Ik snap je!!
Mijn oudste dochter was 21 maanden toen haar zusje geboren werd. Na 10 dagen moest ik alles weer alleen doen, EN ik had een keizersnede gehad dus kon niet fietsen, auto rijden, tillen.. Ik kon nét even wandelen naar de speeltuin verderop voordat ik instortte van de pijn.
Ik zorgde dat ik altijd thuis was zodra het tijd was voor de fles, en daarna ging ik op pad. De baby moest dan maar slapen in de wagen of maxi cosi. Want de oudste wilt ook gewoon de deur uit. En ja, soms liep dat helemaal in de soep want dan gingen ze allebei krijsen, al na 5 minuten..
Ik vond die eerste maanden echt wel pittig ja. Ben je net aan het lunchen met de oudste, begint de baby te huilen.. Leg je de oudste op bed, begint de baby te huilen...
Ik legde de baby veel op de grond op een kleed of in de wipstoel en zo kon ik met de oudste ook spelen op de grond. Dat ging vaak wel even prima. Ik ging ook echt altijd 2x per dag even naar buiten. En ja, dat is soms stress omdat de baby huilt en de oudste snapt niet dat je wilt opschieten om thuis te komen... Maar ik vond dat ik het de oudste wél verschuldigd was om 2x per dag naar buiten te gaan.
De baby moest soms ook gewoon maar even huilen. Als ik net boven was om de oudste op bed te leggen en ze begon te huilen.. dan was t even pech. Binnen 5min was ik weer beneden, ze huilt geen half uur hè! Van 3min huilen krijgen ze niks.
Tijdens een flesje geven zette ik de oudste vaak aan tafel met een puzzel, de duplo of soms een filmpje.
Zodra de baby sliep, had ik alle tijd voor de oudste. Dat vond ik juist lastiger worden toen ze ouder werd en niet meer zoveel sliep op de dag... vanaf 5 a 6 maanden weigerde ze ook slaapjes in de wagen en zat ik veel meer aan huis gebonden dan die eerste maanden..
Mijn dochters zijn ondertussen 3.5 jaar en 20 maanden en t gaat nu prima! Het is druk, zeker omdat er nog maar weinig geslapen wordt op een dag, dus rustmomenten zijn er weinig. Maar het is super leuk nu en dan minder intens dan die eerste 6 maanden.
Je moet er écht zelf een weg in vinden,dat kost tijd. Ik vond het ook mega pittig in t begin, zeker in combinatie met de keizersnede. Er waren ook dagen dat niks lukte, ik alleen maar kon snauwen en huilen en me afvroeg of het ooit nog goed kwam. Maar echt, na de eerste maanden wordt het beter en na het eerste jaar helemaal!
Verwacht niet dat je binnen 1 dag een lekker ritme en een goed lopende dag hebt, dat is gewoon niet zo.. kom de dag door, geniet va de kleine dingen die wél goed gaan en het wordt steeds iets makkelijker!