Hoe doen jullie het 's ochtends?

Hou er wel rekening mee dat hij gevoed gebracht moet worden. Vaak meegemaakt dat ouders dachten dat wij dat wel even doen. Maar als leidster alleen in een volstromende groep, gaat dat echt niet. Dus lekker wakker maken zodat je rustig aan kan kleden, wassen en drinken 

Op dagen dat ik moet werken, maak ik de kinderen wakker. Op andere dagen niet, maar ze krijgen vanzelf een ritme daarin en mijn dochters zijn op vrije dagen ook 9 van de 10 keer om 6.30-7.00 wakker. Ik laat ze nooit langer slapen dan tot 8.30 (al gebeurt dit zelden), want om 8.30 begint de dag gewoon vind ik!
Ik sta zelf altijd eerder op zodat ik helemaal klaar ben als ik de kinderen uit bed haal. (om 5.45/6.00 meestal al... dat heb je met 2 kleintjes?)
 Als de jongste (3 maanden) s nachts rond 4.00-5.00 nog een fles gehad heeft, gaat ze naar de opvang zonder fles en geven ze rond 8.00 een fles op de opvang. Andere dagen komt het zo uit dat ze thuis de eerste fles krijgt.
T is altijd een hele puzzel en drukte s ochtends, je moet er een beetje handigheid in krijgen. Succes!

Terug
Bovenaan