Hoe ga je het je omgeving/familie vertellen als je zwanger blijkt te zijn...

Hoi HOi,

Ik heb bekers besteld met daarop de tekst: "Wil jij mijn allerliefste oma zijn?"
Met koffie drinken zetten we die dan voor ze neer. OF ik pak ze leuk in en geef het als kadootje.

LIefs Karin

Hoi allemaal

Ik denk dat wij het ook gaan vertellen in de vorm van een kadootje. Ik las ook ergens over een EHBO pakket, eerste hulp bij oppassen. Dat leek me ook wel leuk, een pakketje maken met bv een luier, slabje en speeltje of iets dergelijks. Maar het is wel leuk om ideetjes van andere te horen want je wilt het wel op een leuke en originele manier doen..

Groetjes Marjolein

hallo allemaal

Ik zal me  eerst even voorstellen: ik ben Mandy 26 en ik lees al een hele tijd mee op het forum, met iedereen mee hopen, leuke ideen opdoen en vooral veel herkenning (met al die hormonen).  Ik ben nu twee maand gestopt met de pil, voel me af en toe helemaal niet fijn, maar goed dat hoort er geloof ik een beetje bij (afkicken).  
Nog een leuk idee om het opa's en oma's te vertellen... Maak een kopie van je echo op een rompertje engeef deze aan de opa's en oma's. Doe er een klein briefje bij met: over 9 maanden kom ik hem passen.

Groetjes mandy  

Hallo allemaal,

Dat van die shirtjes vind ik een erg leuk idee.. Waar kan je die bestellen??
Zou wel leuk zijn om Luca zo'n shirtje aan te doen en als we binnenkomen vragen of oma zijn jasje even uit wil doen
Ik hoop heel erg dat ik voor de kerst zwanger ben, dan kan hij het met kerst even aan. Zodat heel de familie het gelijk weet. Maar dat is nog afwachten. Anders moet ik een ander happyfamily moment bedenken.

Bij Luca was ik er helemaal nog niet mee bezig toen ik zwanger bleek te zijn (had nooit verwacht zo snel zwanger te zijn), ik kreeg dus ook niet de kans om iets origineels te bedenken. En toen werd ik ziek (erg misselijk en moe) en mijn overbezorgde moeder belde elke dag en wilde al een dokter laten komen... Dus toen moest ik het wel heel snel  vertellen.
Het maakt me deze keer niet uit of ik 3mnd ben, bij Luca wist iedereen het al bij 6 weken.

groetjes Larissa

hallo

Ook wij hebben hier al aan gedacht.Het is nog wel vroeg maar zeker niet om te vergeten.Het is tenslotte wel een belanrijk iets.
Wij zijn nu bezig voor ons 2e kindje.Bij onze dochter hebben we het verteld aan mijn man zijn ouders(zelf heb ik ze niet meer)met de kerst.Ik was toen 2 maanden,en ja met kerst geven wij altijd cadeautjes aan elkaar dus wij hebben 2 mokken gekocht   met de tekst "hoera je word opa/oma"
Bij mijn zussen hebben we gewacht tot mijn verjaardag(ben in januari jarig).
Meestal komt er dan het gesprek wanneer gaan jullie op vakantie.
Heb toen gezegt in juli maar heb ruim 4 maanden vakantie,ze begrepen het eerst niet maar kregen het snel door en waren heel erg blij (heb zelf slechte jeugt gehad)voor ons.
hoe we het nu vertellen zijn we nog niet over eens,ik wil onze dochter ook z'n tshirt geven maar mijn weet het nog niet zeker.Misschien komen we hier op andere leuke iedeeen om het de ouders en broers/zussen te vertellen,maar eerst maar is afwachten wanneer het weer zover is.

groetjes evelien

Wat leuk al die reacties! Ben dus niet de enige die zich daar al mee bezig houdt!
Zie nu ineens dat ik zelf dus niet gemeld had hoe wij het hebben gemeld bij de kinderen.
Bij de oudste heb ik  2 paar klompjes maat 19 gekocht en die bij de ouders neergezet met de mededeling "kunnen die hier alvast staan? Dan hoef ik niet steeds wat mee te sjouwen als jullie een loge krijgen"(wonen op t platteland vandaar...)
Duurde even voor het kwartje viel hihi maar toen was het gejubel niet van de lucht haha!
Bij de 2e had ik een printje van een baby van 6 week gemaakt. Ze keken en keken en toen viel het kwartje ook vrij snel.

Wat mij nu wel leuk leek is een chique doosje van een pen (parker pen ofzo) in te pakken en daar de test in te doen.
Doen we voor deze keer dan maar 2 testjes hihi.
Weet niet of t past maar dat zien we dan wel weer.

x mamaloe

heej,

Ja zo`n parkerdoosje vind ik ook helemaal geweldig!

Bij mijn vorige NOD hadden mijn vent en ik al helemaal uitgedokterd hoe we het zouden doen als we toen zwanger waren geweest (dat was dus niet zo ). Ik zou dan uitgeteld zijn op 7-7-2007, omdat we dan 12 weken zouden zijn met de kerst (en waarschijnlijk dan ook een echo hadden gehad, dan wisten we zeker dat alles goed was), hadden we natuurlijk wel iets te vertellen.

op www.vistaprint.nl kun je bureaukalenders laten maken, (er loopt nu een actie dat je alleen de verzendskosten betaald, geloof 3,50euro) met voor elke maand een andere foto (uit je eigen bestand van de pc), en voor iedere dag kun je verjaardagen en speciale dagen invullen. Ik had hem al helemaal gemaakt, m`n schoonmoeder zou er een krijgen met foto`s van haar 1e kleinkind er in, en dan op 7 juli zou de tekst komen staan dat ze weer oma werd, of dat we dan uitgeteld waren.
Mijn schoonzus zou er ook een krijgen, en dan zouden we afwachten wie het het eerste zou opvallen, en dan de reactie...haha

Als we nu zwanger zouden zijn, dan maken we alsnog zo`n kalender, dan zijn we met de kerst 8 weken zwanger, maar we hebben dan nog geen echo gehad, dus we weten niet of dan alles goed is, maar dat risico durven we wel te nemen. Die kalenders zitten altijd in het assortiment, maar het is een kalender van 2007, dus hoop dat ik hem nog kan geven voor 1 januari....

beetje lang verhaal, maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel!
Natuurlijk waren wij daar ook al over aan het nadenken, op zich wil ik er wel 2 maanden mee wachten, tot na de echo, maar wil het ook op een speciale manier vertellen. Mijn schoonouders hebben al een kleinkind.
Mijn ouders worden voor de eerste keer opa en oma als wij zwanger zijn, mijn broer is nog niet bezig.

Hoe we het mijn ouders vertellen...tja...heb daar nog geen geschikte manier voor gevonden, dus ik hoop dat iedereen zijn ideeen hier in gaat zetten, misschien dat er voor ons wel iets bij zit...

xxx

Wat leuk al die ideeën!!!

Even wat tips op een rij: lees hier  heel veel leuke manieren staan daar hoe andere moeders het grote nieuws hebben verteld!

Kalenders: hema.nl en AH.nl hebben ook kalenders en kun je zelf de start maand instellen waar je mee wilt beginnen.

T-shirts bedrukken of rompertjes doe ik altijd bij simplycolors.nl of rainbowbabies.nl
Geef dat heel vaal cadeau aan vriendinnen met een baby...nu nog wachten totdat ik zelf kan gaan shoppen ;-)

Terug
Bovenaan