Hoe gaan jullie om met het blijde nieuws van anderen?

Hay,

Ben benieuwd hoe andere omgaan met mensen uit de naaste omgeving die vertellen dat ze zwanger zijn.
Onze dichtbije familie weet van onze situatie dus dat vergemakkelijkt een heleboel...
Op t moment 3 schoonzussen die zwanger zijn :-S vind k wel moeilijk en ook mn naaste collega...

maar bij de een vind ik het toch makklijker als bij de ander....
ben benieuwd hoe jullie hier mee omgaan..

Hoi rcrtjc,

Ik vind het ook heel moeilijk als mensen om mij heen zwanger worden.
Vooral naasten.Ik had een hele goede vriendin en helaas is onze vriendschap na 26 jaar stuk gelopen,omdat zij zwanger raakte en niet begreep van mijn kant dat ik het er moeilijk mee had.
Ik was heel blij voor haar,maar vond wel heel moeilijk.Zij begreep dat niet en vond dat ik er meer naar moest vragen (hoe zij zich voelde enz)
Vond het vreselijk dat zij mij niet begreep,maar wist nu wel wat ik aan haar had in moeilijke situatie.

Heb meerdere collega's om mee heen die zwanger zijn.Heb het er ook atijd wel weer even moeilijk mee als ik het nieuws hoor.Vooral ook om je er dagelijks mee geconfronteerd raakt.
Ben hardstikke blij voor hun dan,maar merk dan wel dat ik een beetje jaloezie voel bij mij.Ik wil nu ook gewoon is na 2,5jaar.

gr suusje

Oh mijn gevoelens gaan dan alle kanten op. Blij maar ook zo verdrietig. Ik herken je verhaal goed, ik had ook 3 schoonzusjes die zwanger waren. De eerste is ondertussen bevallen. En gelukkig kan ik dan ook wel weer genieten van een nichtje..

Succes

he hallo

even in het kort. ik ben 29 al 1,5 jaar bezig met een korte cyclus, dus veel pogingen gehad. vorige week dinsdag een kijkoperatie gehad en afgelopen donderdag te horen gekregen dat we gaan beginnen met iui en hormonen spuiten in november. gelukkig kreeg ik op het forum zwanger zijn veel goede reactie over iui dus ik kwam vandaag opgewekt uit mijn werk.

kom ik thuis krijg ik te horen dat mijn schoonzus zwanger is van de 4de. ik kan er niks aan doen en wel zeggen voor de goede orde dat ik blij ben voor hun maar dat ben ik niet. sorry. ik weet nog dat ik bij de 3de al jaloers was maar toen begonnen wij net. nu ben ik het weer op haar maar nu voel ik me zo verdrietig en boos. het doet echt veel pijn deze keer.
ik hoop dat dat bij trekt want het is de zus van mijn vriend dus hij snapt mij wel maar ja het is zijn zus!!!
je vraagt je dan steeds af waarom zij 4 en ik geen. ooooo wat een elende om hier weer goed mee om te gaan.

zo dat is eruit.

groetjes kim

heel herkenbaar allemaal ja...
Ik ben aan de ene kant zo blij, maar vind het moeilijkste nog dat andere mensen (mn schoonouders bijv.) zo blij zijn..vind ik erg moeilijk om mee om te gaan.
De ene dag gaat het ook veel beter dan de andere.
Mn ene schoonzus krijgt ook dr 3e in korte tijd, en ik weet ook nog wel dat ik ik bij de 2e zoiets had van; tegen de tijd dat deze geboren is, ben ik misschien ook wel zwanger...

Heb ook de neiging om in winkels altijd naar allerlei lieve baby spulletjes te kijken, heb k heel mn leven al gedaan, maar vind het nu te moeilijk, kijk met jaloerse ogen naar al die andere gelukkige moedertjes...

@ hummer: wel fijn dat jullie nu kunnen gaan beginnen met behandelinge, is vrij snel toch?

Wij moeten de uitslag van n 2e spermatest volgende maand afwachten en worden dan doorgestuurd...

hoi sparkle

ja wij beginnen best snel, normaal is dat naar 2 jaar.
ik heb een vrij korte cyclus 4 in 3 maanden dus toen ik bij poging 12 weer teleurgesteld werd dacht ik als we het nou in maanden omrekenen ben ik ook 1 jaar ( 12 maanden ) bezig, net zoals andere die een normale cyclus hebben. ik ben nu wel vanaf okt 2007 van de pil af ( 2 jaar). ik werd doorgestuurd naar de gyn en hij vroeg hoe lang ik al gestopt was en niet hoelang we bezig waren dus ik heb een beetje gesmokkeld maar achteraf goed ook want ik ben vorig jaar dec voor het eerst onderzocht en nu al 3 kwart jaar verder en nog steeds niet zwanger. ik ben de tel kwijt maar we zitten nu ergens in ronde 23 dus ik ben blij dat we hulp krijgen.

groetjes kim

Terug
Bovenaan