hoe doen jullie dit!! help help!!

hoe doen jullie dit!!

mijn zoon is nu bijna 5 maanden en voorheen sliep hij snachts door

nu komt hij sinds 3 weken elke nacht wel een keer of 5..en dan geven we zn speentje en dan slaapt hij weer..

hoe komen we hier vanaf, want dit breekt echt op!!

want overdag is het ook geen slaper!!
na de voeding terug naar bed werkt niet..

en blijft hij vaak wakker tot zn volgende voeding
hij krijgt nog om de 3uur 150ml
om de 4uur redden we niet want 180 ml drinkt hij niet per 4 uur.en dan na de voeding valt hij vaak gelijk in slaap,maar dit is dan maar voor een uurtje.
we geven al verdikkingsmiddel, en een speentje.
voorheen lag hij in zn puckababy
maar nu hij wat vaker neiging heeft te draaien ligt hij in een slaapzak of pyama.

hij slaapt erg weinig en als we hem op bed leggen gilt hij alles bij mekaar..dus dat houden we geen 15 min uit..

hoe doen jullie dit??

wel voor het slapen gaan geven we vaak 180ml
en dat drinkt hij op.

hoe vaak zijn jullie kinderen wakker?

en heeft dit met groeispurtjes te maken, is het een fase..of is dit normaal..

je hoort altijd maar van iedereen hoe goed hun kindjes het doen,maar nooit de narigheid of vermoeide dagen/nachten.
 
hey

Mijn dochter is nu 7 maanden en slaapt 's nachts goed door dus hierbij kan ik je helaas niet helpen. Geef je ook al fruit of groente en pap? Misschien dat als hij overdag meer eet hij 's nachts beter slaapt. En een flesje om 11 uur?
Succes!

Groetjes Mariska
 
hij zit misschien even in een dipje.. dan gaat het gewoon ff een poosje minder.
wij zitten daar nu ook in.. onze kleine is 6 maand en sliep altijd door, maar komt nu sinds 3 weken om 5uur.
22.00/23.00 fles en dan is meneer om 5uur weer wakker.
gewoon even doorzetten!
wij hebben tot 4 maand erom de 3 uren uit gemoeten! dus zijn heel wat gewend, dus vind 5uur ook niet erg meer!

succes!!
 
misschien ligt hij graag op zijn buikje. mijn zoontje slaapt meteen als hij op zijn buikje ligt. wel met een luchtdoorlatend matrasje. probeer het eens.

succes.
 
Hallo,

Bij ons precies hetzelfde, mijn zoontje is bijna 6 maanden en werd ook steeds wakker om de 2 uur. Hij slaapt al door vanaf dat hij 5 weken was en krijgt sinds dat hij 3 maanden was ook geen 23.00 uur fles meer. Ook wij konden er steeds uit voor de speen en dan sliep hij weer verder. wat wij gedaan hebben is hem door laten huilen (3 nachten, de 1e nacht huilde hij een half uur, de 2e een klein kwartiertje en de 3e 5 minuten) hij slaapt nu weer lekker door. hij gaat rond 20.30 uur naar bed en wordt tussen 6.00 uur en 08.00 uur wakker. Ook zijn we begonnen met fruithapje.

veel succes!
 
ben ook begonnen met een fruithapje,
maar omdat meneer om de 3uur zn fles krijgt
is dit ook best moeilijk plannen
en moet het echt ingeplant worden na anderhalf uur.

hij slaapt graag op zn zij,
en idd moeten we hem misschien eens laten huilen.

vervelende is,
als we zn speentje geven slaapt hij gelijk verder..
en als we hem laten huilen is hij klaarwakker..

toch bedankt voor de tips..
 
Onze dochter heeft een bed vol spenen( stuk of 5)
Als ze wakker wordt dan hoor ik haar wel huilen maar inmiddels weet ze dat ze zelf op zoek moet naar een speen. Omdat er meeredre in bed liggen is de kans dat ze hem vind veel groter en bijna altijd lukt het.
Ik weet niet meer precies wanneer we daar mee zijn begonnen, volgens mij was ze toen wel iets ouderals 5 maanden maar je kunt het miss proberen, wie weet helpt het!
Succes en hopelijk kunnen jullie snel weer wat beter slapen!!!!
 
Mijn zoontje begon ook ineens lastig te doen, maar ik ben er achter als hij te weinig eet in de avond dat hij in de nacht wel 6 keer wakker wordt. Misschien moet je meer te eten geven zodat hij een voldaan gevoel heeft. De behoeften kunnen veranderen. Ik zelf geef nog borstvoeding en koffie heeft hier ook nog een negatief effect.

Maar wanhoop niet, het kan altijd slechter. Ik heb ook nog een dochter van dik 3 en een half en die slaapt nu pas sinds 3 maanden door, die verwerkte alles wat ze mee maakte in haar slaap.
Ook het krijgen van tandjes heeft haar de eerste 2 jaar veel pijn bezorgd waardoor ze in de nachten nauwelijks sliep behalve op mijn arm. Ook zij sliep nauwelijks overdag. Geloof me je went eraan.
 
Terug
Bovenaan