hoe drinken jullie kids de melk??

A

Anoniem

Guest
de titel zegt het al

vera wil alleen de melk uit de fles en dan moet die ook nog warm. o wee als ik de melk in een tuitbeker doe. dan word ze woedend!!!! loopt rood aan en krijst alles bijelkaar als haar toch probeer te laten drinken.
roosvicee, yogo en chocolademelk drinkt ze allemaal uit een tuitbeker maar de melk vertikt ze.
ik wil haar dus uit de tuitbeker melk laten drinken maar tot nu toe lukt het niet. 's morgens krijgt ze van mij de fles melk bij mij in bed. heerlijk maar 's middags doe ik de melk in een tuitbeker in de hoop dat ze gaat drinken. zo niet doe ik haar in de houdgreep en dwing haar. helaas werkt dit niet en is het strijd. daarna doe ik de melk niet in de fles. dan maar geen melk. vanmiddag wilde ze de melk ook niet en toen heb ik een beetje chocomelk erin gedaan zodat ze wel wat dronk (ze heeft weinig gedronken vandaag tot nu toe.

dus mijn vraag hoe drinken jullie kids de melk??? en heeft iemand nog tips??

groetjes sibje

Hoi Sibje,

Fleur drinkt haar melk tijdens haar boterham in de ochtend en tussen de middag uit een beker met rietje.Ik vul de beker bijna vol,en ze drinkt het altijd leeg..Ik moet zeggen dat ze daar nog nooit moeilijk over heeft gedaan..
Misschien lukt dat bij jou kindje ook met zo ´n beker...

Groetjes Elma,mama van Fleur

hoi sibje
hier is het ook zo hoor,anouk krijgt bij de boterham en savonds nog wat melk maar ook uit de fles.heb ook de tuitbeker of gewone beker geprobeerd maar dan drinkt ze bijna niks.net of smaakt het dan anders
heb het vorige week ookgezegd op het cb maar ze maakte er niet een probleem van,wel blijven oefenen met de gewone beker.
ander drinken drinkt ze wel uit de tuitbeker.

gr petra

Hoi Sibje,

Jennifer krijgt ook 's ochtends nog de melk (warm) in de fles, maar 's middags uit een tuitbeker. Ik moet zeggen dat het wel 1,5 mnd heeft geduurd voordat ze eindelijk 'smiddags de melk uit de beker dronk. Ik maak deze melk wel warm, anders drinkt ze het niet op. Dus misschien toch 'smiddags ook warm maken... of deed je dat al??

Heb het ook een tijdje geprobeerd in een gewone beker, misschien wil ze dat wel??
Bij Jennifer werkte dat helaas niet. Maar ga het binnenkort wel weer eens proberen..

Zou er geen strijd van maken....

Succes gr. Ilone

Hoi Sibje,

Bij mij ging het precies zo. Had ik het eindelijk voor mekaar dat madam uit een anti-lekbeker wou drinken, wou ze alleen de melk er niet uit drinken.
Na een tijdje oplossingen zoeken kwam ik erachter dat het er bij Vera om gaat dat ze dénkt dat er in de tuitbeker ranja ofzo zit ipv melk. Bij voorbaat zet ze het op een krijsen want ze weet heel goed wanneer het "melktijd" is.
Nu doe ik de de melk in de doorzichtige anti-lek beker, zodat ze kan zien dat daar melk in zit en drinkt ze hem in één teug leeg.
Misschien het proberen waard!

Groetjes Karin

vera wil niet uit een rietjes drinken ze houd de lippen stijf op elkaar
vera krijgt haar drinken in een doorzichtige beker. ze kijkt wat erin zit en als het wit is zet ze de beker aan de kant. zo van... die hoef ik niet
ik heb het ook geprobeert uit een gewone beker (zo wil ze de roosvicee wel een beetje drinken) maar dan neemt ze een slok, komt erachter dat het melk is en daarna wil ze niet meer hoezo eigenwijs??? wil morgen ochtend even proberen of ze dan uit een tuit wil drinken. dan heeft ze vaak erge dorst. we zullen zien

Hoi

Hier hetzelfde melk moet uit een fles anders wordt heel boos en keilt ze elke andere beker dan de fles door de kamer en dan krijsen totdat ze een FLES warme melk heeft.
Ach wij hebben ons er maar bij neergelegd.Ze krijgt nog maar 1 keer per dag melk en dat is 's avonds.Deze fles wil ze dan ook nog op de babymanier plat op haar rug opdrinken.'s Morgens krijgt ze nog pap met melk,maar dat lepelen we weg.
Meer melk mag ze toch niet hebben van het cb,want hun max. is 300 ml.

Groetjes Jessica

Hoihoi,

Ik zou er absoluut geen punt van maken. Het is toch helemaal niet erg als ze haar melk nog uit een fles drinkt? Ze drinkt wel andere drankjes uit haar tuitbeker dus ben je al een heel eind. Ik zou die fles er lekker in houden als ze erg nog behoefte aan heeft. Het geeft ze ook extra veiligheid om nog lekker melk uit de fles bij mama te krijgen. Zo vertikt Marissa het om melk bij een ander te drinken dan bij mij of bij papa. Oma mag haar wel rrosvicee geven. Ik vind het helemaal niet erg dat Marissa nog uit een fles drinkt, laat haar maar lekker tutten. Ze kan wel uit een tuitbeker drinken en dat vind ik belangrijker. Op het CB hebben ze ook tegen mij gezegd dat het geen enkel probleem is als ze er nog behoefte aan heeft. En dwingen zou ik al helemaal niet. Daarvan krijgt ze alleen nog maar veel meer tegenzin en gaat het een machtsmiddel worden. Ik zou haar weer twee weken lekker de fles geven en het dan nog eens proberen. Misschie is ze dan wel vergeten dat ze het niet wil.

groetjes Linda

Terug
Bovenaan