hoe doen jullie dit!! help help!!

Ik heb eens gelezen dat baby's tot een jaar niet doorslapen, maar geregeld wakker zijn en zichzelf wel weer in slaap krijgen. Wij denken dan dat ze doorslapen.. Als je zoontje is gewent om met een speentje in slaap te vallen en hij word wakker en heeft geen speentje dan gaat hij huilen. Ook geld dat met knuffels of muziekdoosjes. Ik zou proberen om 's avonds geen speen meer aan te wennen.. en het wakker worden op zich denk ik dat hij door een fase heen gaat en een sprongetje maakt in zn ontwikkeling.
Succes!
 
Mijn dochter wordt ook steeds wakker om de 2 uur of zo, maar dat komt omdat ze zichzelf wakker 'slaat'. Ze schrikt dan van haar eigen handjes.

Wij bakeren haar nu nog in t/m 6 maanden en dan hoop ik dat ze daarna gewoon gaat slapen. Anders verzin ik zelf iets waarmee ik haar armpjes naar beneden kan houden en waarbij ze als ze omrolt haar armpjes dan wel vrij heeft. Dat doe ik dan met een lange doek die ik onder haar leg en dan om haar armpjes heen onder haar rug. Haar eigen gewicht houdt de doek dan op zijn plek en als ze omrolt zijn haar armpjes alsnog vrij..

Maar straks eerst maar eens proberen om zonder inbakerdoek te slapen.
 
Mijn zoontje is ongeveer even oud en slaapt nu nog gewoon door.
Wordt soms wel wakker s'nachts maar valt dan na een halve minuut mopperen zelf weer in slaap.

Wij hebben in het begin de 'fout' gemaakt dat we hem aan wilden leren een speentje te nemen omdat hij wilde duimen. Toen werd hij in die week een paar nachten achterelkaar wakker omdat ie zijn speentje kwijt was.
Dat waren we al gauw zat dus hebben we de speen weer afgeleerd door hem zonder in bed te leggen en een knuffeldoekje mee te geven. Ik heb eerst zelf 2 nachten met dat doekje geslapen voor de geur. Wij hebben een knuffeldoekje met een giraffe-hoofd erop genaaid. Ivo stopt de hele neus van dat ding in zijn mond en gaat daar op sabbelelen.

Een speen krijgt hij wel af en toe overdag, heeft na de voeding nog zuigbehoefte. Ivo kan zijn speentje nog neit zelf in zijn mond stoppen.

Verder werd Ivo ook wel eens wakker toen hij nog in zijn wiegje lag en zich 'wakker sloeg' met zijn handjes tegen de rand, nu in zijn ledikant gaat t wel goed.

Succes!

 
omdat hij nu bijna 6mnd is, heeft hij ineens een andere speen
en deze wilt hij nieteens
overdag niet en snachts ook nietmeer

tja een zorg minder zou je zeggen.

nu heeft hij een week goed geslapen
en ineens sinds 2 dagen is het snachts hommels.

hij draait nog wel snachts maar slaapt vaak op zn zij of op zn buik met zn hoodfje opzij om te ademen, prima toch als hij slaapt

maar nu word hij om de 2uur wakker, en huilt zoveel en erg en hoest op dit moment als een ouwe vent,
verkouden,maar hier hebben we ook weer middeltjes voor,

maar hij is zo moe, en wil wel slapen maar nu is het dat het lijkt alsof hij zn eten nietmeer goed kan verwerken en daar last van heeft

de eerste week ging goed,
maar nu ineens lijkt het hierop
dan na een uur valt hij uiteindelijk in slaap
maar is dan wel weer snel wakker.

hij krijgt 200ml flesvoeding
en in 2 keer zijn fruithapje, klein potje olvarit in 2 keer op de dag
savonds een klein potje groente
en daarna nog een laatste fles
die vervolgt word na 2,5 uur met nog een fles.

hij vraagt hier meestal wel om.
ik geef hem niet uit gewoonte
op het begin wel, want dan ging hij moe en voldaan naar zn bedje..

maar nu lijkt het echt alsof hij na 2 weken ineens hier last van heeft

of zou het met zn verkoudheid te maken hebben
hij heeft gelukkig geen koorts,
maar is wel minder gaan eten.
 
Terug
Bovenaan