hoe eten en drinken bij het zwanger worden??

A

Anoniem

Guest
Hoi Hoi,

Probeer al weer een tijdje zwanger te worden na een dochter (2.5 jaar) en een missed abortion. Maar mijn grote dilemma is hoe gezond moet ik leven??? Of moet ik juist ontspannen??? Ja, beide denk ik.....
Maar mijn vraag is: wel of geen koffie? wel of geen wijntje af en toe? gewoon omdat ik er zin in heb. met mate natuurlijk. Als ik mezelf dat allemaal ontzeg ben ik dagelijks ermee bezig, en sla dingen af. Alleen maar omdat ik zwangerr wil worden. Maar rond de kerst dacht ik 'ik neem gewoon een wijntje bij het eten'. Soms denk ik: 'ik neem gewoon waar ik zin in heb, dan ben ik er meer ontspannen onder.' Maar dat laatste denk ik ook elke dag, dus ik zit in een soort cirkel waar ik niet meer uitkom.....Hoe zijn jullie ervaringen hiermee???

Mirjam

Beste Mirjam,

Vervelend hé als je niet meer weet wat je moet en je wens zo sterk is. Hier hetzelfde verhaal. Ik kan je niet vertellen wat je moet doen, alleen vertellen wat ik doe.

Ik probeer gewoon normaal te eten, drinken en inderdaad neem ik ook af en toe een wijntje (met feestjes of als we op een terrasje zitten). Ook rood vlees etc. eet ik gewoon. Ik hoop erg dat ik toch nog een keer zwanger mag worden en het wel goed gaat, maar ik wil het niet mijn hele leven laten beheersen. Ik heb een gezonde zoon van twee en wil gewoon normaal functioneren. Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat het vanaf enkele dagen tot de menstruatie zou moeten beginnen wel een grote stress is hoor :), maar dat is herkenbaar denk ik.  

Wat ik eigenlijk wil zeggen is: probeer gewoon lekker te leven en ik weet dat het niet makkelijk is en ook zeker niet altijd lukt, maar ja wat moet je anders?

Ik wens je heel veel succes met het zwanger raken en duim voor je dat wanneer het zover is het ook goed mag gaan.

Groetjes,
Wendy

hoi wendy,
 ik ben ook al 6 maanden aan het proberen om zwanger te worden, helaas nog geen succes.
 de eerste 2 maanden durfte ik bijna niks te eten en te drinken, zo zelfs dat mensen in mijn omgeving dachten dat ik zwanger was,( niemand weet dat we er mee bezig zijn.)

na de 2e maand vond ik het eigelijk een beetje onzin , het kan nog wel een jaar duren...( hoop het niet!!!!!!!!)
dus heb ik het opgezocht.
het beste is wel om te stoppen met roken als je dat doet.
maar alcohol en rood vlees gewoon met mate. niet elk weekend maar op een feestje of een dineetje gewoon nemen.
smaakt het nog lekkerder ook zo''n roze  biefstukje met een wijntje.
wel foliumzuur slikken, dat is mij echt op het hart gedrukt!
succes met zwanger worden.

Wendy,
Ja, stress zeker vlak voor de ongi-dagen. Steeds naar de wc en zo. En altijd als ik ergens op bezoek ben of op mijn werk, komt het. Dan moet ik zo omschakelen.
Het is nu zo dat ik het lastig vind gewoon normaal te leven. Het lijkt wel alsof ik al te ver ben, doorgeslagen dus. Ik praat nu met iemand van maatschappelijk werk in het ziekenhuis waar ik behandeld ben voor de miskraam, op advies van de gyn. Zij stelde voor een tijdje pauze te nemen. Hmmm, daar moest ik effe over nadenken. Mijn man zei dat ik dan alleen maar meer stress zou ervaren, of eigenlijk ongeduldigheid. Daar heeft hij wel gelijk in.
Ik weet niet of ik nu de juiste vorm heb als het gaat om eten/drinken; als ik ongesteld ben neem ik een biertje/wijntje,   daarna wel af en toe een kopje koffie. na de ovulatie af en toe een kopje koffie en geen alcohol. Op zich heb ik er weinig moeite mee. Ik ga het er met de maatschappelijk werkster over hebben hoe ik hier het beste mee om kan gaan.
Maar je hebt gelijk dat ik moet proberen zo gewoon mogelijk te doen.Maar dat is zoooooo moeilijk.....
ook succes met zwanger worden. In welke ronde zit je??

Mirjam

Hoi Mirjam,

Jeetje, je bent er idd heeeel erg mee bezig. Maar wel goed van je dat je er toch over praat. Ik doe vooral heel stoer van we zien 't wel om te voorkomen dat mensen zo aan je gaan zeuren en trekken. Is zeker niet altijd even makkelijk.

Er waren 21 rondes nodig om zwanger te raken van mijn zoontje. Gelijk daarna verder gegaan voor nummer 2  (oefening baart kunst zullen we maar zeggen :)). Na 15 rondes zwanger van nummer 2, helaas is dit na circa 6 weken misgegaan. We zitten nu weer in ronde 9....

Ben zo langzaam aan wel heel ongeduldig aan 't worden. Nu was ik een week over tijd en ik voelde al van alles. Helaas toch gisterochtend ongesteld geworden. Wat kun je dan balen, hele dag chagerijnig geweest, maar dat is logisch (denk ik).

Groetjes Wendy

Hoi Wendy,
WAT heb jij een engelengeduld zeg! na 21 rondes en 15 rondes. Pittig!
Misschien komt het door enkele stellen die ik ken die steeds de eerste maand raak schieten.....dat zeggen ze.... Ik vind het wel uitzonderlijk. Daarom had ik het idee dat ik achter bleef.
Oke, mijn rondes dan maar.
Na 6 was ik zwanger van mijn dochter, na 8 van mijn 2e kindje, maar dat ging na 10 weken mis en kreeg een opwekking en alsnog curettage. Nu met de 8e ronde bezig.
Dus dat valt nog wel mee....geloof ik.
Ben je niet na een jaar bij de gyn geweest om te ragen hoe en wat???

Mirjam

Hoi Mirjam,

Haha engelengeduld, nou dat valt wel mee hoor. Hier is het ook elke maand stressen of we mazzel hebben of niet. Ik denk dat het bij mij vooral scheelt dat er bij de eerste al werd gezegd dat het een wonder zou zijn als ik spontaan zwanger werd. Dat wonder hebben we beleefd en de tweede ook, alleen mocht dat helaas niet goed gaan. Dus ik wist van te voren al dat het waarschijnlijk niet makkelijk zou worden.

En mijn zwager en schoonzusje zijn al meer dan 10 jaar bezig, zitten nu volop in de adoptieprocedure. En als ik ons daaraan spiegel hebben wij nog mazzel. Maar dat neemt onze gevoelens natuurlijk niet weg!

Verder is het (na hun zeggen) bij ons in de omgeving ook vaak gelijk raak. Mensen zitten ook vaak al te stressen als het de eerste of tweede maand niet gelukt is. Daar snap ik dan niks van. Maar goed, stel dat de situatie andersom was geweest.....
Soms ook erg frustrerend hoor, maar dat ken je zelf ook wel natuurlijk.

Gr. Wendy

Hallo allemaal.

Sommige mensen worden in een zucht zo zwanger en andere doen er alles voor.
Mijn vriend en ik zijn nu een jaar bezig.

Niet veel aan ons leven verandert.
Ja foliumzuur en beetje meer tijd voor ons samen vrij maken om te klussen dat zeker.
Maar nu zijn we een jaar verder en spanning gaat zijn tol eisen.
wij zijn nu zover dat we vitamine slikken, nog meer fruit en groente eten,  minder koffie.
Geen alchol drinken nou dronken we dat toch al niet maak oke.
En nog meer klussen natuurlijk.
Daarnaast themperaturen en ovulatie testen.
Hopen dat nog steeds dat het op eigen kracht lukt.
jullie spreken in rondes   is dat elke maand 1 ronde?
Dan zal dat voor mij de 12 ronde zijn.
9 juni zou ik een afspraak hebben bij de   gynocoloog en dat is vervroegd naar 7 mei 08 dus weer een stapje verder en de medische molen.
Het is toch fijn dat je hier op het forum kan kletsen over zulke dingen.
In mijn omgeving weet niemand dat we ermee bezig zijn.
Succes allemaal

Terug
Bovenaan