie dat s'avonds met slapen?

<p>Hoi allemaal, ons inmiddels 4,5maand oude zoontje wil steeds langer en langer wakker blijven. Heel gezellig natuurlijk, maar wij kunnen steeds later slapen haha! Hoe doen jullie dat s'avonds? Brengen jullie om een vaste tijd naar bed?</p><p> </p><p>Ons zoontje valt meestal rond 6 in slaap, en slaapt dan door totdat we hem wakker maken voor zijn fles on 8 uur (soms wordt dit ook wel half9) .we geven dan de fles, 15min rechtop vanwege reflux, even spelen in de box, zitten in de wipstoel, want spelen in de box gaat niet altijd door de reflux en dan naar bed. Ons streven is om 9 uur naar boven te gaan, slaapzak aan, liedje zingen en in bed leggen, maar de laatste dagen denkt hij daar toch echt anders over.. Hij ligt nog lang te kletsen en te mopperen en wil niet slapen terwijl hij beneden ook niet rustig is en daardoor wel moe lijkt(maar volgenz mij niet is). Wat doen jullie?</p><p> </p><p>Hij wordt vaak ook nog steeds (nu al 5!weken) heel vaak wakker. Het ging een aantal weken goed, sliep de hele nacht door, dus wij dachten in eerste instantie dat hij te weinig binnen kreeg voor de nacht misschien. We zijn daarom rijstebloem gaan toevoegen aan de avondfles wt geen effect had, hebben een grotere fles gegeven (240 ipv 210) wat geen effect had, wat langer opgehouden, extra avondfles, en s'avonds een dekentje extra.. Niets had effect. Wij denken nu aan slaapregressie, maar misschien heeft iemand nog tips om te proberen zodat hij beter slaapt?</p><p> </p><p>Liefs, een vermoeide mama hihi</p>

Ons dochtertje gaat om 19 uur naar bed. Dan het ritueel, in het donker drinken en in bed. Alles daarna gebeurt in stilte en in het donker. Luier verschonen doen we na 19 uur niet meer tenzij een poepluier. Er wordt ook niet meer tegen haar gesproken na dat tijdstip. Tot de volgende ochtend.
Ze is nu wel al iets ouder (8 maanden) maar dit houden we al een tijd aan. Toen ze rond de 4,5 maand was was haar bedtijd iets later. Denk rond 19.30 a 20 uur. 
Dit helpt trouwens niet tegen het doorslapen, maar wel voor de nachtrust omdat ze binnen 10 tot 15 minuten weer in slaap valt.

Hoi! Onze dochter is nu 4 maanden. Zij gaat meestal tussen 5 en half 6 voor de laatste keer naar bed en wordt dan wakker tussen half 7 en 7 uur. Dan is het nog een uurtje gezellig en rond 8 uur gaan we naar boven, eventueel badje, schone luier, slaapzak en dan licht uit en flesje. Eigenlijk gaat ze dan meteen slapen, soms de hele nacht door tot 7 uur. Andere momenten wil ze s nachts nog wel eens een speentje. 
Ook al vindt ze het inderdaad steeds leuker om langer wakker te blijven, hou ik wel nog steeds ongeveer anderhalf uur wakkertijd aan, soms wat langer als ze geen moeheidsingalen heeft maar probeer echt niet langer dan 2 uur. Merk dat ze anders s avonds "moeilijker" wordt met naar bed gaan en huilerig is. Dus ik bescherm dr een beetje tegen haarzelf. 

Hier ging zoon al snel om half 7 naar bed. Vast ritueel van pyjama aan flesje en dan in bedje. Om 11 uur maakten we hem nog eens wakker voor de laatste fles die hij dan half slapend opdronk.

Mijn zoontje is over een week 5 maanden oud
Hier krijgt hij rond 7 uur zn fles. En gaat dan rond half 8 a 8 uur naar bed. Dan maken  wij hem voor zn laatste fles van 11 wakker we geven  een fles normaal  beneden maar de laatste bij ons  op bed .
Even knuffelen en half 12 weer  slapen en dan  slaapt  hij tot en uur of 7 uur. 
Hij krijgt die fles ook meer aangeboden en drinkt deze ook helemaal  op dus hij heeft hem nog echt  nodig. Ik denk als we hem zouden laten liggen dat hij in de nacht  nog ergens wel komt van de honger.
Nu komt hij snachts alleen om.zn speentje.  Dat is schijnbaar weer een fase 

Misschien kun je je kindje laten slapen wanneer hij om 6 uur in slaap valt en hem zelf laten komen? Je hoort wel vaker dat ze dan ineens een lange ruk maken. Ons zoontje is 6 maanden en gaat tussen 7 en 8 naar bed (ook met een vast ritueel) maar hij komt nog wel 1 a 2 keer per nacht...

Mijn zoontje gaat tussen 18.30 en 19.30 uur naar bed. Hij slaapt dan tot de volgende ochtend 7/8 uur. Hier ook dat we er snachts n paar keer uit moeten voor n speentje. Soms 1x, soms 3x en soms wel 5x. Nu de afgelopen 2 nachten 0x, dus hopelijk os die fase voorbij hier ☺️
Mijn zoontje is nu 6,5 maand.

Onze dochter is nu 11 weken en al sinds ze 7 weken is hebben we het ritueel dat ze rond 19.00-19.30 haar pyjama aan krijgt en een flesje. Dan gaat ze op bed en slaapt ze tot ongeveer 23.00. Dan maken we haar wakker voor een flesje, in alle stilte en het is donker. Luier verschonen doen we nog wel en dan gaat ze weer op bedje. 
Sinds 1,5 week slaapt ze nu ook door tot 07.00-07.30. Soms moeten we er nog uit voor een speentje. Soms 1x, soms 2 of 3x.
Tussen de middag ligt ze ook altijd boven in haar bedje, dan slaapt ze zo 3 uur achter elkaar. Dan haal ik haar weer naar beneden en krijgt ze een flesje. Daarna doet ze haar slaapjes beneden in haar nestje of in de wandelwagen. 

Terug
Bovenaan