Hoe doen jullie je baby in bad?

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>Mijn kleine meid van 3 maanden is de laatste tijd ineens geen fan meer van het badje. Vaak is het brullen en dat gaat me zo tegenstaan... dus ik ben op zoek naar manieren om het fijner te maken.</p><p> </p><p>Om mijn rug te sparen gebruik ik sinds kort een badmatrasje in het babybad. Dat lijkt ze prima te vinden, beter dan ondersteunen met de arm. Ik heb zo'n soort badinleg, maar die heb ik nog nooit gebruikt omdat de kraamhulp zei dat die pas vanaf 3 maanden zou kunnen. Online lees ik vanaf 6? Wat doen jullie?</p><p>Ook heb ik een Chicco Bubble Nest voor in de douche. Maar toen ik haar erin zette werd ze helemaal hysterisch... ik vind alles ook wel echt van heel hard plastic, dus legde er maar een handdoek in om het zachter te maken. Hebben jullie baby's hier moeite mee?</p><p> </p><p>Verder op zoek naar meer tips om het leuk te maken! Ik verwarm alles al voor, zorg voor een warme badkamer en doe daar ook het aan- en uitkleedwerk. Dus van kou is weinig sprake. </p><p> </p>

Wij namen de baby's mee onder de douche en hebben er nooit problemen mee gehad. De eerste vond er vanaf moment 1 geen snars aan in bad, dus na week 1 mee op de arm en dat vond hij fantastisch. Bij de tweede hebben we het bad niet eens meer geprobeerd. Misschien een idee?

Wij gebruikte het bad nooit vond hij verschrikkelijk
Hebben altijd een tummytub gebruikt. En toen hij wat ouder was kochten we zo'n goedkope dichte wasmand van de action.

Ik vondt de doomoo badkussen ideaal. Heb hem bij 2 kindjes gebruikt en bij nummer 3 ook weer van plan. Kun je ook gebruiken zodra ze gaan zitten voor extra stabiliteit

Hier altijd in de Tummytub vind ze geweldig nu en vanaf 4 maanden gingen we heel af en toe samen in het grote bad. Das even een handigheidje als je alleen bent maar verder heerlijke quality time samen.

En als ze het echt zo vervelend vinden, dan zou ik vaker uitgebreid wassen en af en toe in bad doen. Van Wassen worden ze net zo schoon

Vaak even mee onder de douche inderdaad of gewoon in het baby badje en vasthouden.

Tja, een baby in badje doen klinkt heel leuk en schattig maar ik vond het nooit zo leuk hoor. Aan- en uitkleden is altijd huilen/krijsen, afdrogen ook.

In de praktijk duurde een badje hier vaak max 5 minuten en daarna razendsnel aankleden en gauw een flesje drinken of kalmeren beneden op de bank. Vaak was ik in totaal max 10/15 minuten bezig met het hele badritueel, want hoe sneller hoe fijner voor de baby.

En ook echt maar 2x per week in bad/douche, is meer dan voldoende voor zo'n ukkie.

Dus tja, van tevoren denk je dat badje heel fijn en leuk en relaxed gaat zijn voor een baby maar in de praktijk is het vaak een hoop gedoe en gekrijs en beter even snel snel in badje doen :)
Er komt vanzelf een Leeftijd dat badje leuker wordt en aankleden beter gaat, nog wat maandjes geduld!

Wat naar zeg!
Hier was de tummy tub een absolute hit. En mee onder de douche in je armen ook goed...
Die badinzet.. nooit begrepen haha..

Hier vanaf het begin mee onder de douche. Vinden ze beide heerlijk. Badje vond ikzelf vooral verschrikkelijk. Moeilijk gedoe en zere rug en veel werk. Altijd met mama douchen en papa kleed aan en uit

Terug
Bovenaan