Hoe gaan jullie met deze gevoelens om?

Hallo iedereen,

Ik ben maandag 5 weken zwanger, dus nog maar heel pril.
Maar ik lees vaker op de forums over miskramen.
Eerst op het zwanger worden forum en nu ook op het zwanger zijn forum.
Ik vind het zo erg voor die meiden. Het doet mij al pijn om zoiets te lezen.
Maar helaas het gebeurt toch vaker dan we willen.
Nu ben ik zo bang dat het bij ons ook fout zal gaan.
Bij ieder wc bezoekje ben ik bang iets aan te treffen.
Ik wil zo niet denken, want ik ben bang dat als ik zo blijf denken dat het vanzelf ook fout gaat.
Hoe gaan jullie met deze gevoelens om?

Ik heb met 9 weken mijn 1e echo.
Dat is nog zo ver. Als dan alles goed is voel ik me denk ik ook al een stuk rustiger en beter.

Groeten gizzymo

hoi Gizzmo

ik heb precies hetzelfdezodra je wat voelt naar de wc en kijken... om gek van te worden!

Ik ben iets te nuchter denk ik,maar als ik naar de vk moet voor eerste controle en er zit niks dan had het niet zo mogen zijn..........

ik heb al heel vaak gehoord dat een kindje de ouders uitzoekt en als dat kindje niet paste dan heb ik daar vrede mee.

Klinkt mischien hard tegenover andere moeders,maar zo voel ik het.
tuurlijk hoop ik ook dat alles goed is en ik denk dat die onzekerheid wel blijft tot je het met eigen ogen heb gezien!

succes met je gevoelens......''groetjes Brenda

Het is inderdaad om gek van te worden.
Hopelijk slijt dit gevoel een beetje.
En anders krijg ik t nog voor elkaar om de afspraak te verzetten naar eerder. hihi.
Nee ik ga proberen me rustig te houden. en hopelijk lukt dit.

groetjes

Meid, dat is heel normaal hoor. Elke mama wil dat het goed gaat en blijft gaan met dat kindje in je buik. Zekerheid heb je nooit, want als je een echo hebt gehad en alles was goed, dan is dat wel een geruststelling, maar daarna zit je toch weer weken zonder bevestiging. Je moet zelf een weg vinden om er mee om te gaan. Druk maken heeft geen zin, want je kan er niks aan doen. Als het gebeurd, dan gebeurd het.
Probeer het los te laten.

Idd heel normaal hoor. Ik heb zelf een vroege miskram gehad en was echt vreselijk en nu sta ik stijf van de spanningen. Denk ook bij elk pijntje ojee.....
Ik ben nu wel extra bang omdat ik een verhoogde kans heb op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Krijg daarom ook eerder een echo maar ik moet nog ruim een week wachten en das erg lang.

Ik moet ook niet teveel op internet zoeken want dan wordt je helemaal gek. Kan niks anders doen dan gewoon afwachten!

Sterkte iedereen!!! Ester

heel herkenbaar en heel normaal!
Je bent zo blij dat je zwanger bent, maar als je dan pijntje voelt of de dunne afscheiding (door zwangerschap worden slijmvliezen beter doorbloed en dus meer en dunnere afscheiding), dan toch de angst/ onzekerheid 'zou het wel goedzijn".
Ik denk dat je pas wat rustiger bent je op de echo jullie babymensje in wording ziet en het hartje klopt. Maar probeer jezelf niet hele dag gek te maken ermee.
Nog ff volhouden!
Groetjes mira

Ja het is ook heel erg moeilijk. Mijn kindje is met 23 weken dood geboren, ze was niet levensvatbaar. Het was vanaf het begin al niet goed, eigenlijk had ze met 8 a 10 weken het lichaam moeten verlaten, maar is niet gebeurd. Voor mij  geldt de 12 weken ook niet. Bij mij gaat het pas goed vanaf de 20 weken echo (waar het toen helemaal mis ging). En inmiddels heb je al zoveel verhalen gelezen waardoor het mis kan gaan, ik weet gewoon teveel. Maar moet toch proberen de knop om te zetten en ervan te genieten. En klinkt heel raar maar nu ik de hele dag misselijk ben (wat ik toen niet was) stelt me een klein beetje gerust, want ze zeggen dat dat een goed teken is.

Het is zo makkelijk te zeggen dat het goed gaat, maar ja, als jij ermee zit en er over na blijft denken of je dat nu wel of niet wilt, dat heb je toch niet in de hand. Maar in de meeste gevallen gaat het wel goed, dus probeer ik daar toch ook maar een beetje aan te denken. Ik hoop dat jullie dat ook kunnen.

Thanks allemaal voor de reacties.
Ik probeer er gewoon van te genieten.
En probeer er tot mijn 9e weken echo gewoon niet veel aan te denken.
Dan is die tijd ook zo voorbij.
Als die echo in orde is dan denk ik dat ik me een stuk rustiger voel.
Ben wel heel benieuwd naar die echo.
Kan al bijna niet meer wachten. Nog 4 weken.

groeten gizzymo

Terug
Bovenaan