Hoe doen jullie dat?

Caspar is nu bijna 15 weken. De eerste 8 weken heb ik bv gegeven, week 9 / 10 afgebouwd, daarna alleen de fles. Ik heb altijd voeding gegeven op aanvraag waardoor ik nooit echt in een schema terecht kwam. Ik heb het vertrouwen gehad dat vanzelf wel een keer zou komen. En ja hoor, Caspar gaat nu ongeveer een week naar het KDV en we zijn vanzelf terecht gekomen op het schema 07.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00. Maar vraagt hij eerder, dan krijgt hij eerder, ook op het KDV. Ik heb inmiddels geleerd dat dat zich vanzelf wel ergens corrigeert in de loop van de dag. En komt het mij soms uit om het iets eerder te doen (bijvoorbeeld omdat we weg moeten) dan doe ik dat gewoon. Later dan hij vraagt doe ik echt nooit. Ik vind het echt verschrikkelijk om met een door de honger huilend kind te zitten. En net als Supertje heb ik gewoon altijd voeding bij mij. Ik laat hem overdag nooit langer dan 5 uur tussen de voedingen door slapen omdat ik dan bang ben dat hij voor zijn gevoel de nacht al pakt en het 's nachts slechter gaat met slapen. Ik hoop dat je er wat aan hebt ... aan dit hele verhaal ...

Tim heeft qua voeding en slapen wel een redelijk vast schema:
Voeding: 06.00 - 11.00 - 16.00 -21.30
En qua slapen slaapt hij ongeveer:
07.00-09.00
11.45 - 14.15
17.00-21.30
23.00-06.00

Als hij eerder wakker is voor de fles, wat een paar keer per dag gebeurt, dan spelen we wat, badder ik hem, grote broer van school halen/brengen, boodschapjes doen, stukje wandelen. Vaak valt hij dan nog wel even in slaap voor een powernap, of in de draagdoek of in de wagen.

Ik voed niet in een schema (bv) maar laat Connor gewoon komen als ie honger heeft. Van de week waren we in Walibi en dat ging super!! Terwijl ie inderdaad veel wakker is geweest......

Wij gaan gewoon zeg maar en neem altijd voldoende voeding mee......
Ik ben in die zin heel makkelijk komt tie een half uur eerder echt van de honger dan krijgt tie gewoon hoor.
Het schema hangt af van hoe laat tie wakker is 's morgen maar over het algemeen is dat hier om 5 uur dan slaapt tie daarna tot 8 uur.
Dan om 10 uur er weer in heeft dan om 9 een fles gehad.
Slaapt tie meestal tot 12 - 12.30 om 13.15 weer een fles dan om 14 uur meestal er weer in tot wanneer ie slaapt meestal is dat 15 uur - 15.30.
Dan lekker spelen wat groente of fruit met wat sap/thee
Om 17.30 een fles en dan naar bed tot 21.30 voor de laatste fles.
Maar komt tie eerder omdat tie honger heeft (meestal komt tie maar een half uur eerder of nog korter dan krijgt tie gewoon hoor)

Hola Juulke.
Mijn schema met Juliaan is bijna het zelfde als mama van een kleuter.
En ik doe wat zij doet ff spelen met hem naar buiten enz.
Als wij ergens moeten dan zorg ik dat voor of na de uitstapje de eten krigt.

Hier eigenlijk hetzelfde als ' First mom' behalve dat Ivo de laatste voeding niet meer krijgt/vraagt en dan doorslaapt.
Verder heeft Ivo opeens deze week dat ie soms een uur na de voeding al gaat huilen, is dan echt ontroostbaar. Het enige wat helpt is wat heel verdunde roosvicee, blijkbaar heeft ie dorst.

Soms als ik bijvoorbeeld bijna thuis ben uit de stad en hij krijgt honger, kan ik hem wel een half uurtje stil houden met wandelen en een tutje. Hij huilt eigenlijk nooit lang van de honger en krijgt gewoon gelijk als hij honger krijgt.

Vanavond trouwens voor het eerst een paar hapjes worteltjes gegeven! Hij vond t heerlijk en ging huilen toen het op was, na wat roosvicee was het over.

Terug
Bovenaan