Hoe doen jullie dat?

Ik ben begin april uitgerekend van ons eerste kindje. nu hebben wij de kinderkamer al compleet gekocht waaronder een ledikantje. Nu wil ik het kindje na de bevalling eerst op onze eigen slaapkamer houden. Hoe doen jullie dat (of hoe hebben jullie dit gedaan)? ik heb al een kinderwagen maar dit is er een met alleen een maxicosi en wandelwagen erop. Er zit dus geen "reiswieg" op. Ik kan het kindje dus niet in de kinderwagen leggen. En om voor dat even een wiegje te kopen... Hoe hebben jullie dat gedaan, of hebben jullie het kindje gelijk in zijn of haar ledikantje laten slapen? En hoe doen jullie dat als je het kindje beneden wil laten slapen. Gewoon in de box? Ik hoop advies te krijgen. Bedankt.

Mijn kindjes hebben de eerste week in een wiegje op onze kamer geslapen, alleen ik kon daar al snel niet van slapen omdat ik bij elk kikje wakker werd. Ze zijn toen naar hun eigen kamertje gegaan. Ze kunnen best meteen in het ledikantje als je niks anders hebt. Pasgeborenen slapen overal, de eerste weken sliepen ze in het wipstoeltje, in de box etc. Na een poosje ben ik begonnen om ze alleen in hun bedje te laten slapen, dus ze gingen voor hun slaapjes naar hun kamer. Let maar op, als hij/zij straks geboren is, dan gaat alles vanzelf. Succes met de laatste maandjes.

Ik heb mijn kingjes altijd meteen in hun eigen bedje in hun eigen kamer gelegd. Dit gaf helemaal geen problemen hoor! Een van de twee hebben we eens 1 nacht bij ons gelegd omda thij ziek was, nou, wij hebben dus geen oog dicht gedaan. Je hoort alles van zo'n kindje! Resultaat, papa en mama helemaal uitgeput, of dat nou zo nuttig is?

O ja, vergeten, ik heb zo ook nooit beneden laten slapen. Als ze per ongeluk in slaap vielen liet ik ze natuurlijk liggen, maar ze gingen gewoon na iedere voeding naar hun bedje.

Je mag je kindje zeker niet langer dan 2 uur per dag in een maxi cosi laten liggen. Een wagenbak is dus eigenlijk wel noodzakelijk voor als je de deur uit gaan hoor. Het is slecht voor de ontwikkeling van het ruggetje. Vraag maar eens bij je verloskundige. Je kindje moet plat liggen als het slaapt, dit kan niet in de maxi cosi. Deze heeft ook als hoofddoel het veilg vervoeren van je baby in de auto!!! Daarnaast is ie handig als je even snel een boodschap ofzo doet om de maxi cosi op het wagenstel te plaatsen.
voor 69 euro heb je bij prenatal een heel leuk wiegje!
en www.marktplaats.nl is ook een optie

raar dat je een kinderwagen hebt zonder reiswieg trouwens..

Mijn dochter heeft altijd in haar eigen ledikantje geslapen. Overdag lag ze vaak in de wandelwagen in de kamer, dan kon ik zo met haar de deur uit zonder haar wakker te maken (toen was het echter wel zomer) Als ze wakker werd ging ze in de box en daar sliep ze ook regelmatig. Maar 'snachts altijd op haar eigen kamertje.

Wij hebben onze dochter de eerste 2 maanden bij ons op de kamer laten slapen.
Wij hebben toen een wiegje van mijn ouders gekregen,zij hadden deze gekocht bij de Prenatal en was helemaal niet duur.
Verder is deze wieg erg licht en nam ik deze ook mee naar de woonkamer.
Wij hebben het als zeer prettig ervaren dat onze dochter bij ons sliep en ook deze keer gaan we dat weer doen,met het verschil dat we deze keer voor een kortere periode kiezen.

Groetjes

Terug
Bovenaan