hoe doen jullie het met oud en nieuw met de kleintjes?

hoi meides,
sorry dat ik niet zo veel meer laat horen,maar druk druk druk..

ik had dus een vraag over oud en nieuw...

bij ons in de straat is het dus mega druk kwa herrie van het vuurwerk,
jayden slaapt erg onrustig en licht...

wat doen jullie eraan?of hoe doen jullie het?
ik zat te denken aan oordopjes ofzo,weet het echt niet..
hij heeft toch zijn slaap nodig,en dan is het nog geneens maandag avond!!!

hoop tips van jullie te kunnen krijgen

xxx char mv jayden 18-08-2006

Hoi Char,

Wij hebben toen Jorick net zo oud was als Milan nu, hem gewoon op tijd op bed gelegt. Zodat hij wel even flink had geslapen. Toen het 24.00 uur was hebben we gewacht tot hij wakker werd en hebben hem toen heel enthousiast naar beneden meegenomen. Lekker achter het raam en hem alle sterretjes en pijltjes aangewezen. Toen het vuurwerklawaai weer afgenomen was hebben we hem wat sap gegeven en lekker weer onder de wol gestopt. Vorig jaar hebben we het precies op dezelfde manier gedaan. Vergeet niet dat de kleintjes het knallen en lichtjes nu ook al zien en horen dus het geluid is straks bekend maar als je zelf enthousiast bent dan worden ze het vanzelf ook.

Oordopjes zou ik zelf niet doen, lijkt me ook zo raar om zelfs helemaal niets meer te horen. Milan slaapt soms zo licht dat hij wel eens wakker word van ons of Jorick als we op bed gaan en het lijkt mij heel angstig dat je dat niet meer kunt horen.

Heel veel succes !!

Jolanda

Hoi Char, uit het verhaaltje lijk ik te lezen dat je overweegt Jayden oordopjes in te doen?.. Niet doen hoor! Die kleine oortjes! Als hij verder goed slaapt kan ie best een uurtje wakker zijn. Krijgt ie niks van. En het zal je verbazen waar kinderen doorheen kunnen slapen.
Liefs NElleke

Hoi,

Vorig jaar heeft Isis helemaal niets meegekregen van het geknal en ik hoop eigenlijk stiekem dat ze er dit jaar weer doorheen slaapt... Maar ze is dan ook een hele goede, vast slaper. Mocht ze wel wakker worden dan neem ik haar denk ik even mee naar beneden, van achter het raam vuurwerk kijken met veel oooooh's en aaaah's, en als het rustiger wordt een slokje water en weer naar bed. Maar ja, het blijft afwachten hoe ze het gaan doen en hoe ze reageren natuurlijk.

Succes ermee!

Groetjes,
Myrna mv Isis

Ik zou trouwens ook geen oordopjes doen, lijkt me helemaal niet fijn voor zo'n kleintje en als 'ie ze uit weet te friemelen heeft 'ie ze in bed liggen en kan hij ze in zijn mond gaan stoppen...

Vorig jaar heeft Tijs heerlijk doorgeslapen. Het knalde echt veel en hard, maar hij heeft er niets van meegekregen. Dit jaar wachten we gewoon weer af. Slaapt hij door, prima. Wordt hij wakker, dan halen we hem even naar beneden en gaan voor het raam vuurwerk kijken. En daarna gewoon weer lekker zijn bedje in.

Groetjes,
mv Tijs

Vorig jaar heeft Delano gewoon door al het geknal heen geslapen.
Ook de oudste is er nog nooit wakker van geworden.
Ik ga er vanuit dat hij lekker blijft slapen,zo niet,haal ik hem er even uit om het spektakel te bewonderen,beetje drinken en hopla,weer naar bed.
Oordopjes zou ik ook niet doen.
Delano wordt ook eigenlijk nergens wakker van,terwijl hier thuis soms flink wat lawaai is als er vriendjes van de oudste over de vloer zijn.
Volgens mij,tenminste zo zie ik in mijn omgeving,slapen kindjes die gewend zijn om veel lawaai om zich heen te hebben,ook vaster dan kindjes die gewend zijn dat het vaak stil is in huis.
In ieder geval succes met oud en nieuw!
Groetjes Tanja

Terug
Bovenaan