Hoe doen jullie dat straks met opvang?

Hebben jullie je al opgeven voor een kinderdagverblijf of gastouder of lossen jullie het anders op?

Mijn kinderen gaan op maandag naar de kinderopvang. De oudste naar de bso, de jongste naar het kinderdagverblijf. Erg leuk is het daar. We hebben de baby ook al opgegeven, maar we hebben pas halverwege september een plekje nodig, omdat ik mijn ouderschapsverlof eerst opmaak.

Ik heb ons kleintje al een paar weken geleden aangemeld bij Humanitas in een woonplaats verderop. Daar willen we graag zsm gaan wonen. Daar ligt alles bij elkaar, kinderopvang, BSO, basisschool. Handig en goed!

Onze oudste zit op de BSO en mijn dochter zit op het KDV. De baby heb direct na de termijnecho opgegeven. Heb pas vanaf half augustus een plekje nodig. Ik werk namelijk in het onderwijs dus heb na mijn verlof nog lekker 6 weken zomervakantie.
(ik werk twee dagen trouwens)

Ik ben zo'n vreselijk werkende moeder.... ga 36 uur werken na mijn verlof ipv fulltime (4x9).... Ons kleintje gaat 3 dagen naar de KDV (Humanitas) en 1 dag met 1 van de oma's.... Ik was met week 8 al aan het kijken naar KDV's want hier in de Randstad is het drama... maar de bevestiging is binnen!

Ik ben zo'n "vreselijke' huismoeder, die lekker thuis zit bij haar kroost, en er ook nog heel erg van geniet. Dus geen oppas nodig!
Wel gaat de ene naar school en de andere naar de psz, zo blijven ze wel onder de andere kinderen, vind ik belangrijk...

Ik ben ook zo'n huismoeder, dus geen eigen ervaring. Wel hoor ik om me heen dat het hier in het Noorden niet zo'n heel groot probleem is. De flexibele opvang schijnt wel een drama te zijn. Bv. bij werk in de zorg, bij een vliegmaatschappij of de NS... Er is maar een beperkt aantal plaatsen!

Ben toch best wel een beetje jaloers dames ;-).... Maar vooralsnog ga ik even doorwerken.... KDV regelen is inderdaad geen pretje.... Het is bizar dat je een klein vruchtje van een paar millimeter al in moet schrijven omdat je anders geen plek hebt....

En ik heb zelfs niet alle dagen die ik wil en sta nog op de wachtlijst voor de juiste volgorde... TOT DECEMBER 2010.... Volgens mij moet ik ukkepuk tegen die tijd ook inschrijven voor de basisschool ;-)

Thuis zijn is zo'n slechte optie nog niet :)

Terug
Bovenaan