Hoe doen jullie het 's ochtends?

<p>Hoi!</p><p>Ons zoontje is nu 12 weken en over een weekje ga ik weer werken! Ik begin met 3 dagen in de week, wat in het nieuwe jaar weer 4 wordt. Vind het best spannend, heb er ook best zin in en ben heel benieuwd hoe hij het gaat vinden op het kdv. Nou goed dit ter achtergrond.. </p><p>Ik ben benieuwd hoe jullie werkende mama's en papa's het doen 's ochtends. Tot nu toe zitten we aardig in een ritme, dwz onze zoon slaapt nog niet door en krijgt soms nog een klein flesje rond 4 (hebben hier tot nu toe nooit echt een probleem van gemaakt maar willen deze nu wel gaan afbouwen). Verder begint de dag meestal om 7 uur, ook wel eens om half 8 - beetje afhankelijk van hoe hij geslapen heeft (nu is hij bijvoorbeeld verkouden en vaak wakker geworden door verstopte neus, en slaapt hij nu nog). Maar volgende week moeten wij natuurlijk allebei op een bepaalde tijd naar werk. Maken jullie je baby 's ochtends wakker? En elke ochtend op een vaste tijd? Ook als je weet dat hij/zij een halfuur ervoor bijvoorbeeld nog een beetje aan het piepen was vanwege bijv een verkoudheid? Of worden jullie baby's allemaal uit zichzelf op een vaste tijd wakker?</p><p>Heel stomme vraag misschien, maar bedankt alvast voor het reageren!</p>

Op de 2 dagen dat wij beide werken moeten we onze zoon wakker maken omdat hij naar de gastouder gaat. We doen dit echt net voordat we weg gaan, rond 06:50. Hij krijgt zijn eerste fles namelijk bij de gastouder om 07:00. 

Als wij beide thuis zijn laten we hem lekker op bed liggen tot hij zelf wakker wordt. De dagen na dat hij bij de gastouder is geweest slaapt hij vaak langer. Hij heeft dit dan echt nodig. 

Hoe heb je de opvang geregeld? Als oma's bijvoorbeeld bij jullie thuis komen oppassen kan hij blijven liggen. Maar anders zal je m toch wakker moeten maken om optijd te kunnen vertrekken. 

We brengen hem 2 dagen naar de opvang. Verder ben ik de eerste tijd nog 2 dagen thuis en mijn vriend 1. Vanaf het nieuwe jaar wij beiden 1 dag thuis, en komen om en om mijn moeder en schoonmoeder een dagje in ons huis oppassen.
Dankjewel voor je reactie! Ik neigde inderdaad ook naar hem alleen wakker maken als hij ook weg moet, alleen vraag ik me ook wel af of het niet 'beter' is elke dag hetzelfde ritme aan te houden. Maar misschien zit dat ook gewoon in mijn hoofd haha.

Ik werk 4 ochtenden in de week. Mijn man 5 volle dagen. Hij word vaak zelf wakker om 7uur. Vrijdags ben ik vrij dan laat ik m meestal liggen en slaapt ie wat langer. Als ie niet zelf wakker word haal ik m om 7uur er gewoon uit. Dan heeft ie wel een beetje ritme. Hij gaat om 19.00naar bed en word heeel af en toe snachts wakker.

Hey,

Wij maken onze man alleen wakker als we beide te werk moeten (2dagen) de andere dagen 'slaapt hij uit' moet er wel bij zeggen dat hij geen echte uitslaper is en er kwam tijd niet veel verschil zitten tussen zelf wakker worden en wakker maken. We hebben ook vaak dat hij ook al wakker is als we er beide uit moeten. 

Uit eindelijk is t gewoon gaan ervaren wat goed werkt. Zou lekker beginnen met de dagen dat jullie beide weg moeten wakker maken. En anders lekker laten knorren. 
Als je t idee hebt dat daar meer ritme in nodig is kun je altijd nog door naar alle dagen zelfde tijd. Maar als t niet hoeft is t voor jezelf ook lekkerder als dat ontspannen gaat allemaal

Hier gaat onze zoon elke dag naar het kinderdagverblijf. Gelukkig moet ik hem op 4 dagen pas om 8.45 afzetten, de andere ochtend om 8 uur...
Ik sta zelf om 6.30 op zodat ik zéker al gewassen ben en gegeten heb. Vaak heb ik nog tijd om wat was te plooien, vaatwasmachine te legen etc. Ik maak hem ongeveer een uurtje voor we gaan vertrekken wakker, dan hebben we tijd genoeg en is het eigenlijk ook nog een beetje qualitytime. Ik moet hem dus de meeste ochtenden wel wakker maken (maar ik merk dat hij al meteen wakker wordt als ik binnen kom, sfeerlichtje aansteek, dus denk dat het wel ongeveer zijn moment is hoor, heel soms is hij zelf al wakker). In het weekend mag hij uitslapen, en dat doet hij dan ook... Momenteel werkt dit wel zo. 

Haha ik deed hetzelfde in t begin. Eerst 3 toen 4 werken. Ik maak dochterlief wakker als ze niet al zelf wakker wordt. Nachtvoeding vond ik overigens geen punt, na een klein flesje sliep ze heerlijk door en ik dan ook. Anyway ik zet alles (fles, bv of poedertoren, slaapzak) al helemaal klaar zodat er alleen nog hoeft te worden aangekleed/gegeten en dan kunnen we gelijk gaan. Zo mogelijk eet ik dus zelf eerst+douchen+aankleden, wel zo relaxt. Een half uur is hier zat, maar zal per kindje verschillen. Gewoon eens even timen sochtends, of een keer ruim nemen, dan weet je ongeveer wat werkt. Ik vond t best lekker om weer aan t werk te gaan, en op de opvang zijn ze vaak zo lief, dus veel plezier :) :)

Ik werk zelf 3 dagen, waarvan we er 2 vroeg op moeten staan. Op die dagen sta ik zelf om half 6 op, zodat ik tijd genoeg heb om mezelf aan te kleden, op te maken enzo. Een uur later, half 7, moet onze zoon eruit. Meestal wordt hij zelf ergens tussen 6 en half 7 wakker, soms moet ik 'm wakker maken. Daarna meteen aankleden, samen een broodje eten en krijgt hij daarna nog een flesje. Meestal hebben we dan nog wel een half uurtje /20 minuten over. Ik kan dan even de laatste dingen doen en hij kan nog even spelen. Ik zorg trouwens dat ik het meeste de avond van tevoren al klaar heb. 
Op de dagen dat ik niet hoef te werken, maak ik 'm ook niet wakker. Maar meestal wordt hij dus zelf wel wakker tussen 6 en 7. 

Terug
Bovenaan