Hoe gaan jullie dat doen?

Ik ben begin april uitgerekend van ons eerste kindje. nu hebben wij de kinderkamer al compleet gekocht waaronder een ledikantje. Nu wil ik het kindje na de bevalling eerst op onze eigen slaapkamer houden. Hoe doen jullie dat (of hoe hebben jullie dit gedaan)? ik heb al een kinderwagen maar dit is er een met alleen een maxicosi en wandelwagen erop. Er zit dus geen "reiswieg" op. Ik kan het kindje dus niet in de kinderwagen leggen. En om voor dat even een wiegje te kopen... Hoe hebben jullie dat gedaan, of hebben jullie het kindje gelijk in zijn of haar ledikantje laten slapen? En hoe doen jullie dat als je het kindje beneden wil laten slapen. Gewoon in de box? Ik hoop advies te krijgen. Bedankt.
 
hoi,

Ik was van plan het de eerste dagen in de reiswieg te doen bij ons op de kamer en daarna gewoon in het ledikantje. Omdat mijn ledikantje nogal op zich laat wachten, heb ik een wiegje van iemand gekregen en daar gaat het nu dus eerst voor een paar weken in.
Overdag laat ik het als ik het beneden wil laten misschien in de reiswieg slapen of in de box, dat weet ik nog niet. Als het kind dat te onrustig vind doe ik het gewoon boven in het wiegje. Ik laat het een beetje van het kind afhangen.

 
Hoi, ik ben half april uitgerekend en heb het ledikantje al in huis. Maar wij beginnen met de eerste tijd een wieg op onze slaapkamer. Gelukkig is er een wieg in de familie die van de een naar de ander gaat en die wij dus ook kunnen gebruiken. Misschien is het een idee om eens om je heen te kijken wie een wieg te leen heeft?! Over beneden slapen heb ik nog geen idee, 'k denk in de reiswieg, box of wippertje. Maar goed, 'k heb nog even de tijd om erover na te denken...
 
hoi meis,

ik had een soort reis mandje gekocht en de kleine naast mijn bed gezet....
en die kan ook mee naar beneden..
de box zou een soort speel plek kunnen zijn om rond te kijken en te spelen en niet echt om te slapen maarja..
het kan natuuriljk wel
heel veel secces
xx bibi :)
 
Hoi hoi,

In eerste instantie waren we helemaal niet van plan om de kleine op onze slaapkamer te leggen maar meteen in het eigen ledikantje. Nou het dichterbij komt leek het me toch wel heel makkelijk om het bij me te hebben, ook voor de voedingen snachts. Ik heb op marktplaats een kei gaaf wiegje gekocht voor maar 20 euro en hat ziet er nog tip top uit. Aangezien dit ons eerste kindje word en we er hierna nog meer willen, wilde ik een wiegje voor mezelf en niet te leen.
Beneden slapen ben ik zelf niet zo kappot van maar dat is ieder voor zich.
Ik heb gelukkig wel een kinderwagen waar ook een reiswieg op zit maar wil deze niet hiervoor gebruiken. Ik vind het wel handig voor als je een paar uurtjes weg gaat. Je zal het vast wel vaker gehoord hebben maar het is helemaal niet goed voor de baby om het lang in een maxicosi te leggen, ze hebben er geen goede houding in. Hoe ga je het doen als je een paar uurtjes weg bent?

Liefs, Ank
 
hallo,
ik ben begin april uitgerekend van de tweede.
Toen mijn zoontje geboren was kwamen wij er achter dat hij veel beter sliep in de reis wieg,dat was allemaal wat kleiner en knusser net als bij je in je buik ,dus met kinderwagen en al naast mijn bed. Het ging prima maar als je wou gaan wandelen moest je heel dat gevaarte elke keer van de trap af tillen.Daar werd ik ook niet vrolijk van.
Daarom hebben wij toch maar besloten om bij deze hummel een wieg aan te schaffen lekker knus dicht bij je.
Ik weet dat die wiegen best prijzig zijn maar ik vind het dat wel waard.
En ja beneden slapen dat deed hij altijd lekker in de box.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
genietse van de zwangerschap en succes er mee.
groetjes lindy
 
Je kunt toch dat ledikantje eerst een tijdje op je eigen slaapkamer neer zetten? het is geen goed idee om je kindje in iets anders dan een wiegje of bedje te leggen ( geen reiswieg dus). Die dingen zijn er niet voor gemaakt nachten in door te brengen. anders koop je toch even een tweedehandswiegje op marktplaats?
 
Hoi!

Kijk eens op marktplaats ofzo... of je een goedkoop klein wiegje kan kopen.
Hoeft niet duur te zijn, maar is wel denk ik het makkelijkst!!

Succes
Jeannette
 
Terug
Bovenaan