Hoe doen jullie dit???

Als ik wat wil doen in het huishouden, vormt onze dochter echt geen probleem... Natuurlijk kan ik niet met haar erbij mn hele keuken een grote beurt of de badkamer een goede 'beurt' geven maar bijvoorbeeld stofzuigen doe ik gewoon terwijl ze speelt, ik zuig om haar heen en als ze me komt helpen dan laat ik dr even helpen en vaak zo de lol eraf en gaat ze weer wat anders doen!
Al ik de vaatwasser ga uitruimen haal ik eerst de bestekbakjes eruit en dan geef ik haar dr eigen bordjes en bakjes en die zet ze erin en weer eruit (en ga zo maar door!)
Was ophangen helpt ze me ook graag bij, ze hangt de sokken onderop het rek!
Het duurt misschien wat langer met een kleine om je heen maar ik vind het belangrijk dat ze weet dat mama ook het huis schoon moet houden en dat zij dan even wat voor haarzelf moet gaan doen.
Douchen doe ik ook meestal s'avonds, als ik alleen met d'r thuis ben dan neem ik wat drinken mee naar de badkamer, deur gaat dicht en wat speeltjes op de grond en dan vermaakt ze zich wel even met rondlopen en spelen.

Liefs L81

Ha,

Ik douche zelf altijd 's avonds als Naomi op bed ligt. Dan neem ik er echt de tijd voor, heerlijk zo na een drukke dag. En ik slaap er ook nog es lekker op!
Wat het huishouden betreft: ik doe ook de nodige dingen als Naomi om me heen scharrelt. De bovenverdieping eigenlijk altijd als ze wakker is. We hebben daar ook een mand met speelgoed staan en daar is ze dan heel druk mee. Of ze zit dan voor de spiegel op onze slaapkamer... Jaja, ons dametje is al aardig ijdel. De kamer een goede beurt geven gaat heel prima als ze in de box zit. En 't is nog gezellig ook zo.
Alleen de douche en wc een beurt geven doe ik eigenlijk altijd als ze slaapt, evenals de keuken dweilen. Ik hou dus nog genoeg tijd over voor iets voor mezelf te doen als ze op bed ligt. En daarnaast ben ik echt niet altijd bezig hoor. Dus we doen ook best veel leuke dingen samen. (ik merk dat ze zich zelf ook beter vermaakt als ik wat aan het doen ben; als ik op de bank zit komt ze zeker altijd bij me om boekjes te lezen of te knuffelen of wat dan ook. En natuurlijk dat is ook best, maar niet de hele tijd).

Groeten,
Wilmi

Hoi,

Ik douche altijd 's ochtends als Alicia wakker is. Ik laat dan haar badje vollopen en zet haar daar in met wat speelgoed. Zij is nl zo makkelijk dat ze dan gewoon stil blijft zitten spelen. Ik kan dan rustig douchen, afdrogen, aankleden en zelfs mijn haar doen. Ik let natuurlijk wel steeds op haar. Als ik dan klaar ben haal ik haar er weer uit.

Schoonmaken in huis doe ik meestal als ze slaapt. Ze slaapt 's ochtends anderhalf uur en 's middags ook. De grotere klussen doe ik soms ook wel eens in het weekend als manlief thuis is. Dan kan hij lekker met Alicia spelen en kan ik rustig (vooral) boven schoonmaken.

Groet,
Lisette

hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties! Helaas kunnen we de box niet meer gebruiken omdat deze klaar staat voor de volgende kleine die elk moment kan komen, dus dat is voor ons geen optie.
Wat betreft het schoonmaken inderdaad misschien een goed idee om Stijn daar meer bij te betrekken, ik ga het gewoon proberen. En ach het douchen kan ook best nog om half 11 in de ochtend toch?? Nu ik verlof heb, sta ik vaak wel tegelijk met mijn man op, hij moet op tijd op voor zijn werk en dan douche ik ook snel. Meestal kan ik dat net redden voor Stijn wakker is, en zo niet dan haalt mijn man hem snel uit bed.

Carina

Ik doe inderdaad ook zo veel mogelijk met Emma erbij. Ze slaapt nog maar 1x per dag 1,5 - 2 uur, dus ik zal wel moeten anders krijg ik echt niets gedaan.

Badkamer poetsen als Emma in bad zit, of ze dribbelt gewoon ergens om me heen als ik in een kamer bezig ben (soms levert dat even extra werk op als ze bijv. alle slabs uit haar kast gaat trekken, maar goed, dat heb ik zo weer opgeruimd en de tijd dat ze daar mee bezig is, kan ik even lekker poetsen).

Als ik in de woonkamer of keuken iets moet doen, speelt ze gewoon lekker in de woonkamer, al dan niet met de tv aan.

En douchen, dat doe ik ergens tussendoor als het toevallig zo uitkomt. Of ik wacht tot manlief 's avonds thuiskomt.

Groetjes Hada

Jeeeeetje wat zijn jullie een stelletje poetsers.....!!!
hihihi

Het soms inderdaad wat een gedoetje, ik probeer Vilmar ook mee  te laten helpen want dat vindt hij geweldig natuurlijk. (ook al betekent dit dat de inhoud van de kastjes weer op de grond ligt)

We zijn wel iets makkelijker geworden, soms is het gewoon een bende.....

Wat ik wel regelmatig doe is de vloer dweilen, we hebben een houten vloer door het hele huis waar hij overheen kruipt en speelt, dat moet wel schoon zijn vind ik.

Ik werk 4 dagen pw dus als ik thuis ben wil ik niet alleen maar poetsen en boenen.
Even gezellig spelen en nixen is ook heerlijk.

Douchen doe ik altijd s'avonds als Efraim in bed ligt.
En het huishouden doe ik gewoon als hij wakker is. Behalve zuigen en dweilen dan.
Het is weliswaar een beetje lastiger omdat meneer graag overal bij wil zijn, maar ach, dat vind ik ook wel weer gezellig. En wordt het echt lastig, dan gaat hij even in de box.
Ik vind dat mijn zoontje echt moet leren dat mamma ook wel eens bezig is. Daarbij komt dat ik de tijd dat hij op bed ligt gebruik om wat voor mezelf te doen en dat heb ik hard nodig.
Succes ermee in elk geval.

Groetjes,
Issie

Wat een heerlijk onderwerp
Positief bedoeld, hoor. Ik was er namelijk ook erg benieuwd naar hoe jullie het voor elkaar boksen thuis. Ik moet zeggen, dat als ik moet douchen, ik dat doe nadat Steyn in bad is geweest, dan zet ik hem in de kinderstoel en krijgt hij een koekje met een bekertje drinken of hij gaat mee in bad. We hebben een bad-douche combinatie, dus dat gaat dan ook wel. En voordat we gaan badderen, doe ik altijd stofzuigen met hem. Hij kruipt dan achter die stofzuiger aan en ik zie dat als "helpen", hahaha. Als ik boven moet stofzuigen, gaat hij mee en doe ik het traphekje boven dicht. De trap afdoen en dweilen doe ik als hij op bed ligt, want hij is zo nieuwsgierig dat hij niet op 1 plek blijft zitten. En de wc, de badkamer uitdoen, keukenkastjes of iets dergelijks doe ik ook als hij op bed ligt. Geen idee wanneer ik dat moet doen als hij straks niet meer slaapt, maar dat zie ik dan wel weer. Ik moet zeggen dat ik stofzuigen en dweilen altijd doe, ook vanwege de huisdieren en de rest wanneer het zo eens uitkomt. Het enige wat ik 's avonds doe is een wasje opvouwen en strijken, meer niet.

Groetjes,
Mir.

Terug
Bovenaan