Hoe gaan jullie om met de 'wachtweken'?

Hoi dames,
Afgelopen april heb ik een miskraam gehad.. Deze maand zijn we nu een jaar aan het proberen om zwanger te worden waarvan 1x 'gelukt' is. Mensen zeggen dat ik blij moet zijn dat we weten dat het uberhaupt mogelijk is, maar dat vind ik nog lastig om te denken. Naast dat het super spannend is om het te proberen willen we dit wel erg graag. Ik merk dat ik de afgelopen 3 maanden nu steeds van alles voel en merk aan mijn lichaam en enorme valse hoop creeer en hierna erg verdrietig als ik bloed zie. Natuurlijk de teleurstelling op 1 maar ook wel flashbacks naar de miskraam.. Hiervoor ben ik van plan hulp te zoeken om dit meer een plekje te kunnen geven.
Mijn vraag was of er meiden zijn die zich herkennen in mijn verhaal en hoe jullie nu met de wachtweken omgaan? Aan de ene kant denk ik namelijk deze constante hoop en teleurstelling kan zo niet langer, maar aan de andere kant denk ik dat dit niet weg kan gaan als we er bewust mee bezig zijn.
Liefs.
 
Lieve TO,

Verwacht je op dit moment niet gewoon teveel van jezelf? Ik vind het heftig om te lezen dat je nog flashbacks hebt naar je miskraam, maar tegelijk al druk bent om opnieuw zwanger te raken. Een nieuwe zwangerschap is geen vervanging van de vorige he. Misschien doe je er goed aan om even rust te nemen en eerst je miskraam te verwerken? Dan kan je daarna weer helder en vol goede moed nadenken over wat je verder wilt :)

En je vraag mbt de wachtweken. Het is voor mij alweer jaren geleden, maar ik vond ze ook gekmakend en heftig. Ik heb er daarom na een traject van een aantal jaren bewust voor gekozen ermee te stoppen en me te richten op een toekomst zonder kinderen. Dat gaf me ontzettend veel rust.
Nou ja, totdat ik er maanden later ineens achter kwam 26 weken (geloof ik) zwanger te zijn.
Het leven kan soms raar lopen :)

Sterkte met alles!
 
Erg bedankt voor je reactie en jouw verhaal.
Dat is wel een bekende valkuil van mijzelf. Goed dat een onbekend iemand mij hier nogmaals op wijst. Zelf het je het niet altijd door..
We gaan er minder de focus op leggen en focussen op ons twee <3

We gaan zien hoe het leven hier gaat lopen
 
De teleurstelling herken ik enorm. De flashbacks echter niet. Ik heb ook het gevoel dat mijn lichaam me elke maand voor de gek houdt dat ik zwanger ben. Maar inderdaad, de menstruatie is dan echt een klap in je gezicht.

Goed dat je hulp gaat zoeken. Het is ook niet niks allemaal.
 
Dankjewel espen voor het delen. Precies wat je zegt.
Niet fijn om te lezen dat je hier ook mee zit. Maar toch ook wel weer fijn om het samen te delen ofzo en te weten dat je dan niet de enige bent.
Sterkte en succes!

Ps. Ik heb gekozen voor hulp: craniosacraaltherapie. Erg prettig en doortastend
 
Dankjewel espen voor het delen. Precies wat je zegt.
Niet fijn om te lezen dat je hier ook mee zit. Maar toch ook wel weer fijn om het samen te delen ofzo en te weten dat je dan niet de enige bent.
Sterkte en succes!

Ps. Ik heb gekozen voor hulp: craniosacraaltherapie. Erg prettig en doortastend
Ja, dubbel voelt dat hè?

Ik hoop dat de therapie helpt :)
 
Terug
Bovenaan