Hoe doen jullie dat??

A

Anoniem

Guest
Ik vraag me wel eens af: vinden jullie dat je je als ouder aan moeten passen aan je kind of moet je kind je aanpassen aan jou?? En dan heb ik het vn over nu, de babytijd zeg maar...
Wij houden nl sins onze kleine er is rekening met haar, bijvoorbeeld: als we ergens naartoe willen zorgen we dat ze bij opa en oma kan blijven. Kan dit niet, dan is dat jammer voor ons maar dan gaan we niet!
Mijn mening is dat als je voor kinderen "kiest", je dan ook af en toe maar dingen moet laten als het niet anders gaat!

We hadden daar laatst een discussie over met vrienden die hier heeeeel anders over denken. Die vonden dit nl belachelijk en vinden dat het kind zich moet aanpassen aan de ouders...dussss...hebben hun een feestje, moet het kind maar mee. Ze word dan daar in bed gelegt (oververmoeid) en snachts weer eruit gehaald om naar huis te gaan.
Voor een keer vind ik dat ook geen probleem, maar tevaak vind ik persoonlijk niet kunnen.

Hoe denken jullie daar over??

Ik deel je mening dat je je moet aanpassen aan je kind (vooral in de babytijd).
Ik moet wel zeggen dat wij onze dochter overal mee naar toe namen maar zij sliep overal prima en raakte daardoor niet van slag.
Floris slaapt eigenlijk alleen maar goed in z'n eigen bed dus daar houden wij rekening mee als we een verjaardag hebben. We gaan dus of overdag (tussen de slaapjes door) of maar één van ons tweeën gaat naar de verjaardag en de ander blijft thuis. Het ligt dus ook een beetje aan je kind hoeveel je je moet aanpassen.

Groetjes Femke

Hoi,

Wij boffen ontzettend met Heather, want afgezien van dat ze namelijk de leukste dreumes van de hele wereld is, is ze ook nog eens ontzettend makkelijk. Dat gezegd hebbende, Heathers welzijn gaat áltijd voor. Ik ben hier heel rechtlijnig en strak in, als het welzijn van je kind niet voorop staat, dan moet je geen kinderen nemen. Dus zul je jezelf moeten aanpassen aan je kind en je kind niet aan jou.
Tuurlijk, het leven is niet zwart/wit, en Heather mist wel eens een slaapje omdat mama aan het winkelen is, maar ze moet het dan wel naar d'r zin hebben.  Volgens mij is het namelijk zo belangrijk dat je je uk in deze eerste jaren een basis gevoel van veiligheid en geborgenheid meegeeft, en dat doe je  door rekening met je kindje te  houden en  goed naar je baby te  'luisteren'.

Groetjes, KT

ps, 4dec, je bent op dreef met de leuke onderwerpen zeg!  

Ik vind het allebei.... klinkt mss raar maar zo zie ik het.
Het is natuurlijk wel zo dat we niet meer te pas en te onpas aan onze stuiten kunnen trekken. (of te wel, stel op sprong midden in de nacht naar scheveningen rijden om een harinkie te happen )
Maar het is wél zo, dat zij bij ons in ons leventje komt stappen... en wij tóch voor het grootste deel bepalen het hoe en wat. écht volledig mij aan haar passen doe ik niet.
Als we naar een verjaardag oid gaan, gaan we gewoon met haar.. en we kijken aan hoe het loopt... tot nu toe gaat dat prima! Ook uit eten geweest,en ik hou er dan al in de middag rekening mee, dat wel... wat later in de middag naar bed, zodat ze de avond door beter red. En ze blijft dan vrolijk tot een uur of 22.00 á 23.00 uur. (dan slaapt ze trouwens van 16.00 tot 18.00 uur)
Als het niet gaat, houd het op en gaan we naar huis.. nog nooit gebeurd trouwens...

Groetjes Debby

Hoi,

hier ook een middenweg. Uiteraard moeten uitstapjes niet ten koste gaan van Emre en we gaan ook niet zo heel veel weg. Als we een verjaardag hebben dan gaan we bv heel vroeg, zodat ie daar naar bed kan. Als we overdag ergens naar toe gaan, dan plan ik dat ivm zijn slaapjes en eten en dergelijke. Gaat prima. Als ik zou merken dat hij er last van zou hebben, dan zou ik bepaalde dingen gewoon laten.

groetjes
Mie

Overdag maak ik er niet zo'n probleem van om eens wat af te wijken van haar ritme.
Maar 's avonds vind ik het niet nodig en zorg ik gewoon dat ze lekker in haar eigen bedje ligt.
Nou is Chloë daar ook vrij moeilijk in, dus kunnen we ook niet echt anders; als ik haar  
's avonds ergens mee naar toe zou nemen, is ze gelijk van slag en dat vind ik het echt niet waard.
Ook als wij alleen ergens heen, zorg ik dat oma hier komt oppassen, zodat ze hun eigen bed in kunnen.
Sil

hoi hoi

ook hier denk ik een beetje de midden weg. als we verjaardag hebben gaat ze mee. ook linsey slaapt overal. slaapt ze een keer niet gaan we naar huis ook al ben ik er net jammer dan.  ik hou wel rekening met haar slaapjes. en natuurlijk kunnen we niet zo maar meer weg. linsey  staat op de eerste plek en gaat altijd voor.

groetjes danielle  

Ik ook denk een beetje middenweg!
Je moet er denk ik een beetje een balans in zien te vinden.
Je hebt nu eenmaal een baby en daar moet rekening mee houden maar het hoeft ook weer niet zo te zijn dat je helemaal niks meer kan doen en dat jou leven word bepaald door je kindje...
Maar zoals Sil ook al zei: overdag maak ik er ook niet zo'n promleem (meer) van. sÝvonds daarentegen vind ik het belangrijk dat hij rustig de nacht in kan gaan...

Terug
Bovenaan