hoe gaat baarmoeder onderzoek/eileideronderzoek?

Hallo u allen,

Vandaag naar het zh geweest voor de vraag: hoe nu verder? alles lijkt goed te zijn, behalve de samenlevingstest niet.
De gyn wil een baarmoedertest en eileidertest gaan doen. Gezien mijn leeftijd (36) wil hij niet lang wachten.Hij zei (hopelijk voor de grap), "we doen het niet onder narcose". Bij navraag zei hij dat het makkelijk zonder narcose gaat, dus tja, daar geloof ik dan maar in. Maar nu van mensen die er letterlijk ervaring mee hebben HOE WERKT HET??
Als het meezit dan komt mijn ongi deze week (klinkt erg raar) zodat ik over anderhalve week naar de gyn kan. Anders was er pas weer eind april plaats, en dan is mijn eisprong al geweest.

Had stille hoop dat ik voor dit soort onderzoeken al zwanger zou zijn, maar ja.

liefs...

Hoi Ano, heeft de gyn niet gezegd dat ze een baarmoederfoto gaan maken (HSG) en dat ze dan kijken of de eileiders doorgankelijk zijn door er vloeistof doorheen te spuiten? Dat onderzoek hebben meerdere hier ondergaan. Ik zelf niet dus ik kan je er ook niet veel over vertellen. Groetjes!

Hoi Alabama,

Dank je voor het antwoorden...
Zo heet het onderzoek ja. Wij hebben begrepen dat ze de onderzoeken op 1 dag willen plannen. Wie heeft beide onderzoeken al gehad?

alvast fijne pasen voor iedereen...

liefs

Hi,

Ik heb een aantal weken terug de HSG gehad...
Ik vond het erg meevallen. Ik vond het idee om daar op de tafel te liggen eigenlijk erger dan het onderzoek zelf. Vond het wel spannend, maar weinig pijn gehad, meer eventjes ongemakkelijk. Daarvoor 2 pijnstillers ingenomen, vond het goed te doen. T is ook in 10-15 min. weer over.

Welk onderzoek doen ze verder?

sterkte!
sparkle

oja, wat ze doen; ze brengen een eendenbek in, (net als met een uitstrijkje) en zetten een klemmetje op je baarmoedermond (dat geeft geloof ik het ongemakkeljke gevoel) daarna spuiten ze een stof erin die contrasteerd, zodat ze een rontgen foto kunnen maken.

Ik denk dat het per persoon verschillend is - de ervaringen met een HSG. Ik ben van nature helemaal niet kleinzerig en had ook al de nodige indianen verhalen gehoord voordat ik zelf mijn HSG kreeg. Maar ik vond het best tegen vallen. Ook ik had twee pijnstillers van te voren ingenomen. Dat klimmetje was het rotste gevoel en bij ging er ook nog wat mis (tenminste dat dachten ze) waardoor het onderzoek langer duurde. Ben er de rest van de dag ook niet helemaal lekker aan geweest. Ik ging er in van dat doen we even maar in mijn geval viel het dus een beetje tegen. Maar ik heb ergere dingen ondergaan;-)

Succes!

Hallo allemaal,

Thanks voor jullie antwoorden. Ik ben best zenuwachtig. Gelukkig hoef ik pas in de middag, dus ben van plan om te gaan werken die ochtend, geeft weer afleiding.
Voordat we de HSG krijgen, gaan ze eerst kijken of de vleesboompjes die er zijn en onschuldig lijken ook echt onschuldig zijn.
Moet er niet aan denken dat ze niet onschuldig zijn. Weet eerlijk gezegd niet of ik onder het mes zou gaan voor een wangerschap. Misschien klinkt dat vreemd, maar ik kan en wil daar (nog) niet aan denken....

@Sparkle, op tafel liggen? niet gewoon in een stoel zodat ik mee kan kijken?

allemaal fijne paasdagen.
x Ano

Hay Ano,

Ja, heb van veel verschillende mensen verschillende verhalen over de HSG...ik was erg zenuwachtig, maar t viel mij mee.
Hopelijk is de uitslag van die andere test ook goed, best spannend ja, maar dat hoor je ook wel vaker toch?
Ja, ik moest op n tafel liggen...had ook iets anders verwacht, t was natuurlijk op de rontgen afdeling..maar dat is misschien ook weer overal anders...

succes!

Terug
Bovenaan