Hoe douche met baby?

<p>Hallo, </p><p>Ik heb een klein vraagje. </p><p>Ons kleine meisje van 5.5 maand past echt niet meer in het badje.      Nu heb ik al 2x geprobeerd om het haar te douche maar dan zonder zeep. (hebben haar natuurlijk wel gewassen met zeep maar dan zetten we haar toch weer in het badje)</p><p>Nj vraag ik me af hoe doen jullie het douche en wassen? Ik ben zo bang haar te laten vallen, het is een echt een spartelkont als ze in contact komt met water.</p><p>Xx</p>

Hoi,

wij doen de douche sessie altijd met z’n 2en:
ik leg een aankleedkussen in de badkamer en maak in de wastafel een sopje met badzeep. Terwijl mijn vriend vast onder de douche gaat, was ik de baby eerst op het aankleedkussen met een hydrofiel washandje, en daarna geef ik de baby aan mijn vriend.

als mijn vriend er niet is, dan was ik de baby alleen maar en ook lekker met een nat warm hydrofiel washandje afwassen en weer drogen.
ik verwacht dat hij rond 9 maanden in zo’n douche zitje kan van jayno. Dat lijkt me supermakkelijk. Kan hij lekker badderen terwijl wij bij hem douchen

Wij doen het ook altijd met zn twee. Ik was m ook eerst, geef m dan aan mijn man en vervolgens pak ik m weer over, droog hem af en geef hem een lekkere massage met babyolie van zwitsal!

Badinzetje kopen bij prenatal? Ideaal. Handen vrij, kleine kan lekker spetteren en je kunt uitgebreid douchen met de kleine

Als ik alleen was zette ik de kleine altijd in de wipstoel.
Dikke handdoek erin. Eerst me zelf wassen. Daarna de kleine en dan heerlijk samen afspoelen.

Mijn dochter van een half jaar past ook niet meer in het badje maar ze vind het heerlijk om erin te zitten en lekker te spetteren en spelen. Ik zet het badje met standaard in de douche en aankleedkussen leg ik op de wasmand daar zeep ik haar in en dan gaat ze in bad. Onder de douche mee gaan doe ik alleen als het zo uitkomt dat ik of me man gaat douchen. In het badje houd ik haar wel vast anders glijd ze onder uit. 

Bedankt voor alle tips hier ga ik mee aan de slag! :) 
Helaas is onze douche zo klein dat ik haar niet in het badzitje in de douchebak kan zetten. Ik heb dan jammer genoeg totaal geen "werkruimte".
Die handschoen is wel een goed idee! Die ga ik bestellen:) 

Terug
Bovenaan