Hoe doen jullie dat?

Ik ben begin april uitgerekend van ons eerste kindje. nu hebben wij de kinderkamer al compleet gekocht waaronder een ledikantje. Nu wil ik het kindje na de bevalling eerst op onze eigen slaapkamer houden. Hoe doen jullie dat (of hoe hebben jullie dit gedaan)? ik heb al een kinderwagen maar dit is er een met alleen een maxicosi en wandelwagen erop. Er zit dus geen "reiswieg" op. Ik kan het kindje dus niet in de kinderwagen leggen. En om voor dat even een wiegje te kopen... Hoe hebben jullie dat gedaan, of hebben jullie het kindje gelijk in zijn of haar ledikantje laten slapen? En hoe doen jullie dat als je het kindje beneden wil laten slapen. Gewoon in de box? Ik hoop advies te krijgen. Bedankt.
 
ik heb mijn zoontje altijd overdag bij mij beneden in de box laten slapen, en s'nachts lekker in zijn eigen bedje ..ik heb dat de 1e maanden gewoon naast ons eigen bed gezet
 
Tja ik zou toch een kinderwagenbak kopen want ze mogen niet zolang in de maxi-cosi en wij hadden ook een rieten reiswiegje, ideaal daar konden ze in en die kan je ook makkelijk meenemen van boven naar beneden en naar andere mensen. Succes
 
Wij lieten ons kinddje de eerste weken op het aankleedkussen slapen. Lakentje en dekentje eroverheen. Dat aankleedkussen kun je overal leggen.
Succes, Joan
 
Hallo,
Ik wilde ook onze zoon eerst op onze kamer. Ik heb daarvoor een wiegje geleend van vrienden. De kraamhulp ging heel hard lachen toen ik zei dat ik dacht dat hij er wel 3 maanden inging. Ze zei, nou eerder 3 weken. Het is dus inderdaad een hele aanschaf voor zo'n korte tijd. Misschien kun je het ook lenen? Onze zoon is daarna naar zijn eigen kamer gegaan.

Ik zou trouwens toch een reiswieg bij de wagen kopen. Die heb je sowieso nodig. Je kindje kan niet elke keer in de maxicosi. Of wil je niet zo vaak gaan wandelen?

Overdag deed ik mijn zoon altijd in z'n bedje. Maar dat kwam omdat hij een hele slechte slaper was. Nu nog slaapt hij nooit ergens anders dan in z'n eigen bedje. Behalve soms in de auto. Maar als jouw kindje relaxt is (had ik van die van mij ook gehoopt) dan kan hij of zij gewoon in de box of in een heel plat wipstoeltje slapen. Wel zo praktisch!

Groetjes
 
Ik heb mijn mannetje vanaf de eerste dag gewoon in de ledikant laten slapen. De eerste dagen doe je toch geen oog dicht omdat je kindje heel erg moet wennen aan het leven buiten de baarmoeder. Als je hem namelijk eerst in een wiegje bij je in de kamer laat slapen, moet hij later weer wennen aan alleen slapen en in een groot ledikantje slapen.
Het beste kan je gewoon doen wat je hart je ingeeft. Ik kon niet in dezelfde kamer als mijn mannetje slapen omdat hij nogal veel geluiden maakt 's nachts.
 
Wij hadden een familiewieg, dus daar heeft onze kleine tot zeker 3 maanden in gelegen op onze slaapkamer, toen moest de wieg alweer naar het volgende kind ;-)
Nu slaapt onze kleine in een ledikantje naast ons bed of bij ons in bed. Ik geef nog bv en dat is toch wel makkelijk. Van tevoren had ik niet gedacht dat we haar kamertje nog zo weinig gebruiken.
 
Terug
Bovenaan