Het bordje bij de ingang is volgens AVG goed voor bezoekers boven de 13 (of 16) in Nederland. Daaronder is expliciete toestemming vereist van ouder. Een zinnetje op de website hierover maar geen informatie bij de kassa is geen expliciete toestemming. De AVG geeft duidelijk aan "Stilzwijgen, het gebruik van reeds aangekruiste vakjes of inactiviteit mag derhalve niet als toestemming gelden."Het maken van beeldmateriaal bij evenementen is toegestaan, mits aan de bezoekers duidelijk is gemaakt dat er gefilmd wordt. Dit is al voldoende als er bij de ingang een bordje hangt. Aangezien jij aangeeft dat je wist dat er beeldmateriaal gemaakt kan worden, vrees ik dat dit bedrijf binnen de reikwijdte van de AVG opereert. Maar goed, ik ken niet alle feiten en omstandigheden.
Zelf ga ik geen evenementen weren hierom. Ik ben met de kinderen bij evenementen geweest waarbij de beelden op tv (zelfs wereldwijd live) zijn uitgezonden. Enige dat kan gebeuren is dat een bekende ons herkend heeft op tv. Ik zit daar niet zo mee. Dan vind ik al die videodeurbellen die overal hangen iets minder fijn.
Waar ik moeite mee heb ik dat ze de AVG op veel punten overtreden puur voor hun eigen commerciële belang (marketing) en klanten die zich beroepen op hun rechten actief worden tegengewerkt terwijl er oplossingen genoeg zijn die ik ze ook al aangedragen had: bepaalde tijden vaststellen waarin gefilmd wordt, bepaalde plek op evenementen terrein waar gefilmd wordt zodat binnen die tijden mensen die dat niet willen ergens anders naar toe kunnen. Hebben we het nog helemaal niet gehad over bandjes of stickers ofzo om keuze aan te geven en veel meer moeite vereisen.
Ik wil zelf ook geen evenementen weren maar wil zorgen dat ze zich aan de AVG houden zodat het voor iedereen (die wel/geen moeite heeft met persoonlijke beelden/gegevens op internet/cloud/AI-models) met een gerust hart kan deelnemen aan evenement.
Er zijn mogelijkheden en technieken genoeg om dit te doen maar er wordt vaak bewust gekozen om deze niet te gebruiken en onwettig te handelen om "leuke" content te maken voor die triestige socials.