Hoe doen jullie je baby in bad?

Dank voor jullie reacties. Ik lees dat velen hun kindje meenemen onder de douche, maar hoe doe je dat dan met plooitjes wassen? Ik ben ook als de dood dat ze uit m'n handen zou glibberen ?

Je kan een handdoek om/ over je arm doen voor wat extra 'grip'. 
Als ik alleen was dan nam ik onze zoon mee onder de douche en legde hem dan ingewikkeld in een dikke handdoek in het badje, droogde snel mezelf af en dan onze zoon. Zelf douchen deed ik dan wel weer op een ander moment. 
Het plooitjes-verhaal weet ik niet, helaas een nul-spekkies-baby, gewoon met een washandje? 

Wij nemen ons zoontje ook mee onder de douche en hij vind het heerlijk! Je hebt speciale handschoenen voor meer grip en wat wij doen om hem te wassen is als we hem uitkleden in de badkamer hem dan al met een hydrofiel washandje wassen en dan lekker onder de douche. Wij zijn wel altijd met zn 2 als we dit doen, dan kan een van ons de kleine na het douche aannemen en snel lekker in de handdoek en drogen

Ons kindje was ook vanaf het begin al geen fan van het badderen en dan met name het afdrogen. Dan zet ze het op een krijsen. Wij combineren het nu met een voeding, ze krijgt eerst de ene borst terwijl mijn man het badje klaarmaakt, dan gaat ze in bad en daarna snel afdrogen en dan ligt ze bloot bij mij en krijgt ze de tweede borst. Sinds we het zo doen verloopt het badritueel zonder huilen en vind ze het veel fijner

Ik douche 1 a 2 keer per week met mn meisje van 3 maanden. Deed ik met mijn oudste ook. En in het grote bad vanaf t moment dat ze in een badring kunnen zitten.

In tegenstelling tot de rest vond ik douchen niet handig. Wat hier wel hielp was om het badje lekker warm te maken. Ietsjes warmer dan ze adviseren. Ik had denk ik koukleumpjes en ik douche zelf ook altijd heel heet ?

Hier ook al vrij snel op de arm mee onder de douche of mee in bad wij hebben ook een bad dan liet ik die vollopen kleed mij uit mijn man had onze dochter op de arm dan ging ik alvast in bad zitten kleede mijn  man onze dochter uit en ik pakte haar weer aan en met er uit gaan deed mijn man onze dochter afdrogen en aankleden en ik mijzelf.
Vond het altijd verschrikkelijk dat douche en bad ritueel altijd huilen met er uit gaan omdat ze het dan koud had ?

Terug
Bovenaan