<p>Hallo!</p><p>Ik heb een vraag aan andere moeders of vaders van "pittige kindjes" . Wij hebben een zoontje van ruim 13 maanden met een niet mis karakter. Dit is al zo vanaf ongeveer het begin en vind het ook juist heel leuk aan hem, hij laat het weten als hij het ergens niet mee eens is en heeft een duidelijk eigen willetje. Alleen laatst heb ik dus mijn eerste moment in een supermarkt gehad met op de grond liggende krijsende dreumes, die perse het pakje knijpfruit dat hij op ooghoogte zag (waarom staat dat ook op dreumes ooghoogte?!) wilde hebben. De hele supermarkt keek naar mijn kind en naar mij en helemaal nieuw met deze situatie wist ik ook niet goed wat ik ermee aan moest, behalve hem oppakken en ons weghalen uit de situatie. </p><p>Ik dacht dat dit soort 'aanvallen' pas plaatsvonden rond de anderhalf-2 jaar, maar blijkbaar kan het nu dus ook al haha. Mijn vraag is hoe andere mensen hiermee omgaan? Ik wil namelijk zeeeker wel dat mijn zoontje leert dat dingen niet mogen - hij krijgt ook écht zijn zin niet op zo'n moment - en ook dat dit soort tantrums niet werken om wel zijn zin te krijgen. Maar wat is nou de beste reactie in zo'n situatie? Ik lees overal "negeren", alleen dat vond ik in deze situatie lastig omdat hij ook heel eigenwijs is en zo zelf de winkel uit en straat op loopt (dat hebben we al eens gehad). Normaal gebruik ik een winkelkarretje en dan gaat het prima, maar die waren nu op en voorheen kon ik hem dan wel gewoon snel even op de arm meenemen als ik iets kleins nodig had. Ik zal dit niet zo snel nog een keer zo doen maar de drift aanvallen in het openbaar zullen vast nog wel vaker optreden, dus alsnog zijn evt tips welkom.</p>