Hoe doen jullie de nachten?

<p>Hoi onze baby is nu 4 weken oud. </p><p>Wij geven overdag 80cc voeding en snachts 90cc op aanraden van CB zodat hij snachts wat langer slaapt ( hopelijk) hij slaapt meestal +-4 uur snachts. </p><p>Wij doen om en om de voeding. Mjjn man om 12 en ik om 4 of andersom, als hij de volgende dag werkt pak ik ze allebei vaak. </p><p>Nu is het zo dat onze kleine de afgelopen dagen redelijk vaak wakker wordt, krampjes denk ik, want hij maakt er echt kreunende poep geluiden bij. En daar zit het lastige.. </p><p>Mijn man slaapt als een os. Ik ben dus vaak de pineut om snachts 2 keer te voeden, maar ook om er snachts meerdere kerenuit te gaan om de baby rustig te maken. </p><p>Overdag slaap ik ook slecht omdat ik heel erg moeilijk kan inslapen. Ik lever dus alleen maar slaap in, en vraag me af hoe jullie dat aanpakken? </p><p>Mijn man vaker op laten staan is een optie natuurlijk, maar hij hoort hrt gehuil gewoon niet. Dus word ik alsnog wakker om hem wakker te maken... </p>

Ik geef borstvoeding, dus doe alle voedingen 's nachts (meestal 1, maar soms ook 2). Onze kleine is nu 4 maanden en slaapt helaas nog niet door (haar broer deed dat al na 6 weken, dus die heeft me verpest/verwend). In het weekend mag ik een soort uitslapen om wat bij te trekken. Mijn man neemt dan ons zoontje mee naar beneden en ik doe nog 1 slaapronde mee met ons dochtertje. 
Verder veel concealer gebruiken om die wallen weg te werken, haha. 

@gebruiker111711: de weekenden uitslapen werkt voor ons zoiezo niet. Mijn man werkt in de horeca.. ik krijg door de slechte slaap dus enorme migraine aanvallen, ik zou dus graag iets veranderen, maar ik heb geen idee hoe. Alleen concealer helpt in dit geval niet haha. 

Dat was hier hetzelfde. Ik heb hem op een gegeven moment uitgelegd dat ik niet alles alleen kan doen. Heb gezegd dat ik hem vanaf nu wakker ging maken om ook wat te doen en dat vond hij goed. Inmiddels een jaar verder gaat hij er uit zichzelf snachts vaker uit dan ik. Communiceren en het komt echt goed. 

@mamavaneenbeebie: ik probeer inderdaad ook te communiceren. Ik leg uit dat ik voor mijn gevoel nog niet eena vollesig hersteld ben, en het gewoon best zwaar vind dat hij overdag een aantal dagen werken is, waardoor zorg op mij neerkomt, maar dat ik de nachten ook elke nacht op zit, hij snapt het wel zegt hij, maar hij ziet niet zo in wat een zwangerschap met je lichaam doet en dat herstellen ook tijd nodig heeft. 
Ik vins het ook snel vervelend ala hij er snachts uit moet, simpelweg omdat hij moet werken, maar ik niet. De nachten waarop hij de volgende dag niet hoeft te werken heb ik ook gezegd dat ik hem toch af en toe ga wakker maken en dat vins hij prima. 

Ik realiseer me steeds vaker bij het lezen van dit soort berichten hoe blij ik ben met mijn man. 
Wij wisselden elkaar af. De voedingen gaf ik zelf (bv) maar voor de andere dingen ging mijn man er meestal uit. Ook als hij moest werken. 
Na anderhalf jaar staat hij nog steeds als eerste naast het bed! 

Slaapt de baby bij jullie op de kamer? Dan is het misschien een optie om zelf ergens anders te gaan liggen? Mijn man wordt ook niet wakker als ik er ben. Als ik er niet ben, slaapt hij veel lichter omdat hij weet dat onze kinderen dan van hem afhankelijk zijn.

Ik heb overigens zelf alle nachten gedaan omdat ik borstvoeding gaf. Wat ik erg fijn vind is de cosleeper. Ons meisje had de eerste twee maanden s nachts ook geregeld krampjes. Ik kon dan haar buikje masseren zonder uit bed te hoeven. Echt ideaal! Nu (met drie maanden) slaapt ze door. Maar als ze s ochtends vroeg haar speentje kwijt is is het ook heel handig om niet je bed uit te hoeven.

Terug
Bovenaan