Hoe douche met baby?

Wij zijn ook echt fan van die handschoen. Doen t wel alsnog met zn tweeen, zodat de een de baby kan aangeven en weer aanpakken. Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen een hydrofiele doek gebruiken ipv die handschoen maar persoonlijk vind ik die handschoen heel handig!

Een hydrofiel omdoen kan helpen. Wat hier goed werkte toen ons zoontje rond diezelfde periode niet meer in bad paste: een bouwemmer. Daar kon hij wat in ‘zitten’ badderen. Toen hij zelf echt goed kon zitten, kon hij wel weer in zijn badje. 

Hier aankleedkussen op de grond met grote handdoek. Ik doe zelf eerst een badjas aan, dan baby uitkleden en dan samen onder de douche. Baby op aankleedkussen ingewikkeld met handdoek. Ik droog mezelf af en trek een badjas aan. Dan baby aankleden in zn kamer, pyjama aan, flesje en in bed. Daarna kleed ik mezelf aan. Ik heb dan geen handen vrij om echt mezelf te wassen, gaat meer om dat baby het geweldig vindt om te douchen :)

Nu hij kan zitten zet ik hem overigens vaak in het kleine badje in het grote bad. Dan de douchestraal erop en hij spettert met het water dat in het bad loopt. Hoef ik er niet bij onder de douche :)

Als ik alleen was legde ik het aankleedkussen met een dikke badcape op de grond voor de douche. Ik ging samen douchen en legde hem dan ingepakt op het kussen. Vervolgens douchte ik mezelf, kleedde mezelf snel aan en kleedde hem dan aan.
Je moet er gewoon een handigheid in krijgen.

Terug
Bovenaan