Hoe gaan jullie dat doen??

Ik krijg donderdag het kamerbureau op bezoek, ben best wel benieuwd wat ze gaan zeggen, controleren ze ook of je alles wel in huis hebt of is dat niet meer zo?

Bij ons kan er geen wieg op onze slaapkamer omdat we daar geen ruimte voor hebben dus er is weinig keus.

Verder wil ik de kleine overdag liever lekker dicht bij me hebben dan ligt de kleine beneden in de kinderwagen en s,middags met mama mee naar boven om te rusten, en s,nachts op zijn eigen kamertje.

Hoihoi..

Hebben jullie allemaal een afspraak gekregen voor de intake voor de kraamzorg dan? Nemen ze hierover contact met je op dan? Want ik heb namelijk nog helemaal niks gehoord..

Ben overigens wel van plan om ook borstvoeding te geven. We hebben erover gedacht om een wiegje neer te zetten op onze slaapkamer, maar ten eerste moet de hele slaapkamer van ons verbouwd worden om een plekje voor de wieg te vinden, ten tweede wonen we op een appartement dus we zullen snel genoeg bij het kindje zijn en ten derde als je inderdaad de eerste dagen nog in de kreukels ligt en op bed ligt is het voor het kindje wel fijn als ze haar rust gewoon krijgt en niet alle kraamverzite de hele tijd rond haar heen heeft..

Maar aan de andere kant zit ik wel met het volgende..
Mijn man moet de eerste week na de geboorte nachtdiensten werken, overdag als hij ligt te slapen is dit geen enkel probleem want dan is er natuurlijk kraamzorg of mijn moeder komt om te helpen maar snachts word het wel een probleem want wat als ik me snachts nog erg slecht voel, of erg slap ben, dan vind ik het toch wel eng om met de kleine te gaan lopen en het risico te lopen dat ik straks val met de baby.
Kan ik er bijvoorbeeld voor kiezen om ons kindje maximaal 3 nachten in die week in de kinderwagenbak te laten slapen?
Wat zouden jullie doen!?

Liefs Maaike

Ik zou het zelf niet doen om me kindje 3 nachten in de kinderwagen te laten slapen, is het niet een beter idee dat je man een weekje vrij neemt van ze,n werk zodat jij ook wat meer rust hebt en het voor jou ook meer rust geeft als hij in de buuurt is , want ik neem aan dat hij overdag ook moet slapen en jij ook waarschijnlijk dan in bed blijft maar er overdag wel kraamzorg en overige visite rond loopt en je man waarchijnlijk geen slaap krijgt.

hoi maaike
wij hebben bij onze tweede hem tussen ons in bed genomen, we slapen in een waterbed en hebben hem dan op een aankleedkussen gelegd, met de bovenkant van het kussen tegen de bedrand. dat ging heel goed, zo hoef je er niet uit als hij wakker wordt, geef je rustig bv, en leg je hem weer terug, zonder gesjouw.  (nou,ja, zonder... hij woog al bij geboorte 4,5 kg)
bij ons in belgie krijg je geen kraamzorg, jammer genoeg., hoewel; bij mijn eerste vond ik het wel fijn, te slotte weet je nog niks, maar bij de tweede deed ik het liever samen met mijn man, en nu hoef ik niemand in de buurt..

Bij de vorige twee kinderen hadden we een klein wiegje op onze slaapkamer staan en een grote in de babykamer. nachts sliep ze bij ons, na een paar dagen over dag in de eigen kamer.
bij veel huilen legden we de kleine idd op een aankleedkussen tussen ons in.
Dat ga ik nu wel weer doen.
En niet beneden laten slapen, das veel te druk, helemaal met nog twee grote zussen!

je kunt ook de babyfoon bij jou op de kamer zetten en de kleine op de eigen kamer, dan wordt je ook wel wakker van smakgeluiden...

Ik hoorde het na verloop van tijd door de muren heen en ben nog steeds snel wakker als een van de meiden lawaai maakt (omdraaien, hardop praten of huilen, ik zit zomaar rechtop..wel es lastig hoor!)
doe maar wat je zelf het prettigst vind, je weet het niet van te voren..Onze oudste huilde heel lang voor het inslapen, dan is bij jou op bed misschien het handigst.

Zo de intake heb ik nu ook gehad, heb eerst een tijdelijke indicatie gekregen voor 49uur deze indicatie kan nog gewijzigd worden mochten er problemen voor doen.

Verder vroeg ze allemaal dingen en wat voor wensen ik had en wat ik belangrijk vond.

Het gesprek viel me reuze mee en had het heel anders voor ogen.

De babykamer vond ze erg leuk geworden :D

Terug
Bovenaan