Hoe ervaren jullie nu het hebben van een kind?

Ben gewoon benieuwd, wil een discussie op gang brengen.
Toen ik zwanger was van mijn zoontje riep iedereen: wacht maar als hij er straks is, dan blijft er niks meer van je oude leventje over, en moet je veel vrijheid inleveren... Het viel me op dat dat eigenlijk een standaard reactie was. Heel vervelend. Ik antwoordde dan ook steevast: ik zie het wel, en misschien is mijn ervaring wel heel anders!

En mijn (onze) ervaring is ook heel anders!
Ik ben ik niet zo anders gaan leven ofzo, ik doe nog altijd de dingen die ik voorheen ook deed. En mijn man ook. Natuurlijk hier en daar enigzins aangepast.Samen doen we ook nog veel of juist heel vaak met z'n drieen.
Ik weet het is ook afhankelijk van wat voor kind je hebt, het ene kind is moeilijker dan het andere kind. Heb je een 'huilbaby' of een baby met andere problemen. Tja, dat maakt het verhaal misschien heel anders.
Ook scheelt het ook wat voor persoon je bent, ben je nuchter en handig in het organiseren van dingen. Want ja, je moet net even wat anders organiseren dan zonder kind.
Wat voor sociaal netwerk heb je om je heen, ook dat scheelt. Maar eigenlijk hebben wij ons kind ook niet zoveel uit logeren gebracht. We hebben wel hele fijne overburen die ook een kleine hebben.
Als het zo uitkomt brengen we elkaar de babyfoon. Heel handig natuurlijk. Heb je dit niet, dan wordt het ook weer iets anders.
Ook het combineren van werk, zorg en huishouden vinden wij niet zo moeilijk. Tuurlijk loopt het ook wel eens niet zo lekker, en dan baal je wel eens, want dan heb je ook nog eens de zorg voor je kind. Dan kan het heel druk zijn. Maar over het algemeen loopt dit lekker. Ik werk drie dagen en mijn man vier. Maxel (ons zoontje) gaat 2 dagen naar een kleinschalig kinderdagverblijf (max. 6 kinderen, maar meestal zijn ze met z'n drieen)
Ik ga ook nog wel eens uit, niet heel vaak maar dat deed ik ook al lang niet meer. Als ik 4 keer in het jaar op stap ga is het al voldoende. Ik ga nog veel naar vriendinnen enzo, winkelen, nou ja kortom: ik vindt nou niet bepaald dat mijn leven heel erg veranderd is. Het enig is dat het alleen maar leuker is geworden met ons zoontje!
Wat zijn jullie ervaringen?

Groeten Titiana
 
Hoi Titiana,

Ik ben het helemaal met je eens. Mijn leven is ook echt niet op z'n kop gezet door de komst van mijn dochter. Iedereen riep dat van te voren wel. Wacht maar tot de kleine er is, heb je nooit geen tijd meer voor jezelf! Nou, hoe anders is het uitgepakt. Ik kreeg een slaapkop als baby! 's Ochtends slaapt ze uit en overdag slaapt ze 2x2uur. 's Avonds ligt ze er weer om half 8 in tot de volgende ochtend.

Ik moet wel zeggen dat doordat ze veel slaapt het soms wel lastig is als je weg wil. Maar ik ben toch niet zo uithuizig en als ik wel een keer weg wil moet ze maar in de buggy slapen en ook dat gaat goed.

Ben benieuwd hoe het bij andere moeders gaat.

Groetjes Nathalie
 
Hoi Titiana,

Eindelijk eens een verhaal waar ik mezelf in herken! Ook wij vinden ons leven helemaal niet zoveel veranderd sinds de komst van ons meisje. Ja, het leven is veel leuker geworden. 's ochtends kan ik niet wachten om haar uit haar bedje te halen. Natuurlijk moeten dingen anders gepland worden, maar het gaat ons goed af. Ik denk dat je elkaar ook de vrijheid moet gunnen en geven om een stuk voor jezelf te houden. Daarnaast genieten we van de tijd met z'n 3-tjes.
Ik werd ook zo moe van al die reacties toen ik zwanger was. Ik ben nu 30 weken zwanger van ons tweede kindje en je raadt het al..... weer allemaal opmerkingen. "de stap van 1 naar 2 kinderen is veel groter dan van 0 naar 1", "jullie gaan het druk krijgen (mijn dochter is nl. 15 maanden)", "het zijn tropenjaren". En weer denk ik we zien wel!
ach, iedereen ervaart het anders, maar het is wel eens prettig om een positief verhaal te horen.

Groetjes
 
hoi

ik vind het ook wel mee vallen
als ik vrij ben plan ik niks ik zie het wel
en als ik moet werken sta ik om 7 uur op en heb dan alle   tijd voor mn zoontje niks geen haast want dat werkt aleen maar tegen je
en als ik weg wil en hij is moe dan slaapt hij net zo makkelijk in de buggy
hij vind het heerlijk wandelen en slapen
ik heb alleen maar fijne ervaringen met mn baby en niks geen problemen
en mn man en ik gaan soms savonds alleen weg of er is oppas
ik denk dat het meeste aan je eigen instelling ligt
 

dus tja ik vind het wel meevallen en een hoop hoeha om niks
groetjes nicole
 
Ik denk dat het ook veel met je persoonlijke instelling te maken heeft.



Ik ben nooit een persoon geweest van "het leven draait om MIJIJIJIJIJIJ" dus de realisatie dat jij niet meer het middelpunt van alle aandacht bent zit ik niet mee.

 
Hoi Meiden

Ik ben het ook met jullie eens! Ik vind het echt geweldig om een kindje te hebben. Mijn zoontje is nu 6 maanden en ik geniet van elke dag met hem. En dat je niets meer kan.... tja dat ligt inderdaad echt aan jezelf. Ik ga nog regelmatig weg het is alleen meer plannen, maar dat geeft niets.

Geniet  verder van jullie kindjes
Caroline
 
Hallo moeders,
Allemaal leuke reacties maar bij mij is het soms wel anders.
Natuurlijk ben ik heel blij met onze dochter Muriël die nu bijna
tien maanden oud is, maar ik ben van 38 uur werken naar 20 gegaan
is lekker omdat ik bijna niks van ons meisje mis, maar mis het
werken ook wel. Heb bijna geen vriendinnen in de buurt   wonen en
heb geen auto om naar m'n beste vriendin te gaan die ook net een
jongetje heeft gekregen nu vijf maanden oud.
Soms   verveel ik me. Ik ga er echt wel op uit, zeker als het mooi weer
is ga ik altijd wandelen ga af en toe naar babyzwemmen, dus het
is ook echt niet dat ik thuis in een hoekje ga zitten.
Ben ik hier de enigste in? Groetjes Miranda
 
Hoi Miranda

Nee, je bent vast niet de enige. En zoals ik al schreef: door sommige situaties wordt het een ander verhaal, jouw situatie dus. En dat lijkt me ook best moeilijk. Voor hetzelfde geld was het bij mij ook anders verlopen door omstandigheden, dat weet ik.
Tips zou ik je graag geven, weet ze niet zo 1.2.3. Woon je op het platteland? Want als je dan inderdaad geen auto hebt, dan wordt het ook al moeilijk. Ik woon in Franeker, een kleine stad, ik heb zelf geen auto, mijn man wel maar die heeft hem nodig voor zijn werk.
Ik doe alles op de fiets of lopend (vooral toen Maxel nog niet op de fiets kon), de meeste vriendinnen wonen ook ergens anders. Ik zorg dan dat ik 's avonds een keer afspreek of in het weekend, dan kan ik met onze auto of dat ze bij mij komen. Soms leen ik de auto van mijn moeder. Ik zorg ook dat ik eens lekker op stap ga, doe ik niet vaak, maar dan is het juist leuk.
Nou, veel succes

Titiana
 
Terug
Bovenaan