Hoe doen jullie dit???

A

Anoniem

Guest
Hallo

Even een vraagje waar ik al een tijdje tegen aan loop. En nieuwsgierig ben hoe jullie dat aanpakken.

Als Stijn wakker is vind ik het lastig om zelf te douchen of iets in het huishouden te doen. Eerder deed ik dat tijdens zijn slaapjes, maar die worden natuurlijk steeds later en steeds korter. Nu komt het dus regelmatig voor dat ik om 1100 nog moet douchen. Want als hij op is, kan het gewoon niet, hij sloopt dan de hele handel. En ook het huishouden wil gewoon niet als hij wakker is. Dan trekt hij de stekker van de stofzuiger eruit, of wil met de stofzuiger spelen, enz

Was even nieuwsgierig hoe dat bij jullie gaat. Want zijn slaaptijd is eigenlijk te kort om en mezelf te douchen en het hele huishouden te doen. Bovendien loop ik nu tegen het einde van mijn zwangerschap en dan wil dus ook wel even lekker op de bank hangen. De tijd met STijn kost me al genoeg energie dus de tijd dat hij slaapt wil ik ook wel even bijkomen.

TIps???

Carina

Mede daarom heb ik dus nog de box staan!......
Is het misschien een mogelijkheid om samen te douchen?
Ik heb boven een kinderstoel van ikea staan(samen met blad iets van 15 euro!).Dus als ik ga douchen als zij nog wakker is zet ik er voor de douche in de kinderstoel, met een aantal speelgoedjes!Maar dat komt eigelijk nooit voor omdat ze s'morgens nog 2,5 uur slaapt, dus dan kan ik uitgebreid douchen!En ja wat het huishouden betreft....ja de box, als je die nog hebt staan, en anders zou ik het ook niet weten.Gewoon je ding doen, hij moet toch ook leren dat mama ook dingen moet doen als hij wakker is.

Succes ermee

liefs

Ik douche vaak als Elsa net wakker is, dan geef ik haar een fles melk in bed en dan ga ik zelf onder de douche. Als ik dan klaar ben met douchen, dan heeft zij inmiddels de fles leeg en speelt ze nog even met haar knuffel in bed. Kan ik me dus nog even aankleden. En zodra dat allemaal klaar is ga ik haar aankleden.

Wij hebben ook de box nog staan beneden. En gisteren heeft mijn vriend haar dus gewoon in de box gezet en de dvd van bumba aangezet. En toen is hij gaan douche en Elsa stond dus in de box bumba te kijken.

Ik douche 's avonds, en als we samen gaan zwemmen douchen we samen. Maar ik zou me ook voordat Erikjna uit bed komt kunnen douchen.
afwassen, afwasmachine uitpakken, de was ed doe ik met Erikjan erbij, het is misschien iets lastig, maar dat gaat prima. De 'grotere' dingen doe ik als hij  slaapt, bijvoorbeeld stofzuigen en dweilen. En de douche maak ik schoon als hij in badje zit, dan ben je daar toch bezig! Maar ook ik ben zwanger en vind het fijn om ook even te liggen, dus ook dat doe ik dan wel. Voordeel is trouwens wel dat Erikjan slaapt van +- 19.00 tot 8.30, dus daartussen heb ik ook nog veel tijd en als mijn moeder op Erikjan past, doet ze ook het een en ander in het huishouden, dus voor mij blijft niet alles liggen voor die 2 dagen in de week dat ik thuis ben en het weekend.  

Janine

Ook wij hebben de box nog staan, veel dingen doe ik wel als Jari zijn middagdutje doet of wanneer mijn man ook thuis is. Als ik iets wil doen beneden zet ik Jari dus ook in de box. Als ik boven de was opruim of de bedden verschoon of stofzuigen wil boven, neem ik de jongens gewoon mee naar boven en spelen ze boven, ze hebben ook speelgoed op hun kamer. Het kost wel meer tijd omdat ik naderhand natuurlijk dat ook weer moet opruimen maar het lukt wel.

O ja en douchen doe ik vaak 's avonds of als Jari 's ochtends nog in zijn bedje ligt te slapen. Soms douche ik mij wanneer de jongens samen in bad zitten, Jari zit in een badstoeltje en blijft daar tot nu toe nog keurig in zitten.

hoihoi
Ik doe zelf savond's douchen als me man thuis is..
smorgens doe ik gewoon heel het huishouden schoonmaken... ik geef dani een snoetenpoetser in zn handjes en gaat hij zelf de tafel boenen.. en pak ik de rest!
met stofzuigen maak ik er een spelletje van.. en ook hij vind het leuk om achter de stofzuiger aan te rennen.. en mee te helpen..als ik by zn kamertje terecht komt met stofzuigen gaat hij in zn speelkamertje spelen..
Smorgens als dani 2boterhammetjes krijgt en zapplin kijkt ga ik ondertussen de afwas doen..
als dani op bed ligt dan ga ik de wc schoonmaken,dweilen en de  was opvouwen/strijken en de badkamer schoonmaken..
en zoals de hele groote schoonmaak(de keuken)  doe ik in het weekend..

Misschien een tip.. om hem bezig te houden met tafel schoonmaken? en met stofzuigen smorgens met een boterham,soepstengel voor de tv te zetten babytv of zapplin..

liefs,
Manuela

hoi hoi

als ik moet douchen terwijl aaron wakker is dan neem ik hem mee naar boven en dan de traphekjes dicht en zijn kamertje open en de badkamer deur open en dan kan hij spelen en lopen en mij zien of horen...en dan komt hij af en toe kijken,dat gaat heel goed eigelijk!en anders savonds als henk thuis is!

als ik moet schoonmaken dan geef ik aaron ook een doekje en dan poetst hij mee!en stofzuigen doen we samen,of ik zeg raap jij het speelgoed op dan kan mama zuigen en dan ruimt hij het op en houd dan de stang vast...ook dat gaat wel goed gelukkig:)

ik betrek hem overal bij en ik maak alleen schoon als ik tijd heb dus niet haastje haastje...

groetjes nienke...

Terug
Bovenaan