Hoe doen jullie dat?

Wij hebbn het ledikant tijelijk op onze kamer neergezet. Na ca 4 weken over naar zijn eigen kamertje. Was ie in ieder geval al gewend aan zijn eigen bedje

Wij hebben op een rommelmarkt een rieten reiswieg gekocht, die staat nu al 3 maanden op het voeteneind van ons (grote) bed. Dat bevalt prima! Ik schat dat onze dochter over een maand te groot zal zijn geworden voor de wieg,dus na Oud en Nieuw verhuist ze naar haar ledikantje.
Overdag slaapt ze in de box; daar liggen 2 plastic en daaroverheen een katoenen speelkleed in (alles 2ehands dus niet duur) dus ze ligt lekker zacht. We hebben geen cv, dus zodra ik merk dat ze slaapt gaat er een dekentje overheen voor de warmte, dat ik weer weghaal (als ze dat zelf niet doet) als ze wakker wordt, dan kan ze vrijer bewegen.

Ik had een voordelige wieg bij Prenatal gekocht voor bij ons op de slaapkamer. Uiteindelijk was ik daar ook erg blij mee, ik had er niet aan moeten denken iedere keer eruit te moeten en naar een andere kamer te lopen (je loopt niet zo lekker de eerste week na de bevalling), ze hebben nog zoveel voedingen nodig de eerste tijd. En het is ook erg lekker als je geluidjes van je kindje hoort die eerste periode, heerlijk dicht bij je!

Ik zou toch echt kijken of je iets kunt verzinnen om toch een plekje bij jullie op de slaapkamer te creeeren, dat is echt het allerleukst.

Onze zoon heeft de eerste 3 maanden in de wieg bij ons op de slaapkamer geslapen. Wel ben ik vrij snel gebonnen voor zijn lange "tussen-de-middag slaap" in zijn ledikant op zijn eigen kamer te leggen en de andere korte slaapjes gewoon in de box of wipstoeltje beneden. Zo wennen ze tenminste aan verschillende omgevingen om in te slapen.

Van alle babyspullen is naast commode en bed de reiswieg/wandelwagenbak hetgene wat ik het meest gebruikt heb!

Ik zou dus toch echt in overweging willen geven er eentje aan te schaffen, desnoods tweedehands of lenen als je budget krap is.

Het is voor de ontwikkeling van de rug van je baby niet goed om langdurig in een maxicosi te zitten (max. 2 uur per dag, dat is niet veel als je ook nog af en toe met de auto weggaat), bovendien vind mijn mannetje het ook nog eens niet prettig omdat hij weinig bewegingsvrijheid erin heeft.
Voor een wandeling gebruik ik dus altijd de wandelwagen, en zeker in de verloftijd is het heerlijk om regelmatig te wandelen, en bovendien een hele goede manier om je conditie weer op te bouwen na de bevalling.

Verder gebruik ik de wandelwagen ook als ik hem beneden wil laten slapen, want de box geeft veel te veel afleiding door het speelgoed dat erin zit en doordat hij door de tralies heen me steeds ziet lopen en zo.
Tot slot is de reiswieg ook handig als je op visite gaat, of bijvoorbeeld ergens logeren. Ik vond het campingbedje nog erg groot, en toen wij een midweekje centerparcs hadden heeft mijn zoontje dus in de reiswieg geslapen. Ook bij verjaardagen en zo neem ik de reiswieg altijd voor hem mee.

Goede zwangerschap nog!

N.

heb zelf nooit de wandelwagen gebruikt ( ja om te wandelen maar niet om mijn kind thuis in te laten slapen). Wij hadden zelf een wieg geleend, maar had dat niet gekund dan hadden we meteen het ledikant gebruikt. Als ik jou was zou ik er niet een kopen maar lenen, ons zoontje heeft niet lang in de wieg gelegen, hij was snel te groot ervoor, niet echt te lang, maar hij stak met zijn armen uit (en was nogal bewegelijk), of lag met zijn hoofd tegen de spijlen aan. Denk dat hij er 6 weken in heeft gelegen. Ledikant kan je ook in je eigen slaapkamer neerzetten. Ons kind sliep met 4 weken in zijn eigen kamer.

succes!!

Toen onze dochter geboren is hebben we haar direct op haar eigen kamertje neergelegd in de wieg, alleen halverwege de nacht vond ik dat niets en heb haar wiegje bij ons neer gezet. De tweede nacht heeft ze op haar eigen kamertje geslapen, maar omdat ik mij onzeker voelde heb ik de babyfoon er bij gezet. Zo hoorde ze ons niet maar ik haar wel. Ze heeft er geen moeite mee gehad. Overdag lag ze in de box maar ging om 11 uur naar haar eigen bedje tot 2 uur. Ze sliep dan tussendoor wel in de box, maar niet veel. Ze had hierdoor direct een ritme en wij ook. Ik heb er veel voordeel van gehad. Misschien dat je het zo ook moet proberen. Zo snel mogelijk naar eigen kamertje. O ja ik gaf ook borstvoeding, maar had het er graag voor over om snachts uit mijn bed te moeten om haar haar voeding te geven.

SUCCES!!

Hoi,

Mijn zoontje heeft tot zeven maanden bij mij op de kamer geslapen. Eerst heb ik een tweedehands wiegje gekocht en hij heeft er drie maanden in geslapen.

Na die drie maanden was ik er niet aan toe dat hij naar zijn eigen kamer ging, die was ook al volledig ingericht.

Dus hebben we zijn ledikantje in onze kamer gedaan. Dat was heel gezellig samen. Toen hij zeven maanden was begon hij snachts wakker te worden en moest ik hem even de speen geven en dan ging hij weer slapen. Dus toen had ik het gevoel dat hij echt op zijn eigen kamer moest slapen.

Het cb had me gezegd dat ik moest rekenen op een hele moeilijke periode, maar mijn zoontje heeft vanaf die nacht heel goed geslapen in zijn eigen kamertje. Hij vond het heerlijk, het ledikantje was hij al gewend van zijn derde maand, en zijn kamertje daar deed ik hem in bad en daar verschoonde ik hem, dus dat kende hij ook al goed. En vanaf toen slaapt hij heel de nacht door, van half acht tot half acht.

Ik heb gewoon naar mijn eigen gevoel geluisterd. Ondanks dat het cb zei dat hij moeilijk zal doen en bla bla. Zolang ik er nog niet aan toe was, bleef hij bij mij. Hij heeft ook negen maanden bij mij in de buik gezeten, dus mag hij ook minstens zolang naast mij slapen.

Succes

Ons kleintje heeft de eerste twee weken in een familie wiegje op onze kamer geslapen. Maakte wel erg veel geluid 's avonds... werd zij niet wakker van, maar ik wel! Manlief aan de ene kant ronkend en snurkend naast me en aan de andere kant het krakende kleintje... was voor mijn nachtrust niet erg bevordelijk. Vond het wel moeilijk om haar " los" te laten...maar ze heeft perfect geslapen in haar hele grote ledikanje op haar eigen kamer. vanaf dat moment sliep ze meteen hele nachten door en wij ook nadat ikm eraan gewend was dat ze niet meer kwam voor een nachtvoeding ( was bij geboorte al een grote baby, hoefden haar dan ook niet wakker te maken voor borstvoedingen!)
Pas sinds twee weken een box ( ze is nu 4,5 maand) en daar ligt ze nu overdag een aantal uren in te draaien en te spelen. Als ze in slaap valt breng ik haar terug naar haar bedje, of zodra ze begint te doezelen...de eerste maanden heeft ze veel gewoon op een babygym midden in de woonkamer op de grond gelegen of in haar wipstoeltje gezeten ( uitvinding die dingen!) Haar wipstoel vond ze de eerste maanden echt heerlijk, gaf mij de tijd om te koken, douchen ( stoeltje ernaast..) etc.
Doe wat voor jullie goed aanvoelt!

Terug
Bovenaan