Hoe ga je het je omgeving/familie vertellen als je zwanger blijkt te zijn...

A

Anoniem

Guest
Oké ik loop al op de zaken vooruit, maar zat te denken, hoe gaan we het vertellen mocht ik idd zwanger raken.
De opa en oma's mogen het van ons direct weten en de rest mag dus lekker wachten dan.
Maar hoe ga je het de grootouders vertellen?
Lijkt me erg leuk omdat ze waarschijnlijk niet verwachten dat er bij ons een derde kan komen (hopen we dan!).
Ben erg benieuwd of ik de enige ben die hier over nadenkt of dat er nog meer dames (en heren) zijn die hierover na hebben gedacht.

Groetjes Mamaloe

Hey Mamaloe.

Nou je bent niet de enige hoor die hier al aan denkt.
Ik ben nu 3 dagen overtijd en wacht nog even af, durf nog niet te testen.
Maar ik heb gisteren een 't shirt besteld die onze kleine meid aan mag trekken, als ik zwanger ben, met daarop "ik krijg een broertje of zusje".
We vertellen het niet meteen, als ik zwanger ben.
Als het deze  ronde wel gelukt is dan vertellen we (of onze dochter dan...hihi) het als mijn man, begin december, jarig is.
Spannend he, het is toch leuk om daar al mee bezig te zijn, net als dat je de kinderkamer in gedachten al ingericht hebt.....hihi

Groeten van Miena

Hallo!!

GRappig, ik dacht dat ik de enige weas die hier al over nadenkt, gelukkig niet dus!!

Alks ik zwanger ben, wordt het het eerste kleinkind van mijn ouders, Ik vertel het ze wel gelijk natuurlijk, het idee dat we dat voor ons moeten houden....veel te moeilijk!!
Ik denk dat ik het mijn moeder duidelijk maak door een buikband te dragen ;-)
En ik heb ook een t-shirt met "mum in training"die draag ik als ik het mn vader ga vertellen.Het is wel iets waar ik me ontzettend op verheug

Mn broer en mn zus laat ik ook niet te lang wachten, een week ofzo is lang zat ;-)

De kant van mn vriend laat ik aan hem over, dat mag hij beslissen, maar weet zeker dat hij t ook aan hun snel wil vertellen.

Oh ja, zn vader vroeg of we een kastje wilden hebben wat heel antiek is, toen heb ik gezegd dat ik dat als commode wilde, das al heel lang geleden, toen waren we nog niet aan t proberen, ik zei tegen zn vader: Das wel een aparte manier om t grote nieuws te vertellen..."pa, we komen het kastje halen....;-) denk dus dat we t ook gewoon zo gaan doen

groetjes Loes

P.s de kinderkamer hebvben we ook al helemaal in ons hoofd ;-)

Hoi, ik laat het ook mijn kids vertellen,en mocht ik zwanger zijn,dan vertellen we het al snel.
Ik heb tussen mijn 2 kids een miskraam gehad en toen had ik het ook al vroeg verteld en ik vond het erg fijn dat ik gewoon kon huilen op de momenten waarop ik dat wilde,omdat iedereen toen ook al wist dat het mis was gegaan.

Hoi hoi,

Leuk onderwerp, wie weet doen we wel leuke ideetjes op van elkaars verhalen.
Wij hebben er ook al over nagedacht, ja volgens mij hoort dat er een beetje bij.
Wij willen een t-shirt bestellen voor mijn ventje met de tekst erop "Help ik word vader !!" en dan maar kijken wanneer iemand het opmerkt.
Mijn zus gaf iedereen een sokje of een speentje was ook erg geslaagd.
Veel plezier met het bedenken van allerlei leuke onthullings methodes en natuurlijk veel klus plezier of succes met wachten !

Groetjes Vlinder11

Hi hi hi,

ook  ik heb hier al over nagedacht
We willen het onze ouders en broers/zussen direct vertellen en verder niet.
Ik heb zelf alleen 1 broer en hij heeft begin dit jaar met zijn vrouw hun eerste kindje gekregen.
Nu wil ik het graag zo gaan doen:
Mijn ouders hebben een box in de huiskamer staan voor mijn nichtje en ik wil dan graag als we met z'n allen in de huiskamer zitten even " een goed gesprek met mijn nichtje hebben ".
Ik ga haar dan vragen of ze het erg vindt als ze haar box moet gaan delen met een neefje of nichtje
Ben erg benieuwd hoe mijn ouders, broer en schoonzusje dan zullen reageren!!!

Hey,

Wij hebben toen we in verwachting waren van onze Loek* met moeder dag de oma's en mn schoonzusje en mn zusje een bosje bloemen gegeven. In de bosje bloemen hadden we tutten verstopt met teksten op de tuuten van Opa/ Oma is the best.
We hebben niets gezegt en toen ze de bloemen gingen schoonmaken vonden ze die tut.
Toen kwam de ontlading van iedereen en dat was een leuk gezicht.
We hebben er later smakelijk om gelachen.

Liefs Polla

Als ik zwanger zou zijn denk ik niet of ik het lang voor me zou kunnen houden. Ik ga de opa's en oma's dan verrassen dorr iets lekkers op tafel te zetten. Beschuit met muisjes. Denk dat z de hint dan ook wel gelijk zullen snappen.

groetjes mo

Terug
Bovenaan