hoe gaan jullie om met de teleurstelling na alweer een ongi?

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Hoe gaan jullie om met de teleurstelling na alweer een ongi?
Ik ben vandaag weer ongi geworden, we gaan nu voor ronde ?? (min. ronde 6/7?, maar ik ben  al iets langer aan het bijhouden wanneer de vruchtbare dagen etc. zouden zijn en "gericht"aan het klussen)
Ik ben elke keer erg teleurgesteld en telkens hoop ik dat het  geen ongi is, maar een korte bloeding en als dan duidelijk wordt dat het echt doorzet, is het alsnog flink balen, maar ik merk dat ik ook weer heel snel bezig ben met de volgende ronde: wanneer zijn de vruchtbare dagen, wanneer is mijn volgende NOD, en stel dat het lukt en alles goed mag gaan, wanneer kan ik dan weer een baby in mijn armen houden etc. (ik weet het, dat laatste is wel heel ver vooruit gedacht!)
Maar ik merk ook dat ik nu (al?) begin te denken, misschien lukt het niet en zit ik elke maand voor niets te hopen...

Ik weet dat er veel meiden zijn die al veel langer bezig zijn dan ik en ik wil hier ook niet gaan klagen, ik ben alleen benieuwd hoe iedereen met dit omgaat.

Groetjes Janne

Hoi Janne,

Ik herken dat wel hoor. Bij mij begint het zo rond dag 8 of 9 na de eisprong in mijn hoofd te mieren. Dan denk ik: ik voel niets, maak je niet druk anderen voelen soms ook niets enz enz. Dan ga ik me alvast instellen van: het zal wel weer niet.
Eigenlijk doe ik het verwerken bijna al een beetje van tevoren, ik doe vlak voor mij NOD 1 of 2 keer een test (zo'n extra gevoelige) als ik dan niets zie dan ga ik al denken: zal wel niet.
Omdat ik temperatuur, zie ik op dag 12  na de eisprong, altijd als ik 'ochtends meet, mijn temperatuur zakken. Dan weet ik al dat ik binnen een paar dagen ongesteld ga worden. Dan weet ik dat gelijk 's ochtends klaar. Voelt iets beter dan op bloed wachten.
De dag van het ongesteld zijn baal ik dan 1 dag en kan dan ook echt huilerig zijn, alleen willen zijn enz  maar ik zit net als jij meteen weer te denken; wanneer nieuwe dagen enz.

Ik zag dat je in ronde 6 of 7 zit. Ik zit nu in ronde 10 maar kan me herinneren dat ik het vanaf ronde 7 steeds zwaarder vond worden, iedere maand die emotionele achtbaan. Vanaf die tijd kreeg ik  ook zo'n klein  stemmetje van: klopt er lichamelijk iets niet.  Heb ook wel eens gedacht ik stop een maand maar dat vond ik dan ook weer zonde.

Je bent toch net ongesteld geworden ? Gaat het een beetje of heb je een zware dag ?

Liefs, Leontine

ik ben nu ruim anderhalf jaar bezig voor nr, 2 en ik gebruik comid heb nu 8 rondes met clomid erop zitten, en ik temperatuur ook en daaruit kan ik een beetje me eisprong ontdekken, maar ook wij zitten te tellen en te rekenen en om de dag klussen toch wel vanaf dag 8 van mijn cyclus klussen we om de dag om elke kans maar te benutten,
Helaas ben ik in mei geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en begin deze maand heb ik een miskraam gehad, dus ik heb er flink de balen in af en toe, maar probeer wel positief te blijven want het komt goed ook al duurt het af en toe wat langer
succes meid en ik hoop dat het snel raak mag zijn, en nogmaals probeer positief te zijn want jouw tijd komt echt

xx linda

Hallo,

Ik zit nu in op de wachtbank ik ronde 16, maar ik heb vaak na drie dagen na mijn nod dag dat ik alweer aan het rekenen ga wanneer ik dan zo ongeveer vruchtbaar ben, het is altijd weer een teleurstelling vooral omdat mijn lichaam mij zo vaak voor de gek heeft gehouden, ik tempratuur ook dus nu weet ik zeker dat ik aankomende dinsdag of woensdag mijn nod dag heb, liever natuurlijk niet.

Liefs Esther

Hoi!

Er wordt dus heel wat afgerekend hier op het forum!
Ik weet dat ik zwanger kan worden want ik heb al een schat van een kindje van bijna 2, toen was het heel snel raak, en nu ben ik er "gewoon vanuit gegaan"dat het ook niet zo lang zou duren, stom, ik weet het!
Zwanger worden is niet zo gewoon en een miskraam en/of buitenbaarmoederlijke zwangerschap lijkt me zo erg om mee te maken (sterkte!).
Ik begin me wel af te vragen of het niet beter is om te gaan testen of temperaturen want mijn cyclus is niet   rgelmaatig. Ik vraag me alleen af of temperaturen wel zin heeft al je elke dagen verschillende tijden hebt waarop je moet opstaan.
Wat zijn jullie ervaringen.
Gisteren had ik een flinke baaldag maar ik wil er ook niett te lang bij blijven stilstaan als ik weer ongi ben, want ik wil nog niet geloven dat het misschien nog veel langer gaat duren en daarom reken ik mijn volgende NOD (+/- 18 okt.) maar weer uit, zodat ik lekker verder kan dromen over weer zo'n iniminikindje in mijn armen...

Groetjes Janne

Hoi janne,
Ik wou even reageren op dat tempraturen, ik ga tempratuur ook niet elke ochtend op hetzelde tijdstip maar toch kan ik wel goed zien wanneer mijn eisprong is geweest want dat springt ie na  2 dagen van 36.6 gemiddeld naar 37. Ik ben ook erg onregelmatig dus dan is het wel fijn om te weten wanneer ik kan ga testen als ik overtijd ben.

Succes.
Liefs Esther

Hey allemaal,

Wij  zijn nu al ruim 2 jaar bezig met zwanger raken,maar dan via de MMM.Zijn bij mij verschillende dingen waardoor het iets moeilijker is om zwanger te raken,mijn man mankeert niets.

Het is veel "slikken schouders recht,hoofd omhoog blijven glimlachen  en weer doorgaan" werk.Probeer om zoveel mogelijk de positieve dingen te blijven zien.

Wij zijn nu bezig met de 10de(laatste) behandeling OI(Ovulatie Inductie)=Hormonen spuiten.Als dat niet heeft gewerkt hebben we 3 maanden rust en dan IVF.

Wat ik er mee probeer te zeggen? Dat het soms iets meer "werk"vergt om (weer) zwanger te raken.Sommigen zullen de eerste ronde al(weer) zanger zijn en sommgen gaat het iets langer duren.Zaak is te weten dat dit forum er is om al onze goede maar soms ook vervelende dingen mee te delen.

Ik wil niet zielig doen of gevonden worden,maar wat ik me heel goed realiseer is dat je het zat kan worden.Maar ervan balen dat het allemaal niet lukt zoals je wilt mag en moet kunnen toch??

ALS deze OI niet lukt,hebben we 3 maanden rust. en eigenlijk ben ik daar blij om en dankbaar voor.Even niet meer steeds die spuiten in me lijf hoeven zetten.Niet meer steeds naar het ZH toe om follikel metingen te doen en in die klote files te staan.Niet meer steeds dat op en neer met je gevoel van ben ik wel of ben ik niet.Gewoon even rust,het lijkt me heerlijk!!! Voor 3 maanden dan!!Daarna wil ik er weer vol goede moed tegen aan en zien wat er dan kan.

Het leven is mooi!!! OOK als het even niet lukt zoals jij wil.!! laat je niet kisten!!

Liefs Maggy

Hallo,

Wij zijn nu een jaar aan het proberen zwanger te worden. 2 x is het gelukt alleen na 6 weken ging het mis.. miskraam... Ik weet dus dat het kan.. maar nu liever wel gewoon 9 maanden.. het is inderdaad een zware teleurstelling al het weer niet is gelukt.
Wij blijven positief, in hoeverre dat lukt bij mij. Ik kan mijn eisprong voelen. dus temraturen is niet nodig en ik ben heel regelmatig elke maand op de 14e dag heb ik een eisprong.
ik wacht op zaterdag, word ik ongesteld of niet...

groetjes, ik

Terug
Bovenaan