Hoe doen jullie dat straks met opvang?

Ben toch best wel een beetje jaloers dames ;-).... Maar vooralsnog ga ik even doorwerken.... KDV regelen is inderdaad geen pretje.... Het is bizar dat je een klein vruchtje van een paar millimeter al in moet schrijven omdat je anders geen plek hebt....

En ik heb zelfs niet alle dagen die ik wil en sta nog op de wachtlijst voor de juiste volgorde... TOT DECEMBER 2010.... Volgens mij moet ik ukkepuk tegen die tijd ook inschrijven voor de basisschool ;-)

Thuis zijn is zo'n slechte optie nog niet :)

Hihi, Babette, bij ons is 36 uur fulltime.... Wel lekker dat je 4 x9 kan werken, doet mijn man ook.

Ook ik woon in de randstad en bij mijn dochter hebben we heel erg lang op de wachtlijst gestaan. Ik hoop dat het nu wat sneller gaat. Nou gaat het bij ons maar om 1 dag in de week, dus die willen opa en oma totdat we plek hebben wel doen.

Maar als je meer dagen wilt, of gewoon simpelweg geen achtervang hebt, dan heb je echt een groot probleem.

Ik werk twee dagen op een basisschool. Mijn dochter van 4 neem ik gewoon 's morgens wat eerder mee. En 's middags is ze dan bij de gastouder, die ook al de hele dag voor mijn 2 jarig zoontje zorgt.
Het grote voordeel is dat ze er ook ziek mogen komen!
Het nadeel van mijn beroep is, dat je altijd 2,5 dag bezig bent totaal. Met alle dingen als voorbereiden, ouderavonden, oudergesprekken, feesten, nascholing etc.
Maar daar staat natuurlijk wel wat tegenover: al die schoolvakanties vrij!!!

Ik ben ook huismama en hoef dus ook niets meer te regelen. Heerlijk, vooral als je man veel van huis is.
Dat is ook precies de reden geweest om te stoppen, 2 ouders die weinig flexibiliteit hadden op het werk, werkt niet met een kindje en een tweede op komst.
Geniet met volle teugen en mijn werktijd komt wel weer over wat jaartjes. Verveel me geen moment, ben nog wel drukker dan toen ik werkte, maar wel op mijn eigen tempo.

Wij werken allebei 5 dagen. Onze jongste gaat 3 dagen naar de creche (de baby staat op de wachtlijst voor september) en we hebben 2 dagen per week een oppas aan huis.
De oudste twee gaan naar school met 2 dagen BSO, 2 dagen de oppas en 1 dag opa en oma.

Terug
Bovenaan